course aims in Estonian
Aine eesmärk on õppida tundma sotsiaalteaduslikke uurimis-meetodeid ning arendada oskust neid personali- ja organisatsiooni-uuringutes rakendada. Kursus annab teadmisi ja kogemusi iseseisvaks toimetulekuks personali-ja organisatsiooniuuringu läbiviimisel ning arendab üliõpilase suutlikkust hinnata erinevate meetodite efektiivsust uuringu eesmärkide saavutamiseks. Aine käigus omandatakse vajalikud teadmised uurimismeetoditest, arendatakse oskust empiirilist uuringut kavandada ja läbi viia ning uuringu käigus kogutud andmeid analüüsida ja saadud tulemusi esitleda.
course aims in English
This course is designed to provide a comprehensive overview of research methods and design and their particular application in researching organisational and people management issues. Students are introduced to the choices and judgements that have to be made in crafting, executing and evaluating organisational and personnel studies.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- seostab personali-ja organisatsiooniuuringutes kasutatavad meetodid ja võtted sotsiaalteadusliku uurimisviisiga;
- suudab pakkuda ärikeskkonna/organisatsiooni kontekstis inimeste juhtimisega seotud probleemidele tõenduspõhiseid lahendusi, kavandades ja viies läbi personaliuuringuid;
- oskab määratleda organisatsiooni vajadusi personaliuuringute osas ning valida eesmärgist lähtuvalt sobivad uurimismeetodid;
- suudab kriitiliselt hinnata erinevate uuringudisainide ja -meetodite tugevusi ning nõrkusi;
- oskab analüüsida kogutud arv- ja kvalitatiivandmeid ning tõlgendada ja esitada uurimistulemusi nii kirjalikult kui ka suuliselt, arvestades auditooriumi eripära.
learning outcomes in the course in Eng.
On completion of this course students should be able to:
- appreciate the ways in which human resource research is located in the broader corpus of the social sciences;
- problem solving within the context of the business environment with particular emphasis on the management of people;
- demonstrate a critical understanding of the principles and techniques of various research methods and designs; identify, understand, and apply a range of research methods and tools;
- undertake a systematic analysis of quantitative and/or qualitative information and present the results in a clear and consistent format.
- evaluate evidence critically, reach conclusions and present results and findings in the organization, employment studies and personnel development field.
brief description of the course in Estonian
Sotsiaal- ja äriuuringute filosoofilised alused. Organisatsiooni erinevate sidusrühmade kaitse ja isikuandmete kaitsega seotud küsimused ning personali- ja organisatsiooniliste uuringutega seotud eetikaküsimused. Praktikant-uurija mudel ja selle kasutamine personalitöös. Sekundaarsete andmete kasutamine organisatsiooni- ja personalitöö uuringutes (teoreetiline ülevaade teaduskirjanduse põhjal; sekundaarsete andmete kasutamine). Kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed meetodid inimressursi- ja organisatsiooniuuringutes (küsimustikud, küsimustike koostamine, eriliigilised intervjuud, testid, vaatlus, dokumendianalüüs, juhtumiuuringute liigid, etnograafilised ja muud kvalitatiivsed uuringud). Kombineeritud uurimiskonstruktsioonid. Inimressursiuuringute kavandamine: uurimisprobleemi määratlemine, uurimuse eesmärgi määratlemine ja selle sidumine ettevõtte/organisatsiooni juhtimisotsustega. Uuringu ülesehituse valik, valim, andmete kogumise ja analüüsi tehnilised lahendused, uuringuprotsessi etapid ja ajalised piirangud. Erinevate andmekogumisvahendite ettevalmistamine. Testide ja küsimustike kavandamine, psühhomeetrilised nõuded ja nende praktiline rakendamine. Uurimistulemuste tõlgendamine kontekstis.
brief description of the course in English
Philosophical foundations of social and business research. Issues relating to the protection of the various stakeholders in an organisation and the protection of personal data, and ethical issues relating to personnel and organisational research. The trainee-researcher model and its use in HR work. Use of secondary data in organisational and HR studies (theoretical review based on scientific literature; use of secondary data). Quantitative and qualitative methods in human resources and organisational research (questionnaires, questionnaire design, specific types of interviews, tests, observation, documentary analysis, types of case studies, ethnographic and other qualitative research). Combined research designs. Designing human resources research: defining the research problem, defining the purpose of the research and linking it to management decisions in the company/organisation. Choice of survey design, sampling, technical solutions for data collection and analysis, stages of the survey process and time limits. Preparation of different data collection instruments. Design of tests and questionnaires, psychometric requirements and their practical application. Interpreting research results in context.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Differentiated assessment
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Symon. G. and Cassell, C. (2012) Qualitative Organizational Research, London: Sage.
Bryman, A. and Bell, E. (2011, 3nd edition) Business Research Methods. Oxford: OUP.
Cameron, S. and Price, D (2009) Business Research Methods: A Practical Approach, London: CIPD.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
19.0
lecturer in charge
Velli Parts, lektor (MM - ärikorralduse instituut)