course aims in Estonian
Juhtimispsühholoogia on rakenduspsühholoogia valdkonda kuuluv õppeprogramm, mille eesmärgiks on psühholoogia-alaste teadmiste ja oskuste rakendamine paremaks toimetulekuks tööelus, juhtimisülesannete ja juhi rollide täitmisel.
course aims in English
Managerial Psychology is an applied field of psychology that focuses on using the knowledge of psychology for better coping with managerial tasks and roles in real working context.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinu:
- mõistab juhtimise olemust ja juhi muutunud rolle muutunud töö- ja organisatsiooni keskkonnas;
- mõistab, kuidas edukad juhid ja liidrid mõjutavad oma järgijaid hästi läbimõeldud ja selgelt edastatud ideede ja ettepanekute ja väärtuste kaudu, mis peegeldavad ühishuvisid;
- oskab rakendada koostöö ja meeskonnatöö oskusi ning kujundada edukaid liider-järgija suhteid;
- oskab ära tunda stressi ilminguid ja on võimeline adekvaatselt hindama situatsioone ning toime tulema stressiga;
- oskab seostada töökeskkonna tegureid inimese töömotivatsiooni, töörahulolu ning tööga seotuse ja pühendumise kujunemisega;
- teab töösoorituse hindamise meetodeid ja psühholoogilisi aspekte ning valida sobivaid meetodeid;
- omab ettevalmistust töötamaks multikultuurilises töökeskkonnas.
learning outcomes in the course in Eng.
The student passing the course :
- understands the nature of management and managerial roles in the changed work and organizational context;
- understands how successful leaders influence their followers through well thought out and clearly conveyed ideas and proposals and values that reflect common interests;
- can apply co-operation and teamwork skills and form successful leadership-follower relationships;
- is able to recognize the manifestations of stress and is able to adequately assess situations and deal with stress;
- is able to relate the factors of the working environment with the development of employee motivation, work satisfaction and commitment;
- can apply appropriate job performance assessment methods;
- has the basic skills necessary for working in a multicultural work environment.
brief description of the course in Estonian
Muutused töö olemuse käsitlustes, töö sisus ja vormides kaasaegses maailmas. Juhtimise ja eestvedamise käsitlus kaasajal. Pragmaatiline ja ümberkujundav eestvedamine. Võim ja võimu allikad. Juhi rollid. Juhti kompetentsid ja juhtimiskogemus. Juhtimisvead. Juhi isiksus ja juhtimiskäitumine. Karismaatiline juht. Mainekujundamine. Eneseteadlikkus, enesejuhtimine, sisemine motivatsioon ja enesetõhusus. Professionaalne eneseanalüüs.
Grupiprotsessid organisatsioonis ja nende juhtimine. Meeskonna moodustamine ja meeskonna juhtimine. Ennastjuhtivad töögrupid. Otsustamine kui juhtimisinstrument. Otsuse langetamise psühholoogilised aspektid. Läbirääkimised ja konfliktide lahendamine.
Formaalne ja informaalne suhtlemine organisatsioonis. Kommunikatiivsed oskused juhi töös. Kommunikatsiooni-juhtimine organisatsioonis. Teadmusjuhtimine. Muudatuste juhtimine.
Töösuhted ja tööalased suhted. Positiivsete tööalaste suhete kujundamine. Suhtevõrgustike haldamine.
Tööelu psühhosotsiaalsed tegurid. Tööstress ja läbipõlemine. Stressijuhtimine ja ennetamine.
Töömotivatsioon. Tööga rahulolu, seotus tööga ja pühendumine. Töötajate motiveerimine ja tunnustamine. Inimene organisatsioon sobivus ja juhi rollid sobivuse tagamisel. Töösoorituse hindamine ja tagasiside andmine. Tunnustamine. Organisatsiooniline õppimine ja õppiv organisatsioon.
Organisatsiooni kultuur ja põhiväärtused. Organisatsioonikultuuri tüübid. Juhi roll organisatsioonikultuuri kujundamisel.
brief description of the course in English
Changes in the nature of the work, the content and forms of work in the modern world. Conduct of management and leadership in modern times. Transactional and Transformational Leadership. Power and power sources. Managerial roles, competencies and management experience. Management failures. Leader’s personality and behavior traits. Charismatic leader. Impression management. Self-awareness, self-management, internal motivation and self-efficacy. Professional self-analysis.
Group processes and their management. Team building and team management. Decision making as a management tool. Psychological aspects of decision making. Negotiations and conflict resolution.
Formal and informal communication within the organization. Communication skills in managerial work. Communication management in the organization. Knowledge management. Change management.
Work relations and employment relationships. Developing positive working relationships. Social networks in the organization.
Psychosocial stress factors. Stress and burn-out. Stress management and prevention.
Work motivation. Job satisfaction, work engagement and organizational commitment. Employee motivation and recognition. The person-organization fit and the role of manager in ensuring compatibility. Performance appraisal and feedback. Recognition. Organizational learning and learning organization.
Organization culture and core values. Types of organizational culture. The role of leader in shaping organizational culture.
type of assessment in Estonian
Hindeline arvestus. Lõpphinne kujuneb erinevate elementide üldsumma alusel:
51 kuni 60 punkti – hinne 1
61 kuni 70 punkti – hinne 2
71 kuni 80 punkti – hinne 3
81 kuni 90 punkti – hinne 4
91 kuni 100 punkti – hinne 5
Üliõpilane peab osalema loengutes ja harjutustundides ja esitama kõik kodused tööd õigeaegselt.
type of assessment in English
The final grade forms on the bases of different tasks.
independent study in Estonian
Lisaks hinnatavatele töödele tuleb üliõpilasel kursuse jooksul esitada kolm kirjalikku tööd – kaks juhtumi analüüsi ja üks isiksuse profiili kirjeldus. Juhtumi analüüs võimaldab hinnata üliõpilase oskust rakendada teoreetilisi teadmisi praktiliste probleemide lahendamisel.
independent study in English
In addition to graded tasks each student will be expected to prepare three papers – two case analyzes and one personality profile. Purpose of these case analysis is to test student’s ability to apply theoretical knowledge in practical situations.
study literature
1. Messick, D. M. and Kramer, R. M. (Eds.) The Psychology of Leadership: New Perspectives and Research. Lawrence Erlbaum Associates, Publisher. C2005
2. Bass, Bernard M., 2008. The Bass handbook of leadership: theory, research, and managerial applications. Free Press.
3. Bekerian, Debra Anne, 2005. Applied psychology: putting theory into practice. Oxford University Press
4. An introduction to work and organizational psychology: an international perspective / edited by Nik Chmiel, Franco Fraccaroli and Magnus Sverke. Wiley-Blackwell, 2017
5. Barry L. Reece, Monique E. Reece, 2016. Effective human relations: interpersonal and organizational applications. Cengage Learning, c2017
6. Effective multicultural teams: theory and practice / Claire B. Halverson, S. Aqeel Tirmizi, editors. Springer, c2008
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
16.0
lecturer in charge
Liina Randmann, vanemlektor (MM - ärikorralduse instituut)