course aims in Estonian
Kursuse eesmärk on:
- luua üliõpilastele võimalused teadmiste ja oskuste omandamiseks akadeemilise uuringu läbiviimiseks ja magistritöö edukaks koostamiseks;
- luua võimalused teadusliku diskussiooni praktiseerimiseks;
- parendada tudengite esinemis- ning argumenteerimisoskust ja kriitilisust teaduslikus diskursuses.
course aims in English
General objectives of the subject are:
- to provide for students’ knowledge and skills needed for conducting academic research and successfully preparing the master's thesis;
- to offer the opportunity to participate in scientific discourse within classical scientific seminar;
- to enhance students` ability and skills to recite and argue, and criticalness in scientific discourse.
- to introduce the requirements for scientific works and main aspects related both to the content of scientific works and writing process.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse edukalt läbinud üliõpilane:
- omab ülevaadet olulisematest teadustööle esitatavatest aspektidest;
- hindab adekvaatselt erinevate teaduslike meetodite kasutatavust erinevate uurimisküsimuste lahendamisel;
- on võimeline kaitsma oma seisukohti nii kirjalikult kui suuliselt ning seisma vastu kriitikale;
- formuleerib selgesõnaliselt ja kitsalt uurimisküsimuse, magistritöö eesmärgi, uurimisteema aktuaalsuse, kasutatava metoodika ning lõputöö teoreetiliseks raamistikuks oleva osa sisu.
Kursuse lõpus üliõpilane esitab oma teaduslikest huvidest lähtuvalt koostatud laiendatud lõputöö kavandi ning esitab teemale vastava teoreetilise kokkuvõtte läbiviidud olemasolevate teaduslike uuringute näol
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- has acquired an overview of the most essential aspects of scientific work;
- is able to defend his/her positions both orally and written, and oppose any critique;
- evaluates adequately the applicability of different scientific methods for dealing with different research questions;
- formulates clearly and specifically research question(s), the overall objective of master`s thesis, topicality of study area, used methodology and the content of the part for theoretical framework.
At the end of the seminar students present initial draft of a thesis on his/her preferred research area and present profound topic-specific scientific base in form of already carried out studies with empirical findings
brief description of the course in Estonian
Teadusliku uurimistöö olemus. Rakenduslik uurimus. Uurimistöö käik ja uurimisprotsess. Teadustöö etapid. Kirjutamine uurimisprotsessi osana. Teadustöö struktuur. Uurimisprobleem ja uurimuse kavandamine, uurimisstrateegiad. Uurimiskava. Uurimismeetodid. Andmed ja andmete kogumine. Kvalitatiivsed uurimismeetodid. Kvantitatiivsed uurimismeetodid. Kombineeritud uurimismeetodid. Uurimismeetodi valik sõltuvalt uurimisprobleemi püstitusest. Andmete analüüs ja analüüsimeetodid. Töö allikatega, uurimustöö eetika, plagiaat, vormistamise nõuded. Kirjaliku töö struktuur; sisukord ja teemajaotused. Autorlus teaduses. Teaduskirjanduse valimise alused. Algallikate viitamine ja tsiteerimine. Teaduslikule tööle esitatavad eetilised nõuded. Plagiaat teaduses.
brief description of the course in English
The essence of scientific research. Applied research. Research problem, planning of research, main strategies. Research methods. Data and data gathering. Qualitative methods. Quantitative methods. The use of methods based on scientific problem. Data analysis. Connecting the literature to the study. Ethical principles. Structure of scientific research. Designing experimental research. Preparing research report. Ethics of scientific research Problem of plagiarism.
type of assessment in Estonian
Mitteeristav hindamine. Arvestuse saamiseks tuleb esitada magistritöö laiendatud kavand (10-12 lehekülge), mis sisaldab järgnevaid koostisosi:
- töö teema
- probleemi püstitus
- uurimishüpoteesid või küsimused
- ülevaade teemakohasest teoreetilisest kirjandusest
- ülevaade meetodist
- valimi koostamine
- andmete töötlemise alused
type of assessment in English
Not graded assessment.
The student present initial draft of a thesis on 10-12 pages, excluding the list of References, and must include:
- working title
- theme or area of interest, problem analysis
- theory/literature review
- research questions and/or hypotheses
- method
- sample planning
- information about empirical data.
independent study in Estonian
Viie teadusartikli analüüs. Magistritöö projekti ette valmistamine.
independent study in English
The analysis of five scientific articles. Preparing of master thesis project.
study literature
Õunapuu, L. (2014). Kvalitatiivne ja kvantitatiivne uurimisviis sotsiaalteadustes. Tartu Ülikool. E-õpik.
Laherand, M.-L. (2008). Kvalitatiivne uurimisviis. Tallinn: infotrükk.
Charmaz, K. (2006) Constructing Grounded Theory. London: SAGE.
Crano, W. D.; Brewer, M. B.; Lac, A. (2015). Principles and methods of social research. New York and London: Routledge.
Fairclough, N. (2003). Analysing Discourse. Textual Analysis for Social research. New York: Routledge.
Patten, M. & Newhart, M. (2017). Understanding research methods. 10th ed. New York: Routledge.
Richie, J.; Lewis, J. (ed.) (2003.) Qualitative Research Practice. A Guide for Social Science Students and Researchers. London: SAGE.
Wallman, N. (2016). Social research methods. 2nd ed. London: SAGE Publications Ltd.
Yin, R.K. (2003). Case Study Research: Design and Methods. London: SAGE.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
19.0