course aims in Estonian
Anda ülevaade üldjuhtimise olemusest, kavandamisest, korraldamisest ja kontrollist.
course aims in English
To create a favourable environment for students to gain an overview of the substance of general management, and the basic functions of management (planning, organizing, staffing, directing and controlling).
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinu:
- teab ja tunneb üldjuhtimise põhimõtteid, olemust ja peamisi mudeleid;
- oskab rakendada süsteemset organisatsioonilist diagnostikat;
- on võimeline koostama organisatsioonile protseduuride süsteemi.
learning outcomes in the course in Eng.
After passing the course, the student:
- knows and experiences the principles, substance and basic models of general management;
- knows how to implement systematic organizational diagnostics;
- is able to design a system of procedures for the organization.
brief description of the course in Estonian
Üldjuhtimise valdkonna käsitlemine protsessipõhiselt erinevate sidusgruppide vaatest lähtuvalt.
brief description of the course in English
The course deals with the field of general management in a process-based from a stakeholder perspective.
type of assessment in Estonian
Kirjalik eksam hõlmab üldjuhtimise teoreetilisi lähtepunkte. Eksam on jaotatud neljaks refleksiooniks 4 * 10 = 40p (ILO 1).
Kirjalik kodutöö (valitud organisatsiooni protseduuranalüüs) 60p (ILO 2)
Refleksioone hinnatakse nende sügavuse ja analüüsi ning sünteesi põhjalikkuse alusel skaalal 0-10p. Refleksioon ei ole referaat, see tähendab, et hinnatakse eelkõige filosoofilist mõtisklust, üliõpilase mõtiskluste ja elamuste analüüsi, kahtluste ja kõhklustega täidetud mõtisklust.
type of assessment in English
Written examination covers the theoretical starting points of general management. Examination is divided into four reflections 4 * 10 = 40p (ILO 1).
Written homework (procedure analysis of selected organization) 60p (ILO 2).
Reflections are evaluated on the basis of their depth, analysis and synthesis on a scale of 0-10p. Reflection is not a review, which means that primarily philosophical contemplation, student reflection and experience analysis, contemplation filled with doubt and hesitation will be assessed.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. Üksvärav, R. (2008). Organisatsioon ja juhtimine (4 tr.). Tallinn: Tallinna Tehnikaülikooli Kirjastus.
2. Gerndorf, K. (2006). A process view of organisations: Procedural analysis. Working Papers in Economics, 19(143), 51-78.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):