course aims in Estonian
Anda ülevaade organisatsiooni arendamise olemusest (OA) ja muutusi käivitavatest jõududest. Käsitleda organisatsiooni arendamise protsessi ja meetodeid. Käsitleda organisatsiooni arendamise ja muudatuste juhtimist organisatsiooni erinevatel tasanditel.
course aims in English
To give an overview of the organisational development (OD) and change, To provide an information about methods an, diagnostics used in the organisational development process at different level.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- teab ja defineerib OA protsessi põhitermineid;
- identifitseerib ja kirjeldab OA protsessi põhifaase ja nimetab olulisemad meetodid OA-s;
- demonstreerib oskust rakendada OA ja muutuste juhtimise teooriaid organisatsiooni erinevatel tasanditel;
- analüüsib juhi tegevust OA-l ja muutuste juhtimisel.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- knows and defines the basic definitions of the organisation development process;
- identifies and describes the main phases of the OD process and names the most relevant methods in OD;
- demonstrates an ability to use right theory tools in organisational development / change process at different levels of the organisation;
- analyses manager’s role in an organisational development process.
brief description of the course in Estonian
Avatakse OA põhiolemus; käsitletakse muudatuste mõju organisatsioonidele ja õpetatakse muudatuste juhtimise põhiprotsesse ja diagnostikat. OA erinevad käsitlused indiviidide, gruppide ja kogu organisatsiooni tulemuslikkuse suurendamiseks. Antakse ülevaade juhi erinevatest rollidest ja juhtimiskäsitlustest organisatsiooni arendamisel ja muutuste juhtimisel.
brief description of the course in English
Main features of OD and diagnostics. The influence of changes to the organisations, different approaches to the OD to increase the performances of individuals, groups and organisation. Discribe role of the manager and different management styles in terms of OD and change.
type of assessment in Estonian
Lõpptulemus: 40% kodutöö ja selle ettekanne, 10% aktiivne osalemine harjutustundides, 50% eksam
type of assessment in English
Final score: 40 % homework + 10% activities in exercise classes, + 50% individual exam
independent study in Estonian
Artiklite ja lisapeatükkide lugemine, grupitöödes osalemine
independent study in English
Reading articles and supplementary readings, participating in the preparation of group solutions
study literature
Brown, D. R. (2011). An experiential approach to organization development (8th ed.). Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
study forms and load
daytime study: weekly hours
8.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
3.0
exercises
24.0