course aims in Estonian
Luua võimalused turundusalaste teadmiste ja oskuste omandamiseks. Anda ülevaade digitaalse revolutsiooni praegusest ja võimalikust mõjust majandussektorile. Tutvustada erinevaid turundustegevusi ja lähenemisviise mis võimaldavad ettevõttel üle minna digiajastule.
course aims in English
Acquire knowledge and skills in marketing. Provide an overview of the current and potential impact of the digital revolution on the industry. Introduce various marketing activities and approaches that enable the company to transition to the digital age.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
1. Koostab turundusmeetmestiku valitud sihtrühmale.
2. Integreerib ja haldab mitut digitaalset platvormi ning kanalit, et töötada välja sidusad turundusstrateegiad.
3. Analüüsib 3C raamistikku (Connect, Convert, Continuously Engage) ja hindab sissetuleva ning väljamineva turunduse rolli digitaalajastul.
4. Sünteesib digitaalse ettevõtte loo ja brändihääle põhimõtted (hääletoon, narratiiv, kaasamine) terviklikeks turundusstrateegiateks ja kampaania planeerimiseks.
5. Rakendab ja hindab mõõdikuid ning kampaania planeerimise tehnikaid.
6. Hindab sisu- ja mõjutajaturunduse mõju usalduse loomisele, autentsuse edendamisele ja platvormide kasutamisele.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
1. Creates a marketing tool for the target audience.
2. Integrates and manages multiple digital platforms and channels to develop coherent marketing strategies.
3. Analyzes the 3C Framework (Connect, Convert, Continuously Engage) and evaluates the role of Inbound and Outbound marketing in the digital age.
4. Synthesizes principles of Digital Storytelling and Brand Voice (Tone of Voice, narrative, engagement) into comprehensive marketing strategies and campaign planning.
5. Applies and evaluates metrics and campaign planning techniques, including marketing funnels, KPI setting, and goal alignment.
6. Evaluates the impact of Content and Influencer Marketing in building trust, fostering authenticity, and leveraging the most effective platforms.
brief description of the course in Estonian
NB! Aine on mõeldud deklareerimiseks ainult MAEM Ettevõtlik juhtimine MBA õppekava üliõpilastele. Õppejõul on õigus kõik muud deklaratsioonid tühistada, tuginedes õppekorralduse eeskirja (ÕKE) § 12 lõikes 11 kirjapandud eranditele, et aine kuulub ainult tasulisse õppekavasse ja ainel on limiteeritud kuulajakohtade arv.
Programmi kogemusliku lähenemise üks peamisi elemente on ettevõtte turundusprobleemi lahendamiseks integreeritud projekt. Projekti töö eesmärk on tutvustada üliõpilastele sotsiaalmeedias ja kaasaegses digitaalses turunduses levinud tööriistu ja tehnikaid. Turunduskeskkonna analüüsimine ja turundusmeetmestiku koostamine. See kogemus võimaldab osalejatel praktiliselt kasutada ainest saadud teadmisi ettevõtluses.
brief description of the course in English
The subject is intended for declaration only to MAEM Entrepreneurial Management MBA curriculum students. The lecturer has the right to cancel all other declarations based on the exceptions written in § 12 (11) of the Academic Policies (AP) the course is available only in a self-paid curriculum and there are limited number of places available.
One of the key elements of the experiential approach of the programme is an company integrated project. The objective of the project work is to familiarise the students with the tools and techniques prevalent in social media and modern digital marketing. Analyzing the marketing environment and create a marketing tools. This experience will allow the participants to immediately employ the knowledge and learning gained from the programme in a practical way.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
15.0