course aims in Estonian
Kursus tutvustab kliendisuhte ja turunduse raamistikku digitaalmajanduses. Pakub oskusteavet ja praktilisi lahendusi digitaalse klienditeekonna rakendamiseks, kasutajakogemuse hindamiseks ja arusaama, kuidas siduda ärieesmärke kliendi vajadustega. Annab arusaama, kuidas digitaaltehnoloogiad on kujundanud ja ümberkujundanud turunduse keskkonda. Kursus arendab iseseisvat mõtlemist ja analüütilisi oskusi; harjutab meeskonnatööd ja väitlemisoskust.
course aims in English
The course introduces the framework of customer relationship and marketing in the digital economy. It provides know-how and practical solutions for implementing a digital customer journey, evaluating the user experience and understanding how to link business objectives to customer needs. Provides an understanding of how digital technologies have shaped and transformed the marketing environment. The course develops independent thinking and analytical skills; teamwork and debating skills.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- hindab kliendi vajadusi ja oskab kohaldada kasutajakogemuse (UX) parimaid praktikaid;
- on võimeline planeerima, rakendama ja mõõtma kaasaegsele kliendile kohalduvaid digitaalseid strateegiaid;
- tunneb digitaalse turunduse meetmestikku ning kaasaegseid infokommunikatsiooni tehnoloogilisi võimalusi rakendamaks neid kliendisuhte juhtimises, turunduses ja müügis;
- oskab töötada inglisekeelse erialase kirjandusega, sh teadusartiklitega;
- on arendanud oma meeskonnatööoskust projektitööga.
learning outcomes in the course in Eng.
The student who has completed the course:
- assesses customer needs and apply best practices in user experience (UX);
- is able to plan, implement and measure digital strategies for the modern customer;
- is familiar with digital marketing tools and modern ICT technologies to apply them to customer relationship management, marketing and sales;
- is able to work with specialist literature in English, including scientific articles;
- has developed their teamwork skills through project work.
brief description of the course in Estonian
Digiturunduse raamistik ja mõistete väli. Digiuuenduste mõju konkurentsi keskkonnas ja ärimudelites. Tehnoloogia arenguga seonduvad väljakutsed digitaalses turunduses. Väärtusahela digitaliseerimine. Agiiline turundus. Kliendisuhte juhtimine tehnoloogia abil (CRM, CDP, DMP), tarbija kogemuse (CEM) juhtimine ning kliendi elutsükli haldamine. Kasutaja kogemus (UX). Sotsiaalsed võrgustikud ja platvormid. Bränditud sisu. Äriteave ja suurandmed.
brief description of the course in English
Digital marketing framework and conceptual field. The impact of digital innovations on competitive environments and business models. Challenges of technological developments in digital marketing. Digitalisation of the value chain. Agile marketing.
Customer relationship management through technology (CRM, CDP, DMP), customer experience management (CEM) and customer lifecycle management. User Experience (UX). Social networks and platforms. Branded content. Business intelligence and big data.
type of assessment in Estonian
Projekti ettevalmistamine ja ettekanne 50%
Õpipäevik 50%
type of assessment in English
Project preparation and presentation 50%
Study diary 50%
independent study in Estonian
Üliõpilased kirjutavad eksamitöö õpipäeviku vormis. See on enesereflektsioon, mille sissekandeid võib teha kuupäevade kaupa (peale iga kohtumiskorda) või kursuse lõppedes, kui on kujunenud tervikpilt. Täpsemad juhised antakse esimesel kohtumiskorral.
independent study in English
Students write their exam papers in the form of a study diary. This is a self-reflection exercise, which can be entered by date (after each session) or at the end of the course, once a complete picture has emerged. More detailed instructions will be given at the first session.
study literature
Perkin, N. Agile marketing. 2022
Rowles, D. Digital branding, 3rd Edition, 2022
Rodriguez, M. Brand storytelling, 2020
Customer relationship management: the foundation of contemporary marketing strategy / Baran, R.J. and Galka, R.J./ New York; London: Routledge, 2017.
Handbook of Research on Customer Engagement/ Linda D. Hollebook, David. E. Sprott/EE Publishing, 2019.
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.5
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
30.0