course aims in Estonian
Aine eesmärk on anda ülevaade innovatsiooni olemusest; tutvustada innovatsiooni juhtimise põhiaspekte ettevõtte tasandil; selgitada toote- ja teenusearenduse juhtimise protsessi olemust ja selle süsteemse rakendamise põhiaspekte.
course aims in English
The aim on the course is to give an overview of the essence of innovation, to introduce the key aspects of innovation management; to cover the process of product and service development and discuss the managerial aspect of implementing innovation in a systemic way.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- mõistab innovatsiooni mõistet ja innovatsiooni juhtimise olemust;
- oskab hinnata innovatsiooni vajalikkust ettevõttes;
- eristab erinevaid innovatsiooni kategooriaid;
- tunneb innovatsiooni juhtimise töövahendeid;
- on teadlik innovatsiooni ja tootearenduse juurutamise praktilistest aspektidest;
- mõistab innovatsiooni kultuuri olemust.
learning outcomes in the course in Eng.
The student:
- comprehends the concepts of innovation and innovation management;
- is able to evaluate the relevance of innovation management in the company;
- distinguishes between the different types of innovation;
- knows the most common tools of innovation management;
- is aware of the practical aspects of implementing innovation;
- understands the essence of the innovation culture.
brief description of the course in Estonian
NB! Aine on mõeldud deklareerimiseks ainult MAEM Ettevõtlik juhtimine MBA õppekava üliõpilastele. Õppejõul on õigus kõik muud deklaratsioonid tühistada, tuginedes õppekorralduseeskirja (ÕKE) § 12 lõikes 11 kirjapandud eranditele, et aine kuulub ainult tasulisse õppekavasse ja ainel on limiteeritud kuulajakohtade arv.
Innovatsiooni olemus. Innovatsiooni roll. Innovatsiooni vormid. Innovatsioon kui protsess. Innovatsioon ja turg. Innovatsioon ettevõtluses. Organisatsiooni struktuur ja innovatsioon. Innovatsiooni mõtteviis. Strateegilised liidud ja koostöövõrgustikud. Avatud innovatsioon. Uue toote või teenuse arendamine. Ärimudeli innovatsioon.
brief description of the course in English
NB! The subject is intended for declaration only to MAEM Entrepreneurial Management MBA curriculum students. The lecturer has the right to cancel all other declarations based on the exceptions written in § 12 (11) of the Academic Policies (AP) the course is available only in a self-paid curriculum and there are limited number of places available.
The essence of innovation. Different types of innovation. Innovation as a process. Innovation and product-market fit. Innovation and entrepreneurship. Organisational structure and innovation. Innovative mindset. Strategic alliances and networks. Open innovation. New product/service development. Business model innovation.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Clayton Christensen, Hal B. Gregersen, and Jeff Dyer (2011). The Innovator's DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators
Larry Keeley et al (2013). Ten types on innovation
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
15.0