course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- saada ülevaade toitumise uurimise meetoditest ja toitumisuuringute läbiviimisest;
- kavandada mini-toitumisuuring;
- saada teadmised söömiskäitumist mõjutavatest teguritest, söömispsühholoogiast;
- saada baasteadmised nõustamisprotsesside seadusandlusest ja läbiviimisest ning motiveerivast intervjueerimisest;
- viia läbi toitumisnõustamise protsessi koos sellele eelneva nõustatava toitumise väljaselgitamisega.
course aims in English
The aim of this course is to:
- get an overview of the dietary survey methods and conducting nutrition research;
- plan a mini-nutrition study;
- gain knowledge about the factors influencing eating behaviour, eating psychology;
- gain knowledge about the legislation and conduct of counseling processes and motivational interviewing;
- carry out the process of nutrition counselling together with the nutrition analysis.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- hindab levinumaid toitumise uurimise meetodeid ja valib probleemipõhiselt sobivaima;
- selgitab kõikide toitumisuuringute sisu;
- planeerib ja võimalusel viib läbi minitoitumisuuringu koos saadud tulemuste analüüsiga;
- selgitab söömiskäitumise põhimõjureid ja omab algteadmisi söömispsühholoogiast;
- seostab nõustamise seadusandlust nõustamisprotsessiga;
- kasutab nõustamisprotsessi toimimispõhimõtteid, erinevaid nõustamistehnikaid, sh motiveeriva intervjueerimise võimalusi nõustamisprotsessis.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- evaluates the most common methods of dietary surveys and chooses the most appropriate one based on the problem;
- explains the content of all the stages of dietary surveys;
- plans and if possible conducts a mini-dietary survey with the analyse of the results obtained;
- explains the main factors of eating behaviour and has a basic knowledge of eating psychology;
- links the legislation on counselling to the counselling process;
- uses the principles of the counselling process, various counselling techniques, including motivational interviewing options in the counselling process.
brief description of the course in Estonian
Levinumad toitumise uurimise meetodid (recall, record). Toitumisuuringu etapid (eesmärgipüstitus, valimi ja metoodika valik, suhtlemine eetikakomiteega, vajalikud vahendid, pilootuuring, uuringu läbiviimine, tulemuste analüüsimine ja esitamine). Söömist mõjutavad tegurid, söömispsühholoogia. Nõustamine – toitumisnõustamise põhietapid ja protsess, tehnikad, sh motiveeriv intervjueerimine.
brief description of the course in English
The most common nutrition research methods (recall, record). Stages of the nutrition study (goal setting, selection of the sample and methodology, communication with the ethics committee, necessary resources, pilot study, conduct of the study, analysis and presentation of the results). Factors influencing eating, eating psychology. Counselling - basic stages and process of nutrition counselling, techniques, including motivational interviewing.
type of assessment in Estonian
Eksamihinne kujuneb õppeaine jooksul sooritatud testide, juhtumianalüüside, iseseisvate tööde ja nõustamisprotsessi kirjeldamise läbiviimise põhjal
type of assessment in English
The exam grade is formed on the basis of tests, case studies, independent work, and based on a description of the counsellingnsultation process.
independent study in Estonian
- Mini-toitumisuuringu kavandamine ja võimalusel läbiviimine koos analüüsiga rühmatööna
- Toitumisnõustamise läbiviimine koos inimese eelneva toitumise väljaselgitamisega
independent study in English
- Carrying out a mini dietary survey in groups
- Conducting nutrition counselling with identification of previous nutrition situation of the person
study literature
1. Thompson, FE, Subar, AF. Dietary Assessment Methodology in Nutrition in the Prevention and Treatment of Disease, 2nd ed. Academic Press, 2008
2. Tervise Arengu Instituut. Eesti riiklikud toitumise, liikumise ja uneaja soovitused. Tallinn, 2025.
Tabelraamat
3. Shim, J-S, Oh, K, Kim, HC. Dietary assessment methods in epidemiologic studies. Epidemiol Health. 2014; 36.
4. Blomhoff, R., Andersen, R., Arnesen, E.K., Christensen, J.J., Eneroth, H., Erkkola, M., Gudanaviciene, I., Halldorsson, T.I., Høyer-Lund, A., Lemming, E.W., Meltzer, H.M., Pitsi, T., Schwab, U., Siksna, I., Thorsdottir, I. and Trolle, E. Nordic Nutrition Recommendations 2023. Copenhagen: Nordic Council of Ministers, 2023 5.Õppejõudude poolt antavad allikad ja artiklid, sh õigusaktid
6. Kutsekoda. Kutsestandardid: Toitumisnõustaja, tase 5
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):