course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- tutvustada läbi praktilise uurimisprojekti eriala üht kitsamat valdkonda (geoloogia, okeanograafia, klimatoloogia, geotehnoloogia);
- luua tingimused teadus- ja arendustöö metoodika põhialuste omandamiseks, tutvustada teadusliku informatsiooni hankimise võimalusi ja selle kasutamist;
- arendada üliõpilaste iseseiseva töö oskusi ning analüütilist ja innovaatilist mõtlemist;
- anda kogemus tegutsemiseks koostöös juhendajaga akadeemilises uurimisrühmas või valdkonna ettevõttes;
- anda teadmised ja kogemused uurimistöö tulemuste korrektseks vormistamiseks ning esitlemiseks.
course aims in English
The aim of the course is to:
- introduce one of the narrower fields of specialization (geology, oceanography, climatology, geotechnology) through a practical research project;
- teach the basics of research and development methodology, to introduce the possibilities of obtaining scientific information and using it;
- develop students' independent work skills, and analytical and innovative thinking;
- provide experience in working with a supervisor in an academic research group or company in the selected field;
- provide knowledge and skills for compiling project report and presentation of research results.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- on kursis valitud kitsama valdkonna tänapäevaste arengute, uurimissuundade, rakenduste ja meetoditega;
- omab ülevaadet teadustöö metoodikast, oskab püstitada uurimisküsimusi ning pakkuda võimalusi nende lahendamiseks;
- oskab hankida ja kasutada mitmesugust uurimistööks vajalikku teaduslikku jm informatsiooni (andmed, publikatsioonid);
- omab praktilist iseseisva uurimistöö kogemust, olles arendanud ka sotsiaalseid oskusi ja laiendanud maailmapilti, töötades koos projekti juhendajaga teadusrühmas või ettevõttes;
- oskab oma uurimistöö tulemusi korrektselt vormistada ja esitleda.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- is aware of current developments, research directions, applications and methods in the chosen field;
- has an overview of research methodology, is able to ask research questions and offer ideas to how to solve them;
- is able to acquire and use various scientific and other information necessary for research (data, publications etc);
- has practical experience of independent research, having also developed social skills by working with a project supervisor in a research group or company;
- is able to draft the project report and present the results of his / her research.
brief description of the course in Estonian
Õppeaine põhisisu on iseseisev uurimis- või arendustöö üliõpilase valitud suunal (geoloogia, okeanograafia, klimatoloogia või geotehnoloogia). Igale üliõpilasele määratakse juhendaja-mentor, kellega koostöös fikseerub projekti kitsam teema, püstitatakse uurimisküsimused ja eesmärgid ning koostatakse ajakava. Juhendaja tutvustab teadustöö metoodikat, vajaliku informatsiooni hankimise võimalusi ning eriala parimaid praktikaid.
Konkreetne uurimisprojekt võib olla nii akadeemilise kui praktilise suunitlusega, hõlmates nt andmeanalüüsi, töötamist laboris või uurimislaeval, osalemist välitöödel, tegutsemist valdkonna ettevõttes, tehnilise lahenduse väljatöötamist, majandusarvutusi, kirjanduse ülevaadet jne.
Lisaks individuaalsele tööle sisaldab kursus seminare teadus- ja arendustegevuse üldiste printsiipide tutvustamiseks ning uurimistöö tulemuste vormistamise õpetamiseks.
Õppeaine lõppeb uurimisprojekti ja selle tulemusi tutvustava aruande koostamise ning seminariettekandega.
Uurimisprojekti õppeaine edukal lõpetamisel on üliõpilasel võimalus kokkuleppel juhendajaga koostada bakalaureuse lõputöö samal või lähedasel teemal.
brief description of the course in English
The main content of the course is independent research or development work in the direction chosen by the student: geology, oceanography, climatology or geotechnology. Each student is assigned a supervisor-mentor, with whom the narrower topic of the project is fixed, research questions and goals are set, and a schedule is drawn up. The supervisor introduces the research methodology, the possibilities of obtaining the necessary information and the best practices of the research field.
A specific research project may have academic or applied orientation and include, for example, data analysis, working in a laboratory or research vessel, participating in fieldwork, working in a company, developing a technical solution, making economic calculations or literature review, etc.
In addition to individual work, the course includes seminars to introduce the general principles of research and development and to teach the principles of report-writing and presenting research results.
The subject ends with the preparation of a report summarising the research project and its results, as well as a seminar presentation.
Upon successful completion of the research project course, the student has the opportunity to prepare a bachelor's thesis on the same or a closely related topic in agreement with the supervisor.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Vastavalt juhendaja soovitusele.
study forms and load
daytime study: weekly hours
0.5
session-based study work load (in a semester):