Enterpreneurship Education
BASIC DATA
course listing
Y - courses in joint study programmes
course code
KAV7116.HR
course title in Estonian
Ettevõtluspedagoogika
course title in English
Enterpreneurship Education
course volume CP
-
ECTS credits
6.00
to be declared
yes
fully online course
not
assessment form
Examination
teaching semester
autumn - spring
language of instruction
Estonian
English
The course is a prerequisite
Practice in Enterprenurship Education (KAV7117.HR)
Study programmes that contain the course
code of the study programme version
course compulsory
HALM15/25
no
Structural units teaching the course
EM - Department of Mechanical and Industrial Engineering
Course description link
Timetable link
View the timetable
Version:
VERSION SPECIFIC DATA
course aims in Estonian
Luua võimalused teaduspõhise ja süsteemse arusaama kujunemiseks ettevõtluspedagoogikast ja selle rakendamise võimalustest üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis; toetada valmisoleku kujunemist ettevõtlusõppe planeerimiseks ja läbiviimiseks ning õppija arengut ja õppimist toetava õpikeskkonna loomiseks.
course aims in English
To create opportunities for developing a science-based and systemic understanding of entrepreneurship education and its application in the context of general and vocational education and lifelong learning; to support the development of readiness to plan and deliver entrepreneurship education and to create a learning environment that supports learner development and learning.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- analüüsib ettevõtluspedagoogika teoreetilisi aluseid, põhimõisteid ja rakendamise võimalusi, lähtuvalt üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstist;
- kavandab teaduspõhiselt ettevõtlusõpet lähtuvalt õppe ülesehituse loogikast, õppekavast ja kooli õppekorralduslikest dokumentidest, iseseisva töö, praktika ja teooria osakaalust;
- kohandab ettevõtlusõppe kavandamisel õppekava, arvestades sihtrühma ja lõimingu aspekte;
- valib õpiväljundite saavutamist toetava õppevara, õppe- ja hindamismeetodid ja õppimist ning õppija arengut toetava õpikeskkonna;
- analüüsib enda poolt disainitud ettevõtlusõppe metoodikat lähtudes didaktilise süsteemi mudelist.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- analyze the theoretical foundations, basic concepts and possibilities of application of entrepreneurship pedagogy in the context of general and vocational education and lifelong learning;
- Designs science-based entrepreneurship education based on the logic of study design, curriculum and school arrangements, proportion of independent work, practice and theory;
- Adapt the curriculum in the planning of entrepreneurship education, taking into account the target and integration aspects;
- select study materials, teaching and assessment methods and learning environments that support learning and learner development in support of learning outcomes;
- Analyzes his / her own methodology of entrepreneurship education based on the didactic system model.
brief description of the course in Estonian
Euroopa Liidu strateegiad ja suunised ettevõtlusõppe arendamiseks; Ettevõtlusõpe Eestis; ettevõtluspädevuse mudel; ettevõtlusõppe käsitused; ettevõtlikkust toetav õpikäsitus; didaktiline süsteem ja pedagoogilised valikud ettevõtlusõppes – ettevõtlusõppe kavandamine, õpikeskkonna loomine, õppemeetodite ja õppevara valik, lõimimine ettevõtlusõppes; koostöö ettevõtjatega ettevõtlusõppe rakendamisel; ettevõtlusõppe moodulid ja nende rakendamine; ettevõtlusõppe rakendamise võimalused üld- ja kutsehariduse ning elukestva õppe kontekstis
brief description of the course in English
European Union strategies and guidelines for developing entrepreneurship education; Business studies in Estonia; business competence model; business education concepts; an entrepreneurial learning concept; didactic system and pedagogical choices in entrepreneurship education - designing entrepreneurship education, creating a learning environment, choice of teaching methods and study materials, integration in entrepreneurship education; cooperation with entrepreneurs in implementing entrepreneurship education; modules for entrepreneurship education and their implementation; opportunities for the implementation of entrepreneurship education in the context of general and vocational education and lifelong learning
type of assessment in Estonian
Eksam. Struktureeritud kirjalik töö
type of assessment in English
Examination. Structured written test
independent study in Estonian
Ettevõtlusõppe kavandamine lähtuvalt õppekavast ja õppijast.
Õppevara analüüs.
Ettevõtlusõppe metoodika analüüs.
independent study in English
Designing entrepreneurship education based on the curriculum and the learner.
Analysis of learning resources.
Analysis of the methodology of entrepreneurship education.
study literature
- Arro, G.; Jaani, J.; Loogma, K.; Malleus, E.; Titov, E.; Toding, M.; Täks, M; Venesaar, U. (2018). Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemne arendamine Eestis. Tallinn: HTM. URL: https://xn--ettevtluspe-jfbe.ee/wp-content/uploads/2018/12/Raamdokument_web_3.pdf
- Bacigalupo, M; Kampylis, P.; Punie, Y.; Van den Brande, G. (2016) EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework. Luxembourg: Publication Office of the European Union; EUR 27939 EN; doi:10.2791/593884
- Burden, R. P., Byrd, D. (2016). Methods for Effective Teaching. USA: Pearson Education (7th Ed). (Ptk. 6,7,8).
- European Commission/EACEA/Eurydice (EC). (2016). Entrepreneurship Education at School in Europe. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Retrieved from (07.08.2018): https://www.na.org.mk/tl_files/docs/eplus/eurydice/2016pub/195EN.pdf
- Karm, M. (2013). Õppemeetodid kõrgkoolis. Tartu: Sihtasutus Archimedes.
- Kivisild, K., Raudsepp, E., Rekkor, S., Aidnik, T., Mägi, J. (2020). Ettevõtlus. 4. taseme kutseõpe. (OPIQ) Tallinn: SA Innove. https://www.opiq.ee/Kit/Details/223
- Petty, G. (2014). Teaching Today. A Practical Guide. 4th edition. Glasgow:Oxford University Press. (5th Ed.) (Part 2).
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
lectures
2.0
lectures
12.0
practices
0.0
practices
0.0
exercises
2.0
exercises
24.0
lecturer in charge
-
LECTURER SYLLABUS INFO
semester of studies
teaching lecturer / unit
language of instruction
Extended syllabus
Course-teacher pairs of the corresponding version are missing!
Course description in Estonian
Course description in English