Management of curriculum development in vocational education
BASIC DATA
course listing
Y - courses in joint study programmes
course code
KAV7112.HR
course title in Estonian
Õppekavaarenduse juhtimine kutsehariduses
course title in English
Management of curriculum development in vocational education
course volume CP
-
ECTS credits
6.00
to be declared
yes
assessment form
Examination
teaching semester
autumn - spring
language of instruction
Estonian
English
Prerequisite(s)
Prerequisite 1
Labour Market and Vocational Education (KAV7108.HR)
Prerequisite 2
Didactics of vocational education (KAV7111.HR)
Study programmes that contain the course
Structural units teaching the course
EM - Department of Mechanical and Industrial Engineering
Course description link
Timetable link
View the timetable
Version:
VERSION SPECIFIC DATA
course aims in Estonian
Luua võimalus teadmiste omandamiseks ja süvendamiseks õppekava koostamise ja arendamise teoreetilistest alustest ja praktilistest lahendustest; ülevaate saamiseks õppekava koostamist reguleerivast seadusandlusest ja õppekava koostamist toetavatest metoodilistest materjalidest; toetada kutseõppeasutuse õppekavaprotsessi juhtimise oskuste omandamist ning analüüsi- ja meeskonnatööoskuse kujunemist.
course aims in English
-
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- mõistab kutsehariduse õppekava seoseid töömaailma ja kutsesüsteemiga;
- mõistab kutseõppeasutuse õppekava koostamise kontseptuaalseid aluseid orienteerudes õppekavade koostamist reguleerivates seadusandlikes aktides ja metoodilistes juhendmaterjalides;
- arutleb kutsehariduse õppekavade arendamise suundade, aktuaalsete probleemide ning kutseõppeasutuse õppekavastrateegiate üle;
- analüüsib riikliku ja kutseõppeasutuse õppekava seoseid ning õppekavaprotsessi riigis ja kutseõppeasutuses arvestades kutseõpetaja rolli riigi ja kutseõppeasutuse õppekavade protsessis;
- analüüsibkutsekooli õppekava, hindab ja parendab moodulirakenduskava;
- analüüsib kutsekooli õppekava evalveerimise aluseid ja õppekavaarenduse juhtimise põhimõtteid
learning outcomes in the course in Eng.
-
brief description of the course in Estonian
Kutsehariduse õppekava mõiste ja olemus. Kutsehariduse õppekavade kontseptuaalsed alused. Kutsehariduse õppekavade reform Eestis perioodil 1991-2012. Kutsehariduse õppekavade seos hariduspoliitikaga. Kutsehariduse õppekavade seos töömaailmaga. Kutsehariduse õppekavad ja kutsesüsteem. Kutsehariduse õppekavade arendamine ja aktuaalsed probleemid.
Õppekavaprotsess kutsehariduses. Moodulõppekava, väljundipõhine õppekava. Kutsehariduse õppekava vertikaalne ja horisontaalne sidusus. Hindamine kutsehariduse õppekavas. Riikliku ja kooli õppekava koostamise ja arendamise alused ning põhimõtted. Riikliku ja kooli õppekava vahekord, õppekavade evalveerimine. Riikliku ja kutseõppeasutuse õppekava struktuur. Erinevate kutseõppeliikide õppekavad: kutsealane eelkoolitus; kutseõpe põhikoolis ja gümnaasiumis; põhihariduse nõudeta kutseõpe; kutseõpe põhihariduse baasil; kutsekeskharidusõpe; kutseõpe keskhariduse baasil. Mooduli rakenduskava. Võtmepädevuste lõimimine õppekavas. Õppekavaprotsessi juhtimine kutseõppeasutuses. Kutseõpetaja kui õppekava arendaja.
brief description of the course in English
-
type of assessment in Estonian
Kirjali eksamitöö
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
kohustuslike õppematerjalide läbitöötamine; analüüside, õppekava arendusettepanekute,mooduli rakenduskava ning täiskasvanute tööalase koolituse õppekava koostamine; õppekava arendusrühma tööplaani koostamine
independent study in English
-
study literature
Dillon, J. T. (2009). The question of curriculum. Journal of Curriculum Studies, 41:3,343-359.
Huisinga, R. (2009) Approaches to Designing TVET Curricula. MacLean, R.&Wilson, D. (eds). International Handbook of Education fot the Changing World of Work. pp 1669-1686.
Innove (2011). Kutsehariduse õppekava koostamise kontseptuaalsed alused.URL:http://www.ekk.edu.ee/valdkonnad/kutseharidus/riiklike-oppekavade-arendus.
Kelly, V. (2004) The curriculum: theory and practice. 5th ed. London [etc.] : Sage.
Rauner, F. (2009) Overview: TVET Curriculum Development. MacLean, R.&Wilson, D. (eds). International Handbook of Education fot the Changing World of Work. pp 1579-1591.
Rekkor, S. (2011). Curricula reform in vocational education in Estonia konverentsi Innovations for Competence Management 19-20. 05.2011, Lahti, Finland elektroonilises konverentsikogumikus URL: http://pro.phkk.fi/kit/articles/Rekkor_article.pdf.
Rekkor, S, Piiskop, K., Ruus, V., Tooman, H. (2006).
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
lectures
2.0
lectures
18.0
practices
2.0
practices
18.0
exercises
0.0
exercises
0.0
lecturer in charge
-
LECTURER SYLLABUS INFO
semester of studies
teaching lecturer / unit
language of instruction
Extended syllabus
Course-teacher pairs of the corresponding version are missing!
Course description in Estonian
Course description in English