course aims in Estonian
Anda ülevaade õpi- ja käitumisraskustest.
Luua võimalused teadmiste kujunemiseks tööks õpi- ja käitumisraskustega õpilastega klassiruumis.
Kujundada valmisolek kohandada õppetöö vastavalt õppija vajadustele.
Kujundada väärtustav hoiak tööks õpi- ja käitumisraskustega õppijatega.
course aims in English
To provide an overview oflearning andbehavioural difficulties.
To create opportunities for developing the knowledge to work with students with learning and behavioural difficulties in the classroom.
To develop a readiness to adapt the teaching according to the needs of learners.
To develop valuing attitude to work with learners with learning and behavioural difficulties.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
• teab õpi- ja käitumisraskuste liike ja tunnuseid;
• oskab eristada õpi- ja käitumisraskustega õppijaid eakohase arenguga õpilastest;
• oskab rakendada ainealase õpetuse põhimõtteid vastavalt õpilase õpi- või käitumisraskustele;
• oskab koostada õppevara vastavalt õpilase eripärale.
learning outcomes in the course in Eng.
tudent
• knows types and symptoms of learning and behavioural difficulties;
• is able to distinguish students with learning and behavioural problems between students in an age appropriate level;
• is able to apply the principles of the teaching in accordance with the student's learning or behavioural difficulties;
• is able to adapt teaching materials according to the student's specific characteristic.
brief description of the course in Estonian
Õpi- ja käitumisraskuste põhjused ja avaldumine. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire. Käitumishäire. Õpiraskuste liigid: düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia, düspraksia. Õpi- ja käitumisraskustega toimetuleku põhimõtted. Õpi- ja käitumisraskustega arvestamine klassiruumis. Õppevara kohandamine vastavalt õpilase eripärale.
brief description of the course in English
Causes and symptoms of learning and behavioural problems. ADHD. Conduct disorder. Types of learning difficulties: dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, and dyspraxia.
Principles of dealing with learning and behavioural problems. Taking into account learning and behavioural difficulties in the classroom. Adapting learning materials according to the student's specific characteristic.
type of assessment in Estonian
õpimapp
type of assessment in English
portfolio
independent study in Estonian
õpimapp
independent study in English
portfolio
study literature
Martinson, Marianne „Õpiraskused”
Keltikangas-Järvinen, Liisa „Sotsiaalsus ja sotsiaalsed oskused”
Laukkanen, Eila; Marttunen, Mauri; Miettinen, Seija; Pietikäinen, Matti „Kuidas aidata psüühikaprobleemdiega noorukit”
Leino, Mare „Haige laps klassis”
Mehilane, Lembit „Mis on koolilapsel muret?”
Nõmme, Ave „Iga laps tuleb oma õnnega”
Rogers, Bill „Käitumine klassiruumis”
Rogers, Bill „Taasleitud käitumine”
Roomeldi, Malle; Haldre, Lemme; Susi, Anu; Metsis, Lea; Kõrgesaar, Riina „Hüperaktiivne laps”
ldonline.org
understood.org
dyslexia.com
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):