course aims in Estonian
Luua võimalused:
- andragoogika põhiprobleemide mõistmiseks ja süsteemseks käsitlemiseks;
- täiskasvanu kui enesearengu subjekti ja täiskasvanu õppimise iseärasuste mõistmiseks ja analüüsimiseks erinevates professionaalsetes ja õppekontekstides;
- andragoogi identiteedi teadvustamise toetamiseks.
course aims in English
To create opportunities for: - understanding and systematic handling of the fundamental problems of andragogy. – to understand and analyse the adult as a subject of self-development and the characteristics of adult learning in professional and learning contexts. - to support the recognition of the identity of an andragogue.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane
• mõistab ja käsitleb süsteemselt andragoogika põhiprobleemi - enesearengu subjektsust
• analüüsib, mõistab ja käsitleb kriitiliselt teemakohaseid tekste
• mõistab ja analüüsib täiskasvanu arengu ja täiskasvanu õppimise iseärasusi;
• mõistab täiskasvanu õppimist , kohanemisprotsesse ja õppimissituatsioone sh ambivalentseid olukordades;
• koostab ja annab individuaalse tagasiside konkreetses õppekontekstis
• tunneb enda kui õppija ja andragoogi isiksuslikke ressursse, analüüsib, hindab kriitiliselt enda õppimist, andragoogina ja grupi liikmena ning põhjendab enda ja grupi arenguperspektiive;
learning outcomes in the course in Eng.
The student: - understands and systematically approaches the basic problem of andragogy – the subjectness of self-development. - analyses, understands and critically handles thematic texts.
- understands and analyses the characteristics of adult development and adult learning. - understands adult learning, adaption processes and learning situations, including in ambivalent situations. - develops and provides individual feedback in a specific learning context. - is aware of their personal resources as a student and as an andragogue, analyses and critically assesses their learning as an andragogue and as a member of a group, and explains the development prospects of themselves and of the group.
brief description of the course in Estonian
Andragoogika probleem. Subjekti, subjektsuse mõistete ja käsituste ontoloogia. Subjektsus, mina-areng, eneseregulatsioon kui täiskasvanu õppimise perspektiiv. Enesearengu subjektiks kujunemine: tegurid, võimalused, eeldused. Subjektsus, subjektne hoiak, kogemus ja õppimine. Kogemus ja õppimine: sotsiaalne, kontekstuaalne, tunnetuslik, emotsionaalne ja konatiivne aspekt. Õppimiskogemuse objektiivsed ja subjektiivsed tingimused. Kohanemine ja kohanemise protsessid. Autobiograafiline, elulooline ja narratiivne lähenemine täiskasvanuõppimise mõistmisel. Õppimine täiskasvanu arengu-, elutee ja eluloo kontekstis. Täiskasvanu õppija eripärad ja mitmekesisus. Indiviidi ja täiskasvanute õppegrupi enesetunnetus, eneseteadvustamine ja vastutus. Individuaalsed ja sotsiaalsed konfliktid ja väärtused täiskasvanute õppegrupis.
brief description of the course in English
The problem of andragogy. Ontology of the concepts and approaches of the subject and subjectness. Subjectness, self-development, self-regulation as a perspective of adult learning. Formation as a subject of self-development: factors, opportunities and prerequisites. Subjectness, subjective attitude, experience and learning. Experience and learning: social, contextual, cognitive, emotional and conative aspects. Objective and subjective conditions of the learning experience. Acclimatisation and adaptation processes. Autobiographical, biographical and narrative approach to understanding adult learning. Learning in the development, life course and biographical contexts of the adult. Characteristics and diversity of adult learners. Self-perception, self-awareness and responsibility of an individual and adult learning group. Individual and social conflicts and values in an adult learning group.
type of assessment in Estonian
Eksam. Eksami sisuks on andragoogi arenguportfoolio esitamine ja esitlemine grupis. Eksamile eelneb ainekursuse jooksul koostatud iseseisvad ülesanded ja tagasisidepõhine konstruktiivne hindamine protsessis (iseseisvad ja grupi ülesanded).
Summatiivne konstruktiivne hindamine ainekursuse lõpus (grupipoolne tagasiside + õppejõu tagasiside+ enesehindamine)
type of assessment in English
The examination consists in submitting and presenting the development portfolio of an andragogue in a group. The examination is preceded by individual assignments and feedback-based evaluation within the process prepared during the course (individual and group assignments). Constructive summary evaluation at the end of the course (group's feedback + teacher's feedback + self-evaluation).
independent study in Estonian
Allikate põhine essee (40 t), iseseisvad individuaalsed ja grupiülesanded (30t), Arenguportfoolio koostamine (50 t).
independent study in English
Source-based essay (40 h), independent individual and group assignments (30 h), preparation of a development portfolio (50 h).
study literature
Bandura, A. (2006). Towards a psychology of human agency. Perspectives on Psychological Science, 1 (2), 164-180.
Bandura, A. Self-Efficiacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press.
Bjorklund, B. (2015). The journey of adulthood. Boston: Pearson.
Kallasmaa, T. (2003). Isiksus ja kohanemine. Rmt. Allik, A, Realo K., Konstaabel K. (Toim.). Isiksuse psühholoogia. Tartu: TÜ kirjastus, 139-168.
Kegan, R. (2000). What “form” transforms? A constructive-developmental approach to transformative learning. In Mezirow, J. (Ed.). Learning as transformation. San-Fransisco: Jossey-Bass, 35-70.
Merriam, S.& Bierema, L.(2013). Adult learning. Linking theory and practice. San Francisco : Jossey-Bass
Mezirow, J. (2000). Learning to think like an adult: Core concepts of transformation theory. In Mezirow, J. (Ed). Learning as transformation. San-Francisco: Jossey-Bass, 3-34.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):