course aims in Estonian
- Anda ülevaade säästva arengu sõlmpunktidest.
- Tutvustada tööstuse keskkonnakaitse probleeme Eestis ja välismaal.
- Tutvustada rohelise keemia ja tehnoloogia põhiprintsiipe.
- Näidata võimalusi null-heitmetega tehnoloogiliste skeemide loomiseks.
- Tutvustada rohelisi, taastuva energia allikaid ja kasutamist.
course aims in English
- To give an overview about the key issues of sustainable development.
- To introduce the main environmental problems in industry in Estonia and abroad.
- To introduce the main principles of green chemistry and technology.
- To show the options for design of zero-discharge productions.
- To introduce the sources of green energy and their application.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- oskab defineerida säästva arengu sõlmpunkte;
- tunneb peamisi tööstuse keskkonnakaitse probleeme Eestis ja mujal;
- tunneb rohelise keemia & tehnoloogia printsiipe ning oskab neid rakendada;
- oskab kujundada väheste jäätmetega (null-heitmetega) tööstuslikke protsesse;
- tunneb rohelise energia allikaid ja nende rakendusviise;
- on võimeline inglise keeles säästliku tootmisega seotud probleeme suuliselt ning kirjalikult selgitama ning erialases arutelus osalema;
- on valmis aktiivselt osalema kodanikuühiskonnas ning suhtuma sallivalt hoiakute ja väärtuste mitmekesisusse;
- oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning oskab anda põhjendatud hinnanguid oma eriala puudutavates küsimustes.
learning outcomes in the course in Eng.
The student:
is able to define the key issues of sustainable development;
- is familiar with the main environmental problems in industry in Estonia and abroad;
- is familiar with the main principles of green chemistry and technology and is able to apply them;
- is able to design the zero-discharge industrial processes;
- is familiar with the sources of green energy and their application;
- is able to clarify written form and discuss in English the problems concerning the sustainable production;
- is willing to actively participate in the civil society and demonstrates tolerance towards diversity of attitudes and values.
brief description of the course in Estonian
Ühiskond, majandus, keskkond. Inimühiskonna ellujäämise väljavaated. Säästev areng ja säästev tehnoloogia. Seadusandlus. Inseneride ülesanded. Tööstus Eestis ja välismaal (tsemendi, klaasi, tselluloosi, paberi, biodiisli, MTBE tootmine, põlevkivitööstus jt.). Tööstuse keskkonnaprobleemid. Rohelise keemia printsiibid. Jäätmete vähendamine, uued katalüsaatorid. Olelusringi analüüs (LCA) kui meetod keskkonnasõbralike tehnoloogiate ja protsesside identifitseerimiseks. Parim võimalik tehnoloogia (BAT). Separatsioonprotsessid ja destruktiivsed protsessid. Heitgaaside ja reovete töötlemise uued tehnoloogiad. Näiteid null-heitmetega tootmisprotsessidest. Integreeritud protsessid. Energia liigid, ühikud, võimsus, exergia. Fossiilsed energiaallikad. Energia ja kliima muutused. Soojusmasinad. Carnot tsükkel. Efektiivsus. Elektrienergia tootmine soojusjaamades ja kombijaamades. Rohelise energia allikad (päike, tuul, hüdroenergia, geotermiline energia, laineenergia jt.). Biomassi energia. Elektrokeemia ja kütteelemendid. Tuuma- ja termotuumaenergia, võimalused ja ohud. Energia säästlik kasutamine tööstuses ja olmes. Süsinikdioksiidi sekvestreerimise ja hoiustamise tehnoloogiad.
brief description of the course in English
Society, economy, environment. Prospectives of survival of human society. Sustainable development and sustainable technology. Legislation. Tasks of engineers. Industry in Estonia and abroad (production of pulp, paper, cement, glass, biodiesel, MTBE, oil shale industry etc.). Environmental problems in industry. Principles of green chemistry, new catalysts. Life Cycle Assessment (LCA) as a tool for identification of more environmentally friendly products and processes. Best available technology (BAT). Separation and destruction processes. New methods of gaseous effluents and wastewater treatment. Examples of zero-discharge industrial processes. Energy, units, power, exergy. Fossil fuels as a source of energy. Energy and climate change. Heat machines. Carnot cycle and efficiency. Electricity production at thermal power plants and combistations. Sources of green energy (sun, wind, waterfalls, waves etc.). Energy of biomass. Electrochemistry and fuel cells. Nuclear and thermofusion energy, prospectives and dangers. Energy saving in industry and residental houses. Carbon dioxide sequestration and storage.
type of assessment in Estonian
Teadmiste kontroll: semestri jooksul korraldatakse 2 kontrolltööd ning antakse 1 kodutöö (referaat). Eelhinnang kujundatakse nende 3 hinde kogusummana (40% + 40% + 20%). Eksamil antakse 2 teoreetilist küsimust ja 1 ülesanne.
type of assessment in English
2 control works and 1 homework (report) will be arranged during the semester. Pre-estimation is based on the total sum of these 3 estimations as follows (40% + 40% + 20%). There will be 2 theoretical questions and 1 exercise at the
exam.
independent study in Estonian
Referaat säästvas tehnoloogias.
independent study in English
Report in Sustainable Technology.
study literature
- Tapas K. Das. Toward Zero Discharge. J.Wiley & Sons, 2005.
- Sustainable Development in Practice. Case Studies for
Engineers and Scientists. Eds. A.Azapagic et al. J.Wiley & Sons, 2004.
- R.Ristinen, J.J.Kraushaar. Energy and the Environmen
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):