course aims in Estonian
- Toetada andmete kogumiseks ja analüüsi läbiviimiseks vajaminevate teoreetiliste teadmiste ja praktiliste oskuste arengut;
- Toetada üliõpilastes valmidust iseseisvate empiiriliste kvalitatiivsete ning kvantitatiivsete uuringute läbiviimiseks;
- Toetada üliõpilase kui iseseisva eetilise uurija arengut.
course aims in English
- Support the development of the theoretical knowledge and practical skills needed to collect and analyze data;
- To support students' readiness to conduct independent empirical qualitative and quantitative research;
- To support the development of the student as an independent ethical researcher.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teoreetilisi algteadmisi andmete kogumisest ja analüüsi läbiviimisest uurimistöös;
- oskab teha iseseisvaid otsuseid sobiva uuringutüübi, andmete kogumise ja analüüsi meetodite valikuks;
- oskab kasutada lihtsamaid kvalitatiivse ja kvantitatiivse andmeanalüüsi võimalusi;
- oskab esitada ja interpreteerida analüüsitulemusi;
- analüüsib ennast iseseisva eetilise uurijana.
learning outcomes in the course in Eng.
Upon successful completion of the subject, the student:
- has a basic theoretical knowledge of data collection and analysis in research;
- is able to make independent decisions on the choice of the appropriate type of research, data collection and analysis methods;
- is able to use simpler qualitative and quantitative data analysis options;
- is able to present and interpret analytical results;
- analyzes himself as an independent ethical researcher.
brief description of the course in Estonian
Kvalitatiivne ja kvantitiivne lähenemine ja integreeritud uuringudisain. Teooria koht kvantitatiivses ja kvalitatiivses uuringus. Kvalitatiivne lähenemine: Kvalitatiivse uuringu protsess, eripärad ja võimalused. Kvalitatiivse uurija positsioonid, rollid, eetilised valikud ja vastutus. Kvalitatiivsete uuringute strateegiad. Andmete kogumise ja analüüsi meetodid kvalitatiivses uuringus. Andmete analüüsi põhimõtted, analüüs ja tõlgendamine kvalitatiivses uuringus. Andme kogumist ja analüüsi toetavad arvutiprogrammid. Tulemuste esitamine kvalitatiivses uuringus. Valdiidsus ja usaldusväärsus kvalitatiivsed uuringus.Uurija refleksioon. Kvantitatiivne lähenemine: Statistiline andmestik, selle kogumine (ankeedi koostamine) ning töötlemine. Olemasolevad andmebaasid. Statistiliste tunnuste tüübid. Kirjeldav statistika: erinevad tabelid, diagrammid ja arvnäitajad. Seoste kirjeldamine: seosekordajad ning risttabelid. Sobiva analüüsi- või esitlusmeetodi valik.Üldkogum ja valim. Statistiline järeldamine: üldkogumi arvnäitajate hindamine, statistilised olulisustestid. Kursuse põhiosa koosneb seminari tüüpi loengutest ja praktikumidest.
brief description of the course in English
Qualitative and quantitative approach and integrated research design. The place of theory in quantitative and qualitative research. Qualitative approach: The process, characteristics and possibilities of a qualitative study. Positions, roles, ethical choices and responsibilities of a qualitative researcher. Strategies for qualitative research. Methods of data collection and analysis in a qualitative study. Principles of data analysis, analysis and interpretation in qualitative research. Computer programs support data collection and analysis. Presentation of results in a qualitative study. Valdidity and reliability in qualitative study.Researcher reflection. Quantitative approach: Statistical data, its collection (compilation of a questionnaire) and processing. Existing databases. Types of statistical characteristics. Descriptive statistics: various tables, graphs and figures. Description of relationships: relationship factors and cross-tabulations. Selection of an appropriate method of analysis or presentation. Statistical inference: assessment of population figures, statistical significance tests. The main part of the course consists of seminar-type lectures and practicums.
type of assessment in Estonian
arvestus
type of assessment in English
pass-fail assessment
independent study in Estonian
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
independent study in English
Gives a lecturer at the first meeting
study literature
Annab õppejõud esimesel kohtumisel
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):