course aims in Estonian
- Kujundada arusaam teadusparadigmadest, uurimistöö olemusest, metodoloogiast ja uurimisprotsessi komponentidest sotsiaal- ja haridusteadustes;
- Toetada praktiliste infootsingu ja usaldusväärsete allikate lugemise oskuste kujunemist;
- Toetada uurimistöö läbiviimiseks vajalike pädevuste kujunemist;
- Toetada üliõpilase kui iseseisva eetilise uurija arengut.
course aims in English
- to form an understanding of scientific paradigms, the nature of research, methodology and the components of the research process in the social and educational sciences; - to support the formation of skills for a practical information search and reading trustworthy sources; - to support the formation of the competences necessary for carrying out research; - to support the development of the student as an independent ethical researcher.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- Tunneb teadusmetodoloogia põhialuseid, teadustöö põhimõtteid ja meetodeid sotsiaal- ja haridusteadustes;
- Oskab leida, hinnata ja kasutada usaldusväärseid teadusallikaid;
- Tunneb teadusliku uurimistöö protsessi ja selle olulisi osi;
- Hindab kriitiliselt oma tegevust uurimisküsimuste püstitamisel;
- Koostab mõtestatud ja sidusa uurimisplaani;
- Analüüsib ennast iseseisva eetilise uurijana.
learning outcomes in the course in Eng.
The student: -Is familiar with the main bases of scientific methodology, principles and methods of scientific research in the social and educational sciences; - Is able to find, assess and use trustworthy scientific sources; - Knows the process of scientific research and its key parts; - Critically evaluates their action in setting research questions; - Creates a considered and coherent research plan; - Analyses themselves as an independent ethical researcher.
brief description of the course in Estonian
Teadus, teadusparadigma ja teaduslik uurimistöö; interpretatiivne pööre sotsiaalteadustes; sotsiaal- ja haridusteaduste spetsiifika ning teadusliku meetodi rakendamine haridusvaldkonnas. Uuringu disain/ ülesehitus: kvantitatiivne, kvalitatiivne ja kombineeritud disain. Erialast ning uurimustöö fookusest lähtuv infootsing teaduslike allikate leidmiseks (infoallikate tüübid ja otsinguviisid); akadeemilise kirjutamise põhimõtted ja protsess; viitamine ja viitamist toetavad programmid, plagiaat. Haridusteadusliku uuringu peamised komponendid: uurimisteema ja -probleem, teooria koht erinevat tüüpi uuringutes, uurimisküsimus, hüpotees, meetodid, valim, andmekogumine & analüüs, tulemused ja nende usaldusväärsus, tulemuste esitamine ja rakendamine. Uurimisplaani koostamine.Lisaks loengutele toimuvad kursuse vältel väiksemates rühmades erialaseminarid, kus arutatakse erialavaldkonna uurimisprobleeme ja uurimistöö suundi ning enda uurimisideid ja uurimisplaani.
brief description of the course in English
Science, scientific paradigm and scientific research; interpretative revolution in the social sciences; the specific nature of the social and educational sciences and the implementation of the scientific method in the educational field. Research design/construction: quantitative, qualitative and combined design. Information search following the specialised field and the focus of research in order to find scientific sources (types of information sources and ways of searching); the principles and process of academic writing; referencing and referencing software; plagiarism. The main components of educational scientific research: research topic and problem, the place of theory in different types of research, research question, hypothesis, method, sample, data collection and analysis, results and their trustworthiness; submission and application of results. Creating a research plan. In addition to lectures, specialised seminars will take place in smaller groups throughout the course where research problems from the specific field, research directions and one's own research ideas will be discussed, as well as an interim version of the research plan.
type of assessment in Estonian
Arvestus
Kursuse hinne kujuneb järgmiste aspektide alusel:
▪ osalusaktiivsus seminarides;
▪ iseseisvate tööde sooritamine protsessis;
▪ kursusetöö (uurimisplaan) esitamine ja esitlemine
type of assessment in English
Assessment: The course grade is based on the following aspects: ▪ activeness of participation in seminars; ▪ completion of independent work within the process; ▪ submission and presentation of a term paper (research plan).
independent study in Estonian
Iseseisev töö nr. 1: Kahe haridusteadusliku uurimistöö/rahvusvahelises ajakirjas ilmunud artikli kriitiline analüüs (üks kvantitatiivset, teine kvalitatiivset uuringudisaini esindav teadusartikkel). Analüüsi tulemuste esitamine kirjalikult ja arutamine seminaridel.
Iseseisev töö nr. 2: Erialase uurimisprobleemi/-küsimuse äratundmine ja sõnastamine, probleemi/küsimuse taust ja olulisuse põhjendamine, toetudes eelnevate uuringute/kirjanduse analüüsile.
Iseseisev töö nr. 3: Lugemispäevik
Kursusetöö: Sisseastumisel esitatud uuringuplaani mõtestatud ja täiendatud versiooni esitamine kirjalikult ja esitlemine seminaris.
independent study in English
Independent work no. 1: A critical analysis of two pieces of educational research/scholarly articles published in an international journal (one scholarly article representing quantitative research design, the other representing qualitative research design). Submission of analysis results in written form and discussion in seminars.
Independent work no. 2: Recognition and wording of a specialised research problem/question, the background to the problem/question and justification of its importance, relying on analysis of previous research/literature. Independent work no 3: Reading diary. Term paper: Written submission of a considered and updated version of the research plan lodged upon admission and its presentation during the seminar.
study literature
● Cohen, L., Manion. L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. London : Routledge, 2007 (TLÜAR) , lk 1-5-47, 133-164.
● Creswell, J. W. (c2012). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston (Mass.) [etc.]: Pearson (TLÜAR), (lähtuvalt üliõpilase uurimiplaani spetsiifikast).
● Hirsijärvi, S., Huttonen, J. (2005). Sissejuhatus kasvatusteadustesse. Medicina, lk 164-211.
● Punch, K. P. (2005). Introduction to social research: quantitative and qualitative approaches. London [etc.]: SAGE, 2005 (TLÜAR, TLÜAR Õpikeskus), lk 1-44.
● Eesti teadlaste eetikakoodeks. http://www.akadeemia.ee/_repository/File/ALUSDOKUD/Eetikakoodeks2002.pdf
● Üliõpilastööde juhend. (2010). Koostajad: Heidmets, M., Krabi, K., Kuurme, T., Laherand, M-L., Orn, J., Pandis, M., Poom-Valickis, K., Veisson, M. Tallinn: TLÜ kasvatusteaduste instituut.
● Enda uurimisteemaga seotud teaduskirjandus
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
21.0