course aims in Estonian
Aine eesmärk on pakkuda üliõpilastele ülevaadet ja eri perspektiive teenuskesksuse kohta avalikus sektoris. Samuti on eesmärk tutvustada erinevaid metodoloogiaid ja kontseptsioone avaliku sektori teenuste ning e-riigi initsiatiivide disainimiseks ja rakendamiseks. Aine käigus disainitakse teenus ja selle prototüüp, millele luuakse ka valideeritud ärimudel.
course aims in English
The aim of this course is to provide students with an overall understanding and insight into service-orientation and its use in the public sector. Its aim is also to provide students with an understanding and insight into different methodologies and concepts for designing and implementing public sector services and e-government initiatives. During the course students will design a service and its prototype, for which a validated business model will be created.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- identifitseerib eri metodoloogiaid e-riigi teenuste kirjeldamiseks ja analüüsimiseks ning nende disainimiseks ja rakendamiseks;
- tunneb avalike teenuste disainimise ja arendamise kontseptsioone;
- tunneb otsustusprotsesse, mis on seotud eri väärtuste, organisatsiooniliste struktuuride ja avaliku sektori turu omapäradega;
- koostab disaini- ja rakendusplaane;
- arutleb tulemuslikkuse hindamise põhimõtete ja indikaatorite üle;
- omab ülevaadet e-valitsemise rakendamise praktikatest ja oskab neid selgitada;
- rakendab teenuste digitaliseerimisel ettevõtluse komponente ning oskab luua vajaliku ärimudeli teenuste digitaliseerimise ja parema rakendamise kontekstis;
- valdab avaliku sektori ja sellega seotud arendustegevuste põhiprobleeme digiajastu valitsemisel ning rakendab ettevõtlikust nende probleemide lahendamisel.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- identifies different methodologies to describe and analyse e-government services and their design and implementation activities;
- provides an overview and understanding of different concepts of service design and development in the public sector;
- describes decision-making processes associated with different values, organisational structures, and public sector market characteristics;
- creates design and implementation plans;
- discusses about principles of performance measurement and applicable indicators;
- possesses overview of the practice of implementing e-governance;
- applies the business components of digitisation of services and can create the necessary business model in the context of digitisation and better implementation of services;
- understands the key challenges for the public sector and related development activities in the governance of the digital era and applies an entrepreneurial mindset to address these challenges.
brief description of the course in Estonian
Kursus annab laialdase ülevaate avaliku sektori teenuste karakteristikutest, arendamisest ja disainimisest koos nende rakendamisega. Kursus annab mh ülevaate tänastest trendidest ja väljakutsetest avalike teenuste ümberkujundamisel ning tutvustab e-lahenduste elutsüklit. Kursuse teemad on jagatud vastavalt viie erineva elutsükli vahel: (1) algatamine ja planeerimine, (2) eelarvestamine ja finantseerimine, (3) rakendamine ja juhtimine, (4) operatsioonid ja hooldamine (5) kontrollimine ja monitoorimine. Kursuse jooksul toimuvad arutelud praktiliste näidete abil.
brief description of the course in English
The course will give a holistic overview of the characteristics, development and design of public sector services and their implementation. This course provides an overview of current e-government challenges and trends and introduces the life cycle of e-government solutions. The life cycle is structured around 5 main phases such as (1) initiating and planning, (2) budgeting and financing, (3) implementing and managing, (4) operations and maintenance (5) controlling and monitoring. Real life examples are presented and discussed during the course.
type of assessment in Estonian
Personaalne kirjalik töö. Koondihinne moodustub:
35% - virtuaalsed õppematerjalid ja ülesanded
65% - isiklik kirjalik töö mahuga 2000-2500 sõna.
type of assessment in English
Written personal assignment. Evaluation criteria:
35% - Online videos and tasks
65% - Independent assignment, 2000-2500 words
independent study in Estonian
1. Rühmatöö – ühe valitud riigi digimuutuste aruanne. Rühmad teevad riigi ülevaate ja esitlevad seda.
2. Personaalne töö. Juhtumipõhise isikliku töö eesmärk on (ümber) kujundada e-teenus, mis panustaks e-ühiskonda.
independent study in English
1. Group work - Country Report.
The groups will make a country review and present it.
2. Personal Course Work.
The aim of the case-based personal work is to design an e-service that would contribute to e-society.
study literature
Õppekirjanduse teeb õppejõud kursuse jooksul kättesaadavaks enne iga loengut. The study literature will be made available during the course by the lecturer prior to every lecture.
Kirjandus on kättesaadav Moodle'i kursuse lehelThe literature will be accessible on Moodle course page: https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=30641
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
18.0
lecturer in charge
Mihkel Lauk, doktorant-nooremteadur (IT - tarkvarateaduse instituut)