course aims in Estonian
Eesti on oma e-riigi arengutes jõudnud kaugele ja saanud laia rahvusvahelise tunnustuse osaliseks. See aga eeldab osalistelt võrdlemisi ulatuslikke teadmisi e-riigi toimimisest, regulatsioonist ja mõjust ühiskonnale. Sõnalühend „e“ viitab elektroonsetele lahendustele, mis tuginevad tehnilistele raamistikele. Tehnilist tausta arvesse võttes tuleb aga rõhutada informatsiooni ja teadmiste töötlemise tähtsust. Teadmiste haldamine on protsess, mille kaudu organisatsioon kasutab oma kollektiivset teavet täitmaks oma strateegilisi eesmärke. E-valitsemine on mitte ainult IKT rakendamine, vaid keeruline süsteem, mis koosneb nii teabe, tehnoloogia, protsesside, töövoogude, inimeste ja nende käitumise kaasamisest ning samuti muudest teguritest. Infosüsteemide (IS) peamine eesmärk avalikus sektoris on talletada, töödelda, propageerida ja säilitada teadmisi, et saavutada tõhusam tulemus e-valitsemise rakendamisel. Teemakäsitlus hõlmab nii tarkvara, süsteeme ja menetlusprotsesse ning seda, kuidas on võimalik tõhustada e-valitsemise komponentide rakendamist..
Õppeaine sisu moodustavad teadmised ja meetodid, mida rakendatakse nimetatud eesmärkide saavutamiseks.
course aims in English
Estonia is well known because of its’ well developed e-governance and has attracted lot of international attention regarding that. This, however, requires participants to obtain a relatively broad knowledge of the functioning, regulations and influence of the e-government within society. The word "e" refers to electronic solutions, based on technical frameworks. Given the technical background, the importance of information and knowledge processing must be emphasized. Knowledge management is the process through which an organization uses its collective information to meet its strategic objectives. E-government is not only an application of ICT, it is a complex system that consists of integrating information, technology, processes, workflows, people and their behavior, as well as other factors. The main purpose of information systems (IS) in the public sector is to store, process, promote and maintain knowledge in order to achieve a more effective result in the implementation of e-Government. The subject covers both software, systems and business processes and how it can be used to improve the implementation of e-Government components.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinu:
- tunneb ja seostab valdkonna peamisi termineid ja kontseptsioone, mida kasutatakse IKT-s (IT)süsteemide juurutamisel avalikus sektoris;
- oskab koostada ülevaadet e-valitsemise põhimõtetest;
- oskab analüüsida ja kasutada vastavat õigusloomet - avalik informatsioon, isikuandmete kaitse, intellektuaalne omandiõigus, digiallkiri- ja dokument, andmebaasid ja põhiregistrid;
- kategoriseerib teadmisi ja praktilisi oskusi riigi mudelist - riigi peamised andmekogud, ristkasutus ja nendevahelised suhted ning nende kasutamine organisatsiooni äriprotsessides;
- analüüsib ja sünteesib olulisemaid üleminekumetoodikaid ja seda, kuidas neid IKT süsteemiga sobitada;
- kategoriseerib ja sünteesib teadmisi ja praktilisi oskuseid e-valitsemise põhimõtete edasiandmiseks, võttes aluseks senised nii edukad kui ka mitteedukad e-strateegiad ja case study´d (näited Eesti lahendustest nt DVK, X-tee, eRT jne);
- sünteesib teadmisi IKT vahendite headest tavadest avalikus sektoris;
- analüüsib tulemuslikult, kuidas suurendada juhtkonna mõju üleminekul e-valitsemisele;
- analüüsib, kuidas tõhustada asutuse töövooge ning muuta läbi selle avalik sektor kuluefektiivsemaks;
- sünteesib teavet, mis on avalik teenus ning kuidas seda üle viia e-teenuseks.
learning outcomes in the course in Eng.
By the end of the course the student:
- understands the basic terms and concepts used in implementing ICT based systems in public sector organizations;
- can provide an overview of e-governance principles;
- can analyse and use the relevant legislation - public information, personal data protection, protection of intellectual property, digital signatures and digital documents, databases and registers;
- categorises knowledge and practical skills concerning the state model - the main state data sets, their cross-use and the relationships between them, and their use in an organization's business processes - analyses and synthesises the main transition methodologies and how to adjust them to existing ICT systems;
- categorises and synthesises knowledge and practical skills for promoting e-Governance principles based on previous successful as well as unsuccessful e-strategies and case studies (examples of Estonia’s solutions, e.g. DTC, X-road, eRT, etc.);
- synthesises knowledge about ICT tools good practices in the public sector
- effectively analyses how to enhance the impact of the management when transitioning to e-Governance;
- analyses how to improve institutional workflows and thus make the public sector more cost-effective;
- synthesises knowledge about what a public service is and how it can be transformed into an e-service.
brief description of the course in Estonian
Edasiarenenud infotehnoloogilised lahendused - info- ja kommunikatsioonitehnoloogia võimaluste mõistmine ning sellest lähtuv avaliku sektori süsteemide ja teenuste disain ja arendamine. Ülevaade sellest, kuidas infotehnoloogiline areng muudab oluliselt praegust töökorraldust ja nõuab üha innovaatilisemate lahenduste kasutamist avalike teenuste pakkumisel.
E-riik ja e-valitsus: põhiterminid ja mõisted. Ülevaade kehtivast õiguslikust raamistikust ja e-riigi lahenduste rakendusprotsessi metodoloogiast. Kuidas muuta avalik sektor kasutajakeskseks ja tasuvaks. E-teenuste arendamise ja korralduse tehnilised platvormid.
e-riik ja e-valitsus - terminid ja konseptsioonid. Ülevaade kehtivast regulatsioonist ja selle kohaldamisest. Kuidas muuta avaliku sektori teenuseid kasutajasõbralikuks ja majanduslikult efektiivseks.
brief description of the course in English
The domain of advanced issues of IT - an understanding the potential uses of ICT, and the application of this understanding to the design and development of systems and services in public sector. An overview how the development of information technology markedly changes the current working routines and requires more and more innovative solutions in the provision of public-sector services.
e-Governance and e-Government - basic terms & concepts. Overview of existing legal framework and methogology in implemetion process of e-Gov solution. How to change Public sector to become user oriented and cost effective. The technical platforms to develop and operate e-Services.
type of assessment in Estonian
Eksam. Hindamise eesmärgiks on tekitada üliõpilastel kriitilist mõtlemist ja õpetada praktilisi oskuseid avaliku sektori süsteemide arendamisel ja juurutamisel.
type of assessment in English
The purpose of the examination is to maximize the critical thinking skills of students and teach them practical problem solving in the field of implementation of IT systems (also ICT) in public sector (administration).
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Course web page: https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=30467
Mikli, Toomas. Sissejuhatus infosüsteemidesse. Tallinna Tehnikaülikooli Kirjastus, 1998, 2002
A. Dennis, B. H. Wixom, and D. P. Tegarden, Systems analysis design, UML version 2.0: an object oriented approach, 4th ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2012.
L. Sterling and K. Taveter, The art of agent-oriented modeling. Cambridge, Mass: The MIT Press, 2009.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):