course aims in Estonian
Õppeaine eesmärgid on:
- anda üliõpilastele põhiteadmised äriinfotehnoloogia valdkonnast ja selle rollist ettevõtluses;
- arendada oskusi ja teadmisi, mis on vajalikud infotehnoloogiliste süsteemide mõistmiseks ja rakendamiseks äriprotsessides;
- julgustada üliõpilasi mõtlema kriitiliselt ja analüüsima uusi tehnoloogiaid ning nende mõju ärimaailmale;
- toetada üliõpilaste professionaalset suhtlusoskust ja meeskonnatööd IT-keskkonnas;
- valmistada üliõpilasi ette pidevaks õppimiseks ja enesearendamiseks kiiresti arenevas IT-sektoris;
- suunata üliõpilasi karjääri planeerimisel ja isikliku brändi arendamisel äriinfotehnoloogia valdkonnas.
course aims in English
The aim of the course is to:
- provide students with basic knowledge of business information technology and its role in business;
- develop basic skills and understandings necessary for implementing information technology systems in a business domain;
- encourage students to think critically and analyse new technologies and their impact on the business world;
- support students’ professional communication skills and teamwork in an IT environment;
- prepare students for continuous learning and self-development in the rapidly evolving IT sector;
- guide students in career planning and personal branding in the field of business information technology.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- arendab ja rakendab iseseisvat õpioskust ja kriitilist mõtlemist soodustades enda elukestvat õpet ja professionaalset arengut äriinfotehnoloogia valdkonnas;
- paneb teadlikult aluse enda professionaalsele võrgustiku ja isikliku brändi arendamisele, mis toetab tema edasist haridusteed ja professionaalset karjääri;
- kujundab motiveeritult, ennastjuhtivalt ja teadlikult oma edasist õppimist ja karjääriplaneerimist mõistes äriinfotehnoloogia valdkonna põhimõisteid, trende, rolli ja mõju;
- töötab efektiivselt meeskonnas näidates üles koostööoskusi ja panustades rühmaülesannetesse, keskendudes projekti ühistele eesmärkidele.
learning outcomes in the course in Eng.
Upon completing the course, the student:
- develops and applies independent learning skills and critical thinking, fostering lifelong learning and professional development within the business information technology domain;
- consciously lays the foundation for their professional network and personal branding development, which supports their further educational path and professional career;
- designs further learning and career planning in a motivated, self-determined and conscious manner while understanding the fundamental concepts, trends, roles, and impact of business information technology;
- works effectively in team settings, showing collaborative skills and contributing to group tasks with a focus on shared goals in projects.
brief description of the course in Estonian
Kursuse peamised teemad on:
1. Äriinfotehnoloogia ülevaade: Valdkond, ajalugu, põhimõisted, tehnoloogiad ja tehnoloogiate ärirakendused.
2. Infotehnoloogiliste süsteemide alused: Kuidas infotehnoloogilised süsteemid toetavad ärioperatsioone, otsustusprotsesse ja strateegilist planeerimist.
3. Ettevõtluses kasutatavad uued ja arenevad tehnoloogiad: Tehisintellekt, plokiahelad, asjade internet (IoT) ja teiste uute tehnoloogiate areng ja koht ettevõtluses.
4. Andmehaldus ja analüüs: Andmehalduse põhimõtted, andmeanalüütika, andmete roll otsustusprotsessides.
5. IT-projektide juhtimine: IT-projektide juhtimise alused, sealhulgas agiilsed metoodikad, projekti planeerimine, teostamine ja jälgimine.
6. Professionaalsed suhtlusoskused: Kirjalike ja suuliste suhtlusoskuste arendamine.
7. Eetilised ja õiguslikud aspektid IT-s: IT-ga seotud eetiliste ja juriidiliste aspektide mõistmine, sealhulgas andmekaitse ja küberjulgeoleku seadused.
8. Meeskonnatöö ja koostöö IT-s: Strateegiad efektiivseks meeskonnatööks, koostööks ja juhtimiseks tehnoloogiakeskses keskkonnas.
9. Karjäärivõimalused äriinfotehnoloogias: Erinevate äriinfotehnoloogia valdkonna karjääriradade ja -rollide tutvustamine.
10. Professionaalne võrgustik ja isiklik bränding: Tehnikad professionaalse võrgustiku loomiseks ja hoidmiseks ning isikliku brändi arendamiseks IT-tööstuses.
11. Enesearendus ja elukestev õpe: Rõhutamine pideva õppimise ja enesearendamise tähtsusele kiiresti arenevas valdkonnas.
12. Juhtumiuuringud ja reaalse maailma rakendused: Et luua minimaalselt vajalik seos reaalse maailma ja õppekaval õpitava vahel.
brief description of the course in English
The main topics of the course are:
1. Overview of Business Information Technology: Introduction, history, current landscape, key concepts, technologies, and their applications.
2. Fundamentals of Information Systems: Understanding how information systems support business operations, decision-making, and strategic planning.
3. Emerging Technologies in Business: Exploration of new and emerging technologies such as artificial intelligence, blockchain, Internet of Things (IoT), and their impact on business.
4. Data Management and Analytics: Introduction to data management principles, data analytics, and the role of data in decision-making processes.
5. IT Project Management: Basics of managing IT projects, including agile methodologies; project planning, execution, and monitoring.
6. Professional Communication Skills: Developing effective communication skills, both written and verbal, tailored to IT professionals.
7. Ethical and Legal Aspects of IT: Understanding the ethical considerations and legal frameworks relevant to IT, including data privacy and cybersecurity laws.
8. Teamwork and Collaboration in IT: Strategies for effective teamwork, collaboration, and leadership in technology-driven environments.
9. Career Pathways in Business IT: Exploration of various career roles and paths within the field of Business Information Technology.
10. Professional Networking and Personal Branding: Techniques for building and maintaining professional networks and developing a personal brand in the IT industry.
11. Self-Development and Lifelong Learning: Emphasizing the importance of continuous learning and self-improvement in a rapidly evolving field.
12. Case Studies and Real-World Applications: Analysing case studies to understand practical applications of IT in business scenarios.
type of assessment in Estonian
Kõikide kursuse jooksul ette nähtud iseseisvate tööde sooritamine (51%); suuline eksam (49%).
type of assessment in English
Completion of all independent work prescribed during the course (51%); oral exam (49%).
independent study in Estonian
Raamatute (vähemalt kolm raamatut) iseseisev lugemine ja konspekteerimine; enda õppimisele kuluva aja logimine; loengutes ja seminarides aktiivne osalemine; ettekannete ettevalmistamine ja kaasüliõpilastele nende ettekandmine; enda isikliku 5-10 aasta arenguplaani koostamine; kaasüliõpilase arenguplaani retsenseerimine.
independent study in English
Independent reading and overview of books (at least three books); logging the time you spend studying; active participation in lectures and seminars; preparing presentations and presenting them to fellow students; preparing your own personal 5-10 year development plan; reviewing a fellow student's development plan.
study literature
[1] Beck, Kent. Extreme programming explained: embrace change. addison-wesley professional, 2000
[2] Foulds, Iain. Learn Azure in a month of lunches. Manning Publications, 2020.
Lisamaterjalid:
[3] ajakirja „IEEE Software“ (https://www.computer.org/csdl/magazine/so) artiklid
[4] Kenneth C. Laudon Jane P. Laudon, _Management Information Systems: Managing the Digital Firm, 14th Edition_, 2015, Pearson Education
[5] Efrem G. Mallach, _Information Systems: What Every Business Student Needs to Know_, 2015, Chapman and Hall/CRC
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
lecturer in charge
Inna Švartsman, lektor (IT - tarkvarateaduse instituut)