course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on anda:
- ülevaade digitervise erinevatest aspektidest, sh erinevate tervishoiusüsteemi osapoolte (nn tavainimene, tervishoiu- ja IT-valdkonna töötajad, tervishoiusüsteemi) vaade;
- teadmised ja oskused, et mõista, mida tähendab digitervise rakendamine erinevate valdkondade vaatepuntist (nt tehnoloogiline, sotsiaalne jne) ning kuidas mõista olemasoleva lahenduse eeliseid ja puuduseid nende valdkondade vaatepunktist lähtuvalt.
course aims in English
The aim of this course is to give:
- an overview and introduction to the aspects of digital health, including the perspectives of different stakeholders (e.g. lay-people, healthcare and IT professionals; systemic view);
- knowledge and skills regarding the implementation of digital health from the perspectives of different disciplines (e.g. technical, societal, etc.) and how to understand the benefits and shortcomings of a health solution in terms of different solutions.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- mõistab tervisesüsteemi ning digitervise innovatsiooni rakendamise komplekssust;
- selgitab peamisi digitervise innovatsiooniga seotud tegureid (sihtrühmad, tervisesüsteem ja selle rahastusmudelid, tervise-haiguse kontiinum, tehnoloogia rakendamine tervise valdkonnas);
- eristab tervishoiusüsteemi erinevaid osapooli, kirjeldab ja analüüsib nende rolli, vajadusi, võimalikke osalemisbarjääre;
- esitleb oma mõtteid selgelt ja arusaadavalt, tagasisidestab kaasõppijate analüüse argumenteeritult ja viisakalt.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- understands the complexity of healthcare system and the implementation of the change in the area of digital health;
- explains main factors related to digital health (stakeholders, healthcare system and its financing models, health-illness continuum, technology in healthcare);
- distinguishes between different stakeholders and target groups of healthcare systems, describes and analyses their role, needs, potential participation barriers;
- presents the ideas clearly and understandably, gives feedback to co-student’s analyses in an argued and polite manner.
brief description of the course in Estonian
Aine annab ülevaate digitervise põhialustest, sh tervisesüsteemist ja selle osapooltest ning sellest, kuidas antud kontekstis innovatsiooni läbi digitaliseerimise ellu viia. Aine läbimiseks on loodud nn „äraspidise häkatoni“ formaat, mis võimaldab üliõpilastel praktiliste analüüside kaudu omandada arusaam, milliseid aspekte digitervise lahenduse väljatöötamisel tuleb silmas pidada, millised on erinevate lahenduste positiivsed ja negatiivsed küljed. Kursuse lõpus saab iga osaleja olla häkatoni „žüriiliige“ ning valida kahe etteantud, kursuse jooksul analüüsitud juhtumi vahel võitja ja põhjendada oma valikut. Aine toimub e-õppe vormis, teadmiste omandamist toetavad temaatilised enesekontrollitestid, kursuse jooksul on tagatud vajaduspõhine tugi ja juhendamine.
brief description of the course in English
The course gives an overview about the essentials of digital health, including healthcare system and its stakeholders and how to use digitalization for healthcare innovation in this specific context. The course uses the format of “reversed hackathon” to enable students through practical exercises an understanding of which aspects to consider in the development of digital health solutions, which are the benefits and areas of improvements to consider. At the end of the course, all participants will act as a “jury member” of the hackathon and have to vote for one of the analysed cases with reasoning of the decision. The course is in an online format, learning process is supported by thematic self-control tests and in case needed, support and mentoring are available.
type of assessment in Estonian
Kursuse läbimiseks tuleb üliõpilasel:
- sooritada kahe etteantud juhtumi analüüs, millest üks sooritatakse individuaalselt ja teine virtuaalse meeskonnatööna;
- tagasisidestada iga analüüsi juures minimaalselt kahe kaasüliõpilase analüüsi ja ühe kaasmeeskonna analüüsi oma meeskonna ühtse arvamusena;
- osaleda juhtumite „võitja“ hääletamisel ning põhjendada oma arvamust kogu kursuse jooksul õpitule tuginedes;
- sooritada iga teemaga seotud enesekontrollitestid;
- täita kursuse tagasiside vorm.
type of assessment in English
To pass the course, the student has to:
- perform the analysis of 2 digital health cases, out of which one will be done individually and the other in a virtual team;
- provide feedback to minimum 2 co-students’ analyses under each topic and 1 co-team analysis as a team;
- participate in the “final vote” between the cases and explain the reasons for the winner;
- pass thematic self-control tests;
- fill course feedback form.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Õppejõudude soovitusel. Kursuse materjalid on kättesaadavad aine Moodle'i kursusel (tehakse kättesaadavaks ainele registreerunud üliõpilastele).
Requested by the lecturer. All materials are accessible via courses Moodle platform to all registered students.
study forms and load
daytime study: weekly hours
3.0
session-based study work load (in a semester):
lecturer in charge
Kadi Lubi, vanemteadur (IH - tervisetehnoloogiate instituut)