course aims in Estonian
-anda ülevaade telekommunikatsiooni teenustest ja teenuseid toetavast võrgu arhitektuurist
-tutvustada telekommunikatsiooni teenuste loomiseks kasutatavaid tehnilisi platvorme
- tutvustada spetsialiseeritud sideprotokolle, mida kasutatakse telekommunikatsiooni teenuste pakkumisel
-õpetada analüüsima olemasolevaid telekommunikatsiooniteenuseid ja nende kasutamisel esinevaid probleeme
-harjutada üliõpilasi telekommunikatsioonilahenduste kasutuse ja haldusega
course aims in English
-to introduce core and value-added services and network architectures
-to teach platforms and tools for service development
-to introduce various service components and specialized communication protocols for service provisioning
-to develop skills of service design using software development packages
-to introduce the principles of telecommunication service usage and management based on mobile communication terminals and management tools.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane oskab:
-kirjeldada telekommunikatsiooni teenuste võrgu arhitektuuri, tuumikteenuseid, lisaväärtusteenuseid
-rakendada telekommunikatsiooni teenuste loomiseks kasutatavaid tehnilisi platvorme
-oskab rakendada teenuste pakkumiseks spetsialiseeritud sideprotokolle
-kasutada mobiilterminalide enamlevinud operatsioonsüsteeme ning analüüsida neist tulenevaid piiranguid
-hinnata loodud teenuste kvaliteeti ning täpsustada teenuste kasutajate poolseid nõudmisi
-analüüsida põhilisi majandusnäitajaid teenuse loomisel ja kasutamisel
- kavandada teenuste haldust ning tugisüsteeme, tagamaks teenuste terviklikku elutsüklit.
learning outcomes in the course in Eng.
After having successfully passed the course a student:
-knows the architecture of networks for telecommunication service provisioning, types of core and value-added services
-is able to use service design platforms
-is able to use specialized protocols for service provisioning
-is able to use widespread mobile operating systems, and take into account their limitations
-is able to evaluate the quality of designed service, and to take into account user requirements
-is able to perform economic analysis of service design and provisioning
-is able to plan service management and usage of supporting systems during life cycle of a service
brief description of the course in Estonian
Telekommunikatsiooni teenuste võrgu arhitektuur, tuumikteenused, lisaväärtusteenused. Telekommunikatsiooni teenuste loomiseks kasutatavad enamlevinumad tehnilised platvormid. Lisateenuste pakkumise taristu. Teenuste arendamisega seotud infrastruktuuri komponendid ja spetsialiseeritud protokollid. Kliendi ja terminali liidesed. Seadmetevaheline suhtlus (M2M), rakendusliidesed (API). Enamlevinud mobiilterminalides kasutatavad operatsioonsüsteemid. Teenuste arenduskeskkonnad ja arendustarkvarad (SDK). Teenuste elutsükkel ning haldus elutsükli vältel. Kolmandate osapoolte võimalike teenuste rakendamine. Teenuste näited: asukohapõhised teenused, pangandusteenused.
brief description of the course in English
Telecommunication services: core and value-added services. Platforms and tools for service creation and development. Infrastructure for value-added services. Service components and protocols. User and terminal interfaces. Machine-to-machine communication. Application programming interfaces (API). Examples of operating systems for mobile terminals. Service and software development packages. Service life cycle and its management. Implementation of third-party services. Examples of services: location-based services, banking services.
type of assessment in Estonian
Kontrolltööd, eksam
type of assessment in English
Written tests, examination
independent study in Estonian
Õppekirjanduse läbitöötamine, laboratoorseteks töödeks ettevalmistumine, laboriaruannete koostamine, koduülesannete lahendamine.
independent study in English
Studying of textbooks, preparation for laboratory exercises, compilation of exercise reports, homework solving.
study literature
1. L.Shklar, R.Rosen, Web Application Architecture: Principles, Protocols and Practices. Wiley, 2009.
2. W.Stallings, Operating Systems: Internals and Design Principles (7th Edition). Prentice Hall, 2011.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):