course aims in Estonian
Õppeaine eesmärgiks on kujunda ettevõtlikku, edule orienteeritud, kuid eetiliste, elutervete ja innovaatiliste hoiakutega spetsialisti, kellel on oskused ettevõtluse, ettevõtlusprotsessi ja äri planeerimisese korraldamiseks. Õpitakse:
- mõistma ja analüüsima ettevõtte kulude ja tulude olemust, omandatakse teadmised marketingiteooriast, finantsjuhtimisest, organisatsiooni ülesehituse põhimõtetest, ettevõtte tasandil toimuva innovatsiooni olemususest,
- hindama ettevõtlusriske,
- koostama koos strateegilise ning taktikalise planeerimise aluste kasutamisega äriplaani.
Õppeaine teiseks põhieesmärgiks on tutvustada:
- sotsiaalpsühholoogia aluseid, analüüsida gruppide ja organisatsioonide tegevust mõjutavaid asjaolusid ning arendada suhtlemisoskust kiiresti muutuvates ärisituatsioonides,
- läbirääkimiste läbiviimise erinevaid strateegiaid ja taktikaid, samuti ärieetikat, ajajuhtimist, meeskonnatöö põhimõtteid.
course aims in English
The basics of entrepreneurship are designed to be an entrepreneurial, success-oriented, but ethical, lifelong, and innovative attitude expert. The basics of entrepreneurship provide skills for business, business process and business planning.
The ability to understand and analyze the nature of the company's costs and benefits, knowledge of marketing theories, skills in financial management, organizational structure principles, ability to assess business risks, knowledge about the nature of the innovation at the enterprise level with the use of strategic and tactical planning principles provide good prerequisites for the realization of a business plan.
Students in this subject will acquire the basics of social psychology, analyze the factors influencing the activities of the groups and the circumstances affecting the activities of the organizations. Also develop communication skills in rapidly changing business situations, discuss the various strategies and tactics of conducting negotiations, the principles of business ethics, time management and teamwork. This course provides new experiences for both business and immediate communication with both the team and the client.
learning outcomes in the course in Est.
- Tunneb ettevõtluse põhimõisteid ja protsesse ning oskab neid kasutada.
- Tunneb ettevõtte turunduse põhialuseid.
- Tunneb ja kasutab ettevõtte finantsanalüüsi meetodeid.
- Oskab ettevõtet asutada ja lahendada sellega seotud probleeme.
- Oskab hinnata ärivõimalusi ja analüüsida ettevõtluskeskkonna mõju ettevõtte tegevusele ning praktiliselt koostada ärimudelit, äriplaani ja finantsplaani.
- On omandanud teadmised ettevõtte tasandil toimuva arendustöö ja innovatsiooni olemuse kohta.
- Tunneb suhtlemisteooria, ajajuhtimise aluste ja meeskonnatöö põhimõtteid.
- Tunneb organisatsiooni- ja juhtimisteooria aluseid.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- Understands the basic concepts and processes of entrepreneurship and can use them.
- Knows the basics of corporate marketing.
- Understands and uses the company's financial analysis methods.
- Can establish a company and solve problems related to it.
- Can assess business opportunities and analyze the impact of the business environment on the company's activities, and practically prepare a business model, business plan and financial plan.
- Has knowledge about the nature of development and innovation at the enterprise level.
- Manages the principles of communication theory, time management and teamwork.
- Mastered the basic of organizational and management theory.
brief description of the course in Estonian
Ettevõtlus on turumajanduse tingimustes üks olulistest alternatiividest elus toimetulekuks. Kursusel käsitletakse ettevõtluse põhimõtteid, kirjeldatakse ja analüüsitakse ärimudeleid ja koostatakse ning kaitstakse avalikult äriplaan. Analüüsitakse marketingiteooriat, finantsjuhtimist, ettevõtte strateegia kujundamist, selle realiseerimist, planeerimist ja personalimajanduse olulisust ettevõtte jaoks, omandatakse teadmised ettevõtte tasandil toimuva innovatsiooni olemusest, taktikalise ja strateegilise planeerimise vajalikkusest ning ärindusriskidest
Ettevõtluse aluste valdamine on äärmiselt oluline just inseneri valdkonna spetsialistidele, kes majandusteadmiste baasil suudaksid vajaduse korral käivitada oma ettevõtte.
Õppetöö käigus süvendatakse üliõpilaste suhtlus- ja analüüsioskusi, ajajuhtimise, meeskonnatöö, üldjuhtimise ja läbirääkimiste vilumusi ning arendatakse üliõpilaste rühmatöö oskusi.
Õppeainet koosneb loengutest ja seminaridest. Kõik õppematerjalid on salvestatud e-õppe keskkonnas Moodle.
brief description of the course in English
Entrepreneurship is one of the most important alternatives to living in a market economy. A student who has completed a business degree knows business principles, is able to describe and analyze business models and prepare a business plan and can also publicly defend it. Understands the importance of marketing theory, financial management, corporate strategy design, implementation, planning and human capital for the company, acquires knowledge of the nature of enterprise-level innovation, understands the need for tactical and strategic planning, and perceives business risks.
Entrepreneurship is crucial for engineers who, based on their knowledge of economics, can start their own business, if necessary.
During the study, students 'communication and analytical skills, time management, teamwork, general management and negotiation skills will be deepened and students' teamwork skills will be developed.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. Asko Miettinen, Juhan Teder (2006), Ettevõtlus I osa, Ettevõtlusest, ettevõtjatest ja ettevõtluspoliitikast, Külim, Eesti.
2. Asko Miettinen, Lasse Rikkinen, Juhan Teder (2008), Ettevõtlus II osa, Äriideest, äriplaanist, ettev
3. G.Howard Poteet. Alustades oma äri. Ameerika Ühendriikide Väikeettevõtete Administratsiooni ekspertnõuanne. Tallinn. Sinisukk ja Co. 1994.
4. Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. (2006). Innovatsiooni juhtimine. Tehnoloogiliste, organisatsiooniliste ja turu muudatuste integreerumine. Tallinn: Pegasus.
5. 1. Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning. Suhtlemisoskused, 327 lk., OÜ Väike Vanker, 2000.
6. Roy J. Lewicki, David M. Saunders, John W. Minton Läbirääkimiste põhitõed, 328 lk., OÜ Fontese Kirjastus, 1999.
7. Maaja Vadi. Grupid organisatsioonis, 214 lk. Tartu Ülikooli Kirjastus 2001.
8. Laurie J. Mullins. Management and Organisational Behaviour, 913 pg. Fifth edition, Financial Times, Prentice Hall, 1999.
9. Daniel Goleman. Emotsionaalne intelligentsus. Bantam Books. 1997.
10. Maja Vadi. Organisatsioonikäitumine. 339lk.Tartu Ülikooli kirjastus. 2001.
11. Mari Meel. Ärieetika. 112 lk. Külim. 2000.
(Lembit Viilup) https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=21299
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
2.0
practices
16.0