course aims in Estonian
Olla suuteline olukordade ehk situatsioonide ning neist moodustuvate arengute kirjeldamiseks ja võrdlemiseks fikseeritud elementide, omaduste ning seoste abil koostatud korrastatud kogumite ehk struktureeritud hulkade ehk süsteemide abil. Omandada asjakohased teadmised ja võimekused selleks, et täppis- ja inseneriteadustele kohasel viisil määratleda, kirjeldada ning analüüsida hulkasid, kogumeid, kooslusi vms ning elemendiks olemist. Mõista omaduste ning seoste olemust, omaduste evimist ning seostes olemist. Mõista ning rakendada samalaadsuse määratlemise ja hindamise vahendeid.
course aims in English
Acquire appropriate knowledge and abilities to define, describe and analyze, in a manner appropriate to precision engineering, sets, collections, communities, etc., and being an element. Understand the natuure of the attributes and relationships. Be capable of describing and comparing situations (and of the processes) that are formed, by means of structured sets. Understand and apply the tools for defining and evaluating the similarity.
learning outcomes in the course in Est.
võimekus mõista ning rakendada
- range kirjeldamise, põhjendamise ning tõele vastavuse selgitamise vahendeid, sh aksioome ning neist tulenevaid järeldusi ja klassikalist interpreteerimist (kui tõeväärtuste omistamise ühte levinumat viisi) selleks, et veenduda hulkade olemasolus või vastupidi mitte-olemasolus; hulkade elemendiks olemises või mitte-olemises
- omaduste evimise ja seostes olemise määratlemist
- olukordade (ehk situatsioonide) ning arengute esitamise viise süsteemide abil
- hulkade ja süsteemide samalaadsuse hindamise (arvulise hindamise) vahendeid.
learning outcomes in the course in Eng.
ability to understand and apply
- sets being; being or not being an element; the means of explaining this rigorous justification and truthfulness, including the axioms, and the conclusions drawn from them; classical interpretation (as one of the most common ways of giving values)
- attributes; relatedness
- presenting situations and presenting developments through systems.
brief description of the course in Estonian
https://moodle.hitsa.ee/course/view.php?id=21614
Õpitakse tundma vahendeid, mille abil on võimalik selgelt ja rangelt kirjeldada ning põhjendada
- hulkade, kogumite, koosluste jms olemasolu ning elemendiks olemist
- omaduste ja seoste olemust
- omaduste evimist ja seostes olemist
- elementide, nende omaduste-seoste fikseerimisega tekitatud korrastatud kogumeid ehk süsteeme, nende samalaadsust või samalaadsuse puudumist
- konstruktsioonide olemust, olemasolu või puudumist fikseeritud süsteemide raames.
brief description of the course in English
https://moodle.hitsa.ee/course/view.php?id=21614
Students learn about the means, tools and methods by which it is possible to clearly and strictly describe and justify
- being an element, the existence of sets, collections, etc.
- the nature of the properties and the nature of the relationships
- structured sets, ie systems, their similarity or lack of similarity
- the nature, existence or absence of constructions (structures) in the framework of fixed systems.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
Töö õppekirjandusega. Raamatutes sisalduvate ja harjutustundides õppejõudude poolt antud ülesannete iseseisev lahendamine.
independent study in English
-
study literature
Potter, Michael D. 2004. Set theory and its philosophy. Oxford University Press (Published to Oxford Scholarship Online: September 2011).
Mal'cev, Anatolij Ivanovic. 1973. Algebraic Systems. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Lorents P. 2002. Hulgad, valemid, algoritmid. EBS-Print. Tallinn.
Lorents P. 2001. Informaatika teoreetilised alused. Struktuurne aspekt. EBS-Print. Tallinn.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
0.0
practices
16.0