course aims in Estonian
1. Üldise harituse süvendamine (silmaringi avardamine, abstraktse ning "kastist välja" mõtlemise treenimine)
2. Kriitilise mõtlemise arendamine
3. Kirjaliku eneseväljendus- ning argumenteerimisoskuse edendamine
course aims in English
1. To broaden student’s horizons and to give him/her a good reason to exercise abstract and „outside the box“ thinking.
2. To promote student’s ctitical thinking.
3. To improve student’s writing and arguing skills.
learning outcomes in the course in Est.
1. Tudeng saab (õppematerjalide ja algallikate põhjal) aru kuulsate filosoofide mõttekäikudest.
2. Tudeng arutleb filosoofiliselt ning oskab oma vaateid selgitada.
learning outcomes in the course in Eng.
1. Student understands the main ideas of great philosophers.
2. Student demonstrates ability to think philosophically and explain his/her own philosophical views
brief description of the course in Estonian
Kursus hõlmab filosoofia ajalugu antiigist (nt Sokrates, Platon) kuni kaasajani (nt Sartre, Kuhn, Feyerabend) ning filosoofia põhiprobleeme (nt tõde, keha ja vaim, tahtevabadus). Paljudel juhtudel on tudengil võimalus valida filosoofia ajaloo või põhiprobleemide mõne teema vahel.
brief description of the course in English
This course covers history of philosophy from antiquity (e.g. Socrates, Plato) to nowadays (e.g. Sartre, Kuhn, Feyerabend) and main problems of philosophy (e.g. truth, mind-body problem, free will). In many cases student can choose interesting theme either in history of philosophy or in problems of philosophy.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. Meos, I. Antiikfilosoofia. E-raamat, 2011.
2. Meos, I. Uusaja filosoofia. E-raamat, 2011.
3. Meos, I. Kaasaja filosoofia. E-raamat, 2011.
4. Meos, I. Filosoofia põhiprobleemid. E-raamat, 2011.
5. Schweitzer, A. Eetika probleem inimmõtte arengus. Inimene ja inimene. Inimene ja loom. –
Schweitzer, A. Aukartus elu ees. Loomingu Raamatukogu, 1972, nr 46.
6. Lotman, J. Tehnikaprogress kui kulturoloogiline probleem. – Lotman, J. Semiosfäärist. Tallinn, 1999.
7. Mill, J. S. Isikupärasusest kui ühest heaolu komponendist. – Mill, J. S. Vabadusest. Tallinn, 1996.
8. Weber, M. Protestantlik eetika ja kapitalismi vaim. Tallinn, 2007 [fragmendid].
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):