course aims in Estonian
Luua eeldused teadmiste kujunemiseks projektijuhtimisest ja arendada infosüsteemide arendusprojektide kavandamise ja juhtimise oskusi. Põhirõhk on kiiresti muutuva ärikeskkonna tingimustes infosüsteemide arendusprojektidele sobilike tehnoloogiate valimine, erinevat tüüpi projektidele sobilike arendusmeetodite ja neile vastavate projektijuhtimise võtete valimine ja kasutamine.
course aims in English
To create the preconditions for the development of knowledge of project management and develop the skills of planning and managing information system development projects. The focus is on selecting technologies that are suitable for information systems development projects in a rapidly changing business environment, selecting and using appropriate development methods for different types of projects and corresponding project management techniques.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
1. Teab projektijuhtimise mõisteid, aluspõhimõtteid, põhiprobleemi ning planeerimise põhimõtteid.
2. Oskab:
- analüüsida arendusprojekti vajadust ja koostada lähteülesannet,
- valida ülesande lahendamiseks sobilikke tehnoloogiaid,
- valida sobilik arendusmetoodika ja koostada sellele sobilik projekti tegevuskava,
- analüüsida riske ja kirjeldada neid leevendavaid või maandavaid tegevusi lülitades neid projekti tegevuskavasse,
- planeerida projektile vajalikud ressursid (aeg, kompetentsid, raha),
- organiseerida vajalik projektorganisatsioon ja valida sobilik juhtimis- ning kvaliteedisüsteem,
- juhtida projekti käigus riske,
- hinnata projekti edenemise tegelikku seisu ning reageerida õigeaegselt ja adekvaatselt projekti ohustavatele situatsioonidele.
- dokumenteerida projekte.
learning outcomes in the course in Eng.
Students who have completed the course:
1. Knows project management concepts, basic principles, basic problem and planning principles.
2. Is avle to:
- analyze the need for a development project and prepare a baseline task,
- choose appropriate technologies to solve the problem,
- choose the appropriate development methodology and develop a suitable action plan for the project,
- analyze the risks and describe their mitigating activities by including them in the project action plan,
- plan the necessary resources for the project (time, competencies, money),
- organize the necessary project organization and select the appropriate management and quality system,
- manage risks during the project,
- assess the actual state of progress of the project and respond adequately to situations that threaten the project in a timely and adequate manner.
- document projects.
brief description of the course in Estonian
1. Projekti eesmärgistamine: äriprotsessi analüüs, probleemi tuvastamine, lahenduse kontseptsiooni koostamine.
2. Projekti planeerimine: tehnoloogiate valimine, arendusmeetodi valimine, tegevuskava koostamine, projekti tööde kirjeldamine, riskide kirjeldamine ja neid leevendavate ning maandavate tegevuste planeerimine, projekti kestuse ja eelarve kalkuleerimine, vajalike varude planeerimine, projekti tasuvuse analüüsimine.
3. Projekti organisatsiooni loomine: projekti juhtimis- ja kvaliteedisüsteemi valimine, juhtorganite organiseerimine.
4. Projekti operatiivjuhtimine: projekti edenemise mõõtmine, varude(puhvri) juhtimine, projekti aruandlus, tööde, eelarve ja riskide juhtimine.
5. Projekti dokumemteerimine: dokumenteerimise tööriistade valimine, tehtud tööde ja muudatuste dokumemteerimine, tehnikise dokumentatsiooni haldamine.
brief description of the course in English
1. Targeting the project: business process analysis, problem identification, solution concept development.
2. Project planning: selection of technologies, selection of development method, preparation of action plan, description of project work, description of risks and planning of mitigating activities, calculation of project duration and budget, planning of necessary stocks, analysis of project profitability.
3. Creation of project organization: selection of project management and quality system, organization of management bodies.
4. Operational management of the project: measurement of project progress, inventory management, project reporting, work, budget and risk management.
5. Documenting the project: selecting documentation tools, documenting the work done and changes, managing the technical documentation.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Distinctive assessment
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
1. Thinking for Change. Putting the TOC Thinking Protsesses to Use. Lisa J Scheinkopf. APICS 1999 by CRC Press LLC ISBN 1-57444-101-9
2. Juhtimise vastuolud : probleemide määratlemine ja lahendamine piirangute teooria abil. Eli Schragenheim, Goldratt Baltic Network, 2001.
3. Kriitiline ahel. Eliyahu M. Goldratt. 1999 ISBN 9985-60-752-X. Tõlgitud väljaandest Eliyahu M. Goldratt Critical Chain The North River Press ISBN 0-88427-153-6
4. Vajalik kuid mitte Piisav. Eliyahu M. Goldratt, Eli Schragenheim, Carol A. Ptak 2001……. Tõlgitud väljaandest Eliyahu M. Goldratt, Eli Schragenheim, Carol A. Ptak. Necessary But Not Sufficient 2000
(Margus Püüa)
- https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=30914 - sessioonõpe
- https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=30913 - statsionaarne õpe
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
1.0
practices
16.0