course aims in Estonian
Tutvustada tõhusaid infosüsteemi analüüsi ja projekteerimise strateegiaid ja metoodikaid. Arendada infosüsteemide analüüsi kompetentse. Luua baaskompetentse keerulistes ja mahukates projektides osalemiseks (sh riigihanked). Arendada süsteemianalüütiku oskusi.
course aims in English
Introduce efficient strategies and methods of system analysis and design. Develop system analysis skills. Develop basic skills for participation in complex and large projects (incl. tenders).
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- oskab planeerida ja määratleda süsteemi analüüsi strateegiaid;
- oskab planeerida analüütiku tegevusi keerulistes või mahukates projektides;
- tunneb ja oskab kasutada äri-, protsessi-, süsteemianalüüsi tehnikaid;
- oskab koostada tehnilisi lähteülesandeid ja kirjeldusi arusaadaval kujul.
learning outcomes in the course in Eng.
Student:
- is able to plan and select system analysis strategies;
- is able to plan system analyst work in complex and large projects (incl. tenders);
- knows and is able to use business, process, system analysis techniques;
- is able to create technical tasks and descriptions in an understandable form.
brief description of the course in Estonian
Kaasaegne lähenemine süsteemide analüüsile ja arendusele. Analüütiku roll ja vastutus projektides. Keerulistes ja mahukates projektides töötamine (sh riigihanked). Vajaduste ja nõuete kogumise ja struktureerimise tehnikad. Dokumenteerimise alused.
brief description of the course in English
Modern approach to system analysis and design. Role and responsibility of analyst in projects. Working in complex and large projects (incl. tenders). Needs and requirements gathering and structuring. Basics of documentation.
type of assessment in Estonian
eristav hindamine (ainetöö-eksam)
type of assessment in English
grading (exam)
independent study in Estonian
ainetöö (projekt) gruppides
independent study in English
course groupwork assignment
study literature
PMBOK.
COBIT.
Søren Lauesen. Software requirements - styles and techniques. Addison Wesley, 2012.
ISO/IEC 2382:2015, ISO/IEC/IEEE 15288:2015, ISO/IEC 12207:2017.
(Nadežda Furs) https://moodle.taltech.ee/course/view.php?id=22852
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):