course aims in Estonian
Kursuse eesmärgiks on tutvustada organisatsiooniteooria aluseid ja rakendusi. Paralleelselt analüüsitakse avaliku ja erasektori organisatsioone, nii nende sarnasusi kui erinevusi. Kursus käsitleb ühelt poolt klassikalist organisatsiooniteooriat, bürokraatiamudeleid, organisatsioonide ülesehitust, struktuuri, eesmärkide ja keskkonna vastavust, erinevaid organisatsiooniteooria koolkondi. Teiselt poolt vaatleme postmodernseid kiire kohanemisvõimega ja kergesti muutuvaid organisatsioonitüüpe, sh vürgustikke. Kursusel on lisaks teoreetilisele analüüsile ka praktiline väljund. Konkreetsemad eesmärgid on järgmised:
- anda põhjalik ülevaade organisatsioonide toimimise põhimõtetest ning ülesehitusest;
- tutvustada organisatsiooniteooriate arengut ja organisatsioonide elutsüklit;
- selgitada erinevaid bürokraatiateooriaid ning kaasaegsete organisatsioonide toimimise aluseid;
- analüüsida organisatsioonide olulisi tunnuseid nagu missioon, strateegia, eesmärgid, keskkond, struktuur, kultuur;
- kajastada formaalsete ja mitteformaalsete organisatsioonide mitmekesisust ning erinevate aspektide (nt võim, eetika, eestvedamine jne) panust töö korraldamisele;
- analüüsida organisatsioonikäitumise põhialuseid, nii gruppide kui üksikisikute rolle organisatsioonis;
- kajastada organisatsioonikultuuri temaatikat, sh erinevaid allkultuure organisatsioonis;
- analüüsida organisatsiooni tunnuste mõju organisatsiooni tegevustele ning tulemuslikkusele;
- analüüsida muutuste juhtimist organisatsioonis.
course aims in English
The aim of the course is to present the basics and applications of organization theory. In parallel the similarities and differences of public and private organizations are being analyzed. On one hand the course discusses classical organization theory, bureaucracy models, structure of organizations, accordance of goals and environment, different schools of thought of organization theory. On the other hand, the postmodern organization types (adapting fast and easily changing) are being explored, including networks. In addition to theoretical analysis the course also has a practical output. The specific aims are the following:
- to provide a comprehensive overview of the functioning of organizations and their structure;
- to describe the development of organization theories and the life cycle of organizations;
- to explain various bureaucracy theories and the functional basis of contemporary organizations;
- to analyze important features of organizations such as mission, strategy, goals, environment, structure, culture;
- to reflect the diversity of formal and informal organizations and the stakes of various aspects (power, ethics, leadership) on work management;
- to analyze the main principles of organizational behavior and the roles of both groups and individuals within an organization;
- to reflect the topic of organization culture, including various subcultures within an organization;
- to analyze the features of an organization and their impact on activities and efficacy;
- to analyze the management of changes within an organization.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- omab ülevaadet olulisematest organisatsiooniteooria koolkondadest ja tunneb nende peamisi seisukohti;
- tunneb kaasaegse bürokraatiakäsitluse peamisi mudeleid ning suudab neid kriitiliselt vastastikku suhestada;
- oskab suhestada organisatsiooni struktuuri, disaini ja toimimist organisatsiooni keskkonnast tulenevate piirangutega;
- tunneb erinevaid organisatsiooni struktuuritüüpe, nende eeliseid ja kitsaskohti ning oskab anda soovitusi sobivate disainivalikute tegemiseks;
- mõistab organisatsiooni nii formaalset kui ka mitteformaalset komponenti, oskab iseloomustada organisatsioonikultuuri ning võimu, meeskondade, eestvedamise jt teiste aspektide olulisust organisatsioonide juhtimisel;
- on omandanud teadmised ja oskused iseseisvaks struktuuri- ja kultuurianalüüsi läbiviimiseks ja struktuurijoonise koostamiseks;
- tunneb muutuste juhtimise aluseid organisatsiooni tasemel.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- has an overview of the main organization theory schools of thought and is aware of their main standpoints;
- knows the main contemporary organization models and is able to compare them critically;
- knows how to compare the organization structure, design, and functioning with restrictions derived from organization environment;
- knows the main structural types of organizations and their advantages and disadvantages and is able to provide suggestions for appropriate design choices;
- understands the formal and informal component of an organization, is able to describe organization culture and power, teams, leadership and other aspects in organization management;
- has obtained knowledge and skills for independent structural and cultural analysis and designing a structure graph;
- knows the basis of change management on an organizational level.
brief description of the course in Estonian
Kursuse eesmärgiks on anda põhjalikud teadmised organisatsioonide ülesehitusest ning toimimise põhimõtetest. Koos õppejõuga analüüsitakse ühiselt ümbritseva keskkonna mõju organisatsioonidele, erinevaid organisatsiooniteooria koolkondi, bürokraatiateooriaid, organisatsioonikäitumise aluseid, organisatsiooni kultuuri ja struktuuri ning muutuste juhtimist organisatsioonis. Samuti võetakse lähema vaatluse alla aspektid, mis mõjutavad otseselt organisatsioonide toimimist ja juhtimist nagu nt tsentraliseerituse aste, organisatsioonide suurus, nende formaalsuse aste, eestvedamine, võimusuhted jne. Vaadeldakse erinevaid võimalusi organisatsioonide ülesehituseks ja paremaks töö korralduseks. Kursusel osalejad saavad põhjalikud teadmised ja oskused organisatsiooni struktuuri ja disaini kujundamisest ning muutuste kavandamisest organisatsioonis.
brief description of the course in English
The course aims to provide comprehensive knowledge of the structure of organizations and their management principles. Together with the lecturer the effect of the surrounding environment will be analyzed, various organization theory schools of thought, bureaucracy theories, basics of organizational behavior, organization culture, structure and management of changes. In addition, the aspects which directly affect the performance and management of organizations will be analyzed, such as the level of centralization, size of organizations, the level of their formality, leadership, power relationships etc. The different opportunities of organizational set-up and better work organization are being explored. Course participants will obtain thorough knowledge and skills to design the structure and set-up of an organization and how to plan changes within it.
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb järgnevalt:
40% - Lõpueksam
30% - 1. kodutöö
30% - 2. kodutöö
type of assessment in English
The grade is based on the following;
40% - Final exam
30% - 1. Home assignment
30% - 2. Home assignment
independent study in Estonian
Nii esimene kui teine kodutöö tuleb kirjutada ühe ja sama organisatsiooni kohta (vähemalt 20 töötajat, ükskõik millisest sektorist). Analüüsida võib ka suure organisatsiooni allüksust, regionaalset kontorit vms. Soovitav on võtta vaatluse alla organisatsioon, mille kohta on võimalik saada informatsiooni.
1. kodutöö _ organisatsiooni analüüs koolkondade põhjal
Esimeses kodutöös peab üliõpilane analüüsima valitud organisatsiooni erinevate organisatsiooniteooria koolkondade põhjal ning selgitama muuhulgas välja erinevate bürokraatiamudelite esinemise organisatsioonis. Kodutööde puhul hinnatakse organisatsiooni analüüsi põhjalikkust erinevate koolkondade põhjal.
2. kodutöö - organisatsiooni struktuuri analüüs ja organisatsiooni struktuurijooniste koostamine.
Organisatsiooni struktuuri analüüs annab lühikese ülevaate praegusest struktuurist ning analüüsib selle sobivust/mõttekust lähtuvalt loengus ja seminarides käsitletud teemadest ning soovitab uut/sobivamat struktuuri.
Soovitav on oma analüüs üles ehitada kolmele struktuuri tunnusele (komplitseeritus, formaliseeritus, tsentraliseeritus). Analüüsi käigus tuleks jõuda järeldusele, kuivõrd antud struktuur õigustab end? Kas praegune struktuur on selge ja loogiline? Milliseks hindad vertikaalset ja horisontaalset eristumist? Kuivõrd on struktuur sobiv vastava töö koordineerimiseks, juhtimiseks? Soovitav on arutleda teemadel: divisionaalne vs funktsionaalne struktuur, staabi- vs ridaorganisatsioon, mehhaaniline vs orgaaniline struktuur, formaalne vs mitteformaalne struktuur, ülesannete ja tasandite/osakondade jaotus jms.
Vastava analüüsi kirjutamiseks ning informatsiooni saamiseks tuleb üliõpilasel läbi viia intervjuu vähemalt kahe organisatsiooni töötajaga. Intervjuu(de) ning oma analüüsi tulemusena peaks üliõpilane suutma välja selgitada, kuivõrd vastab olemasolev struktuur tegelikkusele. Kas organisatsiooni eksisteerib üks formaalne struktuur aga tegelikult toimuvad asjad teistel alustel? Samuti peaks üliõpilane analüüsi tulemusena välja jõudma soovituste ning nende põhjendusteni ehk millist struktuuri soovitaks ta konsultandina antud organisatsioonile. Oma soovituste põhiselt tuleb koostada ka uus struktuurijoonis.
independent study in English
Both the first and second home assignment has to be written on the same organization (at least 20 employees, doesn’t matter from which sector). A sub-division of a larger organization, regional office etc. may also be analyzed. It is recommended to use an organization for which sufficient amount of information is available.
1st Home assignment- Organizational analysis based on schools of thought
The student has to analyze the chosen organization based on the various schools of thought of organization theory and explain the appearance of various bureaucracy models in an organization. The thoroughness of analysis based on various schools of thought is the main evaluation criterion.
2nd Home assignment- Analysis of organizational structure and the design of structure graphs.
The analysis of organizational structure provides a short overview of the existing structure and analyzes its appropriateness and logic based on the topics discussed in the courses and seminars and suggests a new/more appropriate structure.
It is recommended that the analysis is based on three structural features (complexity, formality, and centralization). The analysis needs to lead to a conclusion discussing the appropriateness of the existing structure. Is the current structure clear and logical? How do you evaluate the vertical and horizontal differentiation? To what extent is the structure appropriate to coordinate and manage the respective job? It is recommended to discuss the following topics: divisional vs functional structure, mechanical vs organical structure, formal vs informal structure, the division of tasks and levels/departments etc.
In order to write such analysis and obtain the information the student needs to conduct an interview with at least two employees of the organization. As a result of the interview(s) the student should be able to determine to what extent the existing structure corresponds to reality. Does the organization have one formal structure, but in reality it functions based on different bases? The analysis should also lead to recommendations, conclusions and their reasoning (which structure would the student recommend as a consultant). Based on the recommendations the students should come up with a new structure graph.
study literature
Brooks, I. 2008. Organisatsioonikäitumine. Üksikisik, rühm ja organisatsioon. Tallinn: Tänapäev.
Christensen, T., P. Laegreid, P. Roness and K. Rovik. 2007. Organization Theory and the Public Sector. London and New York: Routledge.
Jones, G. 2004. Organizational Theory, Design, and Change. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Ott, S., Shafritz, J. and Y. Suk Jang. 2011. Classic Readings in Organization Theory. Wadsworth: Cengage Learning.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):