course aims in Estonian
- Õppeaine eesmärgiks on analüüsida tänapäevaste globaalsete „megatrendide“ nagu rahvastiku vananemine ja ränne, kliimamuutus, nakkushaiguste puhangud tehnoloogia areng jms mõju ühiskonna ees seisnevatele väljakutsetele; aru saada nende probleemide juurtest; vaadelda, kuidas erinevate riikide valitsused on püüdnud nendele väljakutsetele vastata ning selgitada vastavate poliitikate edu ja ebaedu tegureid; ning välja pakkuda lahendusi vastavate poliitikate elluviimise parendamiseks. Selleks kasutatakse õppekava jooksul omandatud teoreetilisi ja praktilisi oskusi riigi, avaliku halduse, avalike poliitikate ning riigi ja erasektori koostöö toimimisest.
course aims in English
- The goal of the subject is to analyze the impact of contemporary “megatrends” such as ageing, migration, climate change, pandemic diseases, technological change etc on contemporary societal challenges; to understand the roots and causes behind these challenges; to explore policies the governments around the globe have pursued in order to tackle these challenges; to understand the causes of failures and success of respective policies; and to offer practical solutions to improve the respective policy-making and implementation process. The course will apply the theoretical and practical skills on the functioning of the state and public policies acquired throughout the curriculum.
learning outcomes in the course in Est.
- oskab tuvastada, analüüsida ja diagnoosida tänapäevaste ühiskondlike väljakutsete peamisi probleemikohti
- oskab rakendada probleemide analüüsil õppekava jooksul omandatud teoreetilisi ja praktilisi oskusi riigi ja avalike poliitikate toimimisest
- omab ülevaadet kursuse käigus vaadeldud sotsiaalsete väljakutsete kujunemisloost, peamistest väljakutsetest, õiguslikust ja valitsemise keskkonnast
- oskab tuua välja ja selgitada riigi ja erinevate ühiskonna osapoolte koostöö läbi elluviidavate poliitikate mehhanisme, võimalusi ja probleeme
- on võimeline töötama välja konkreetseid ettepanekuid ja soovitusi konkreetsete tegevuste paremaks korraldamiseks
learning outcomes in the course in Eng.
- can distinguish, analyze and diagnose the main societal problems of contemporary societal challenges
- knows how to apply the theoretical and practical skills on the functioning of the state and public policies acquired throughout the curriculum for solving specific challenges
- understands the history, main challenges, legal and governance context of specific societal challenges
- can bring out and explain the main mechanisms, opportunities and problems related to cross-sectoral and cross-national policy-making and policy networks
- is able to develop policy recommendations and solutions that improve the functioning of policy-making process of specific societal challenges
brief description of the course in Estonian
Nii Eesti kui ka Euroopa ja maailma ees tervikuna seisab suurel hulgal väljakutseid, mis on põhjustatud meid ümbritsevatest nö megatrendidest: demograafiline ränne, vananemine, nakkushaiguste puhangud, kliimamuutused, tehnoloogia areng jne. Need trendid on ühelt poolt omavahel seotud ning mõjutavad üksteist, teisalt aga mõjutavad otseselt mitmeid teisi protsesse: ajas kasvavad ja muutuvad lõhed erinevate ühiskonnagruppide vahel, tervishoiu- ja pensionisüsteemide kestlikkus, majandusareng jne. Need on väljakutsed, mis ületavad tihti riigipiire ja on erinevate poliitikavaldkondade ülesed. Teisisõnu on need teemad, millede lahendamine eeldab esmaklassilisi riigivõimekusi ning on seega iga riigi avaliku halduse proovikiviks. Antud kursus keskendub nende megatrendide olemuse ning mõju mõistmisele. Kursuse käigus analüüsitakse Eesti ja teiste riikide kogemuse näidetel kuidas riigid on seni üritanud neid suuri väljakutseid lahendada, millised on olnud probleemid ning kuidas saaks vastavat poliitikakujundamist ja elluviimist parandada.
brief description of the course in English
Megatrends such as demographic change, ageing, pandemic diseases, climate change, technological developments cause various societal challenges that governments in Estonia as well as around the globe need to face. These trends are interconnected, but also affect other processes: increasing gaps between various groups in societies, sustainability of welfare state, economic development and so on and so forth. These challenges – and hence solutions to these challenges – often cross state borders and policy fields. This means that governments need to master exceptional state, policy and administrative capacities to mitigate or solve the societal challenges. The current course is about understanding the essence and roots of contemporary megatrends and societal challenges. Based on the examples from Estonia and abroad, the course will analyze how governments have faced societal challenges, what policy tools have been used, what sorts of problems have arisen and what could be done to improve policy-making in respective areas.
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb järgnevalt:
100% - Praktilisele probleemide väljatöötatud lahenduse kirjalik ja suuline esitlus (sh suuliste ja kirjalike vaheraportite esitamine vastavalt kursuse kavale).
type of assessment in English
The grade forms as follows:
100% - Written and oral presentation of the solution to a practical problem (including oral and written mid-term reports as specified in course syllabus).
independent study in Estonian
Kursuse raames tuleb tudengitel grupitööna analüüsida ühte konkreetset sotsiaalset väljakutset, selgitada selle olemust, tekkepõhjuseid ja loogikaid, anda ülevaade senistest riikide poliitikatest, tuua välja esilekerkinud probleemid ning töötada välja konkreetsed ettepanekud ja soovitused antud väljakutse negatiivsete mõjude vähendamisega seotud poliitikate korraldamiseks. Selleks tuleb tutvuda nii teoreetilise kirjandusega kui analüüsitava probleemiga seotud õigusaktide, uuringute, analüüside, teiste riikide praktikatega jms. Iseseisev töö tuleb esitada nii kirjalikult (nt teemalehe – policy brief – formaadis) kui ka lõpliku suulise ettekandena. Iseseisva töö jooksul tuleb esitada vastavalt kursuse kavale ka kirjalikke ja suulisi vaheraporteid.
independent study in English
Students must analyze as a group assignment a specific societal challenge, explain the essence of the challenge, its causes, roots and mechanisms, give an overview of policy responses around the globe, outline governance problems and deliver policy recommendations that improve the governance of that specific challenge. For this, students need to work through compulsory theoretical literature and legal texts, analyses and best practices from other countries. Independent work needs to be delivered both in written form (e.g. policy brief) and as final oral presentation. Thought the process students must deliver written and oral mid-term reports according to the course schedule.
study literature
Hoppe, R. (2011). The governance of problems: Puzzling, powering and participation. Policy Press.
Täiendav materjal, mida kohendatakse iga aasta vastavalt kursuse käigus käsitletavatele avaliku halduse praktilistele probleemidele.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):