course aims in Estonian
Kursuse eesmärgiks on anda osalejatele ülevaade Eesti riigi peamistest institutsioonidest ning nende toimimise alustest nii keskvalitsuse kui kohaliku omavalitsuse tasemel
course aims in English
Kursuse eesmärgiks on anda osalejatele ülevaade Eesti riigi peamistest institutsioonidest ning nende toimimise alustest nii keskvalitsuse kui kohaliku omavalitsuse tasemel
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse edukalt läbinud üliõpilane:
- teab Eesti riigi peamisi institutsioone ning nende funktsioneerimise aluseid nii keskvalitsuse kui kohaliku omavalitsuse tasemel;
- mõistab institutsioonide omavahelisi suhteid ning nende rolli poliitikate kujundamise ja elluviimise protsessis;
- mõistab kohaliku omavalitsuse rolli avalikus halduses;
- oskab analüüsida haldusstruktuuri mõju poliitilisele ja administratiivsele käitumisele;
- oskab korraldada väikese meeskonna tööd;
- teab avaliku esinemise ettevalmistamise peamisi põhimõtteid ning oskab neid rakendada praktikas.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- knows the main institutions of the Estonian state and the basis of their functioning at the central and local government level;
- understands the relationships of different institutions and their role in the process of policy making and implementation;
- understands the role of local governance in public administration;
- analyzes the impact of structure on political and administrative behavior;
- can coordinate the work of a small team;
- knows the principles of preparing a public speech and applies this knowledge in practice.
brief description of the course in Estonian
Kursuse käigus käsitletavad peamised teemad on: Institutsionaalne analüüs. Avaliku halduse organisatsiooniline struktuur. Eesti riigi struktuuri kujunemine. Institutsionaalne ülesehitus ja kesksed institutsioonid Eestis. President. Riigikogu. Vabariigi Valitsus. Ministeerium. Muud valitsusasutused ja valitsusasutuste hallatavad riigiasutused. Riigi osalusega eraõiguslikud isikud. Avalik-õiguslikud juriidilised isikud. Maavalitsus. Kohalik omavalitsus. Õiguskantsler. Riigikontroll. Koordinatsioonimehhanismid (s.h. riigieelarve, avalik teenistus, EL asjade koordineerimine).
brief description of the course in English
The main subjects of the course are: Institutional analysis. Organizational structure of public administration. Formation of the institutional structure in Estonia. President. Parliament Riigikogu. Government. Ministry. Other government institutions and agencies. State agencies with a legal basis in private law. Legal persons of public law. County government. Local self-government. Legal Chancellor. State Audit Office. Coordination mechanisms (incl. state budget, public service, coordination of EU issues).
type of assessment in Estonian
Grupitöö 20% (kuni 20 punkti).
Osalus loengutes ja seminarides 20% (kuni 20 punkti).
Eksam 60% (kuni 60 punkti).
type of assessment in English
Group work 20% (pass/fail, 20 points).
Participation in the lectures and seminars 20% (pass/fail, max 20 points).
Exam 60% (up to 60 points).
independent study in Estonian
Kursuse raames tuleb tudengitel seminarideks läbi töötada eelnevalt kätte jaotatud lugemismaterjal. Iseseisva töö raames tuleb teha ka grupitöö, mille fookuses on institutsioonide funktsioneerimine praktikas. Grupitöö tulemuseks on seminaris tehtav ettekanne, mida toetab PowerPoint (vms.) slaidiesitlus. Grupitööna tehtav analüüs peab näitama, et üliõpilased mõistavad spetsiifilise institutsiooni rolli Eesti avaliku halduse süsteemis; teavad vastava institutsiooni funktsioneerimise õiguslikke aluseid ning oskavad analüüsida nende mõju institutsiooni toimimisele; sisaldama viiteid kohustuslikule lugemismaterjalile ja iseseisvalt juurde otsitud temaatilistele lisamaterjalidele; vastama laiendatud ainekavas esitatud suunavatele küsimustele.
independent study in English
Students must work through the reading material handed out before every lecture and seminar. In addition, group work has to be composed. Group work focuses on the practical functioning of institutions. It results in a seminar presentation and has to demonstrate that students understand the role of a specific institution within the Estonian public administration system; know the legal basis of the institution’s functioning and its impact on the institution’s performance; contain references to the compulsory reading material and thematic materials gathered independently;
correspond to the questions provided in the course syllabus.
study literature
Avaliku teenistuse aastaraamatud. www.avalikteenistus.ee.
OECD. 2002. Distributed Public Governance: Agencies, Authorities and Other Government Bodies. Paris: OECD.
Peters, B. G. and J. Pierre (eds.). 2007. The Handbook of Public Administration. Sage Publications.
Mäeltsemees, S. 2002. Kohalik omavalitsus ja regionaalpoliitika I. Euroopa integratsioon. Tallinn.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):