course aims in Estonian
Aine eesmärk on:
- käsitleda innovatsiooni ja ettevõtlusega seonduvaid põhimõisteid ja protsesse ning vastavaid ettevõtluse arengutendentse;
- selgitada innovatsiooni ja tehnoloogilise arengu olemust ja iseloomu ning anda ülevaade peamistest vastavatest teoreetilistest kontseptsioonidest ja arengusuundadest;
- käsitleda ettevõtjale vajalikke isiksuseomadusi ning äriideede genereerimise, arendamise ja hindamise meetodeid, rõhuasetusega väärtuspõhistele printsiipidele nagu loovus, kestlikkus ja sotsiaalne vastutus;
- seostada ettevõtte tasandi väärtusloomeprotsessid ettevõtte strateegiatega teadus- ja arendustegevuse ja (tehnoloogilise) innovatsiooni edendamisel;
- seostada ettevõtlus ühiskonna, majanduse ja tehnoloogilise arenguga, mõistmaks laiema keskkonna mõju väärtust loovatele tegevustele;
- selgitada ettevõtlusalast majanduspoliitikat ning ettevõtete tugisüsteemi, sh toetamaks rohepööret ja sellega seonduvat tehnoloogilist arengut.
course aims in English
The aim of this course is to:
- discuss the main concepts and definitions related to innovation and entrepreneurship and the respective entrepreneurship tendencies,
- explain the varying nature and character of innovation and technology related developments in relation to their theoretical underpinnings and evolution;
- discuss the personal attributes of entrepreneurs and methods of generating, developing and evaluating business ideas, with an emphasis on value-based principles such as creativity, sustainability and social responsibility;
- relate company-level value creation processes to the company’s research and development strategies and the promotion of technological innovation;
- relate entrepreneurship to society, economy and technological development, in order to understand the impact of the wider environment on value-creating activities;
- discuss entrepreneurship related policy and enterprise support system, including to support the green transformation and related technological development.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilenae:
- teab ettevõtluse põhimõisteid ja protsesse ning omab ülevaadet ettevõtluse arengutendentsidest, ettevõtluskultuuridest ning ettevõtluse eri vormidest;
- omab ülevaadet ettevõtjale vajalikest isiksuseomadustest ning oskab loovalt, ettevõtlikult ja väärtuspõhiselt mõelda ning meeskonnatööna ideid arendada;
- rakendab äriideede genereerimise, arendamise ja hindamise ning ressursside vajaduse hindamise meetodeid;
- loob ärimudeli väljatöötamisel seoseid ettevõtluse ja innovatsiooni vahel, sh rakendab teadmisi innovatsiooni olemusest ja erinevatest innovatsiooni liikidest ning ettevõtete strateegiatest innovatsiooni arendamisel;
- selgitab peamisi aspekte tehnoloogia rollist innovatsiooni ja ettevõtluse arendamisel ning rohemajandusele üleminekul;
- analüüsib laiema keskkonna mõju ettevõtte tegevusele ning tunneb ettevõtlust mõjutavaid poliitikaid (eriti just innovatsiooni- ning teadus- ja arendustegevuse alast poliitikat) ning ettevõtluse tugisüsteemi.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- knows the main entrepreneurship related concepts and definitions and is aware of entrepreneurship tendencies, entrepreneurship cultures and various types of entrepreneurship;
- has acquired knowledge on the personal attributes of entrepreneurs and has the skills to think creatively, entrepreneurially and based on values, and to develop ideas as a team;
- applies the methods of generating, developing and evaluating business ideas and assessing the need for related resources;
- understands the relationship between entrepreneurship and innovation and applies this in business model development, including applying knowledge of the nature of innovation and different types of innovation and strategies of companies in the development of innovation;
- explains the main aspects of the role of technology in the development of innovation and entrepreneurship and in the green transition;
- analyses the impact of wider environment on company activities and knows policies (especially innovation and R&D policies) and entrepreneurship support system.
brief description of the course in Estonian
Ettevõtlusõpe on mitmetahuline, interdistsiplinaarne ala, mis on kaugenenud majandus- ja juhtimiskesksest lähenemisest, hõlmates üha laiemat spektrit erinevaid teadmisi ja oskusi, mis põhjendab ka allpoololevat - kolmeks blokiks jaotatud - lähenemist.
Esmalt käsitletakse ettevõtluse põhimõisteid, protsesse ja arengutendentse. Analüüsitakse erinevate ettevõtete väärtusloome protsesside olemusest, ettevõtete strateegiaid (tehnoloogilise) innovatsiooni edendamisel ning teadus- ja arendustegevuse rolli innovatsioonis. Samuti käsitletakse ettevõtjale vajalikke isiksuseomadusi ning äriideede genereerimise, arendamise ja hindamise meetodeid. Ettevõtete konkurentsivõime seostatakse ära ettevõtluses aset leidva innovatsiooniga (toote, -protsessi-, organisatsiooni- ja turundusinnovatsioon).
Teises blokis seotakse ettevõtlus ühiskonna, majandusliku ja tehnoloogilise arenguga. Analüüsitakse ettevõtluskeskkonna mõju ettevõtete tegevusele ja arengule, sh ettevõtete tegevusvaldkonnast ja tegutsemisajast tulenevad eripärad strateegilistes küsimustes. Oluliseks on süsteemse lähenemise rakendamine, mille keskmes on innovatsiooni ja ettevõtluse sõltuvus kehtivast institutsionaalsest-organisatoorsest keskkonnast, innovatsioonisüsteemi erinevate osapoolte vahelisest koostöövõimest ning innovatsiooni rollist ja mõjust ühiskonna ning majanduse arengus.
Kolmandas blokis käsitletakse ettevõtlusalast majanduspoliitikat (eriti just teadus- ja arendustegevuse alast ning innovatsioonipoliitikat) ning ettevõtluse tugisüsteemi, sh toetamaks rohepöördega seonduvat tehnoloogilist arengut. Analüüsitakse ettevõtluspoliitika instrumentide mõju erinevat tüüpi ettevõtete ja arendustegevuste toetamisele.
brief description of the course in English
Entrepreneurship is multifaceted, interdisciplinary field that does relate only to management issues, but included wider spectrum of knowledge and skills, and justifies the threefold approach.
First, the basic entrepreneurship related concepts, processes, development trends of entrepreneurship are discussed. This covers the different nature of the value creation processes, the strategies of companies in promoting (technological) innovation and the role of research and development in innovation. The personal attributes of entrepreneurs and methods of generating, developing and evaluating business ideas are also discussed. The competitiveness of companies is associated with innovation in business (product, process, organizational and marketing innovation).
The second block relates entrepreneurship with societal, economic and technological development. The impact of wider context on company management and development is analysed, including the peculiarities of strategic issues arising from the company's field of activity and period of operation. An important emphasis is on the implementation of a systemic approach, the focus of which is the dependence of innovation and entrepreneurship on the current institutional-organizational environment, the ability to cooperate between the various parties of the innovation system, and the role and impact of innovation in the development of society and the economy.
The third block focuses on the entrepreneurship related policy (especially R&D and innovation policy), and the support system for entrepreneurship, including to support the technological development related to the green transformation. The impact of business policy instruments on supporting different types and development activities of companies is analyzed.
type of assessment in Estonian
Hindamise eeldus on aktiivne osalemine loengutes/seminarides.
Hinne kujuneb: jooksvalt elektroonilise lugemispäeviku sissekannete esitamise eest (u 33%); grupitöö kirjaliku ja suulise esituse eest (u 33%) ja kirjalikust lõpueksamist (u 33%). Positiivse tulemuse saamine eeldab positiivset sooritust kõigi kolme hindamismeetodi osas.
type of assessment in English
Assessment presumes active participation in lectures/seminars. The grade is formed: for the submission of entries in the electronic reading diary on an ongoing basis (approx. 33%); group work for written and oral presentation (approx. 33%) and written final exam (approx. 33%). Obtaining a positive result requires positive performance in all three assessment methods.
independent study in Estonian
Kursuse raames tuleb tudengitel seminarideks läbi töötada eelnevalt kätte jaotatud lugemismaterjal ning koostöös oma meeskonnaga koguda ja töödelda materjali grupitööks valitud kaasuse (äriidee) osas.
independent study in English
As part of the course, students have to work through the previously distributed reading material for the seminars and, in cooperation with their team, collect and process the material for the case (business idea) selected for group work.
study literature
Üleval Moodle'is, sh olulise osa moodustavad Harvard Business School'i kaasusanalüüsid ettevõtluse ja innovatsiooni kohta.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):