course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- arendada magistrantide akadeemilise inglise keele oskust, võimaldades neil suhtlusoskust täiustada keerukamas ja spetsiifilisemas kontekstis tasemel C1;
- tugevdada lugemis-, kuulamis-, kõnelemis- ja kirjutamisoskusi, kohandudes kõrgtasemelise akadeemilise inglise keele nõuetega;
- toetada magistrante teadustöö ja akadeemiliste tekstide mõistmisel ning nende suutlikkust osaleda kriitilistes aruteludes inglise keeles;
- suurendada kultuuridevahelist suhtlusoskust, võimaldades magistrantidel osaleda edukalt rahvusvahelistes akadeemilistes ringkondades;
- innustada iseseisvat keeleõpet, et magistrandid saaksid jätkata inglise keele täiustamist ka pärast kursuse lõppu.
course aims in English
The aim of this course is to:
- develop academic English language proficiency of master's students, enabling them to enhance their communication skills in more complex and specific contexts on level C1;
- to strengthen reading, listening, speaking, and writing skills, adapting to the high-level requirements of academic English;
- to support master's students in understanding research and academic texts and enhance their ability to participate in critical discussions in English;
- to increase their cross-cultural communication skills, enabling master's students to successfully engage in international academic circles;
- to encourage independent language learning so that master's students can continue to improve their English proficiency even after completing the course.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
- analüüsib ja hindab keerukaid akadeemilisi tekste;
- suudab osaleda keerulistes akadeemilistes vestlustes, andes konstruktiivset tagasisidet ja väljendades keerulisi mõtteid selgelt ja asjakohaselt;
- koostab kirjalikke töid vastavalt magistriõppe tasemele, järgides akadeemilise kirjutamise norme ja kriteeriume;
- tunneb end mugavalt kultuuridevahelistes akadeemilistes situatsioonides, mõistes ja austades erinevaid vaatenurki;
- rakendab iseseisvalt erinevaid keeleõppe strateegiaid, et jätkata inglise keele arendamist väljaspool kursuse raamistikku.
learning outcomes in the course in Eng.
Upon completion of the course, the student can:
- analyze and evaluate complex academic texts;
- participate in challenging academic discussions, provide constructive feedback and express complex ideas clearly and appropriately;
- compose written tasks on the master's level, adhering to academic writing norms and criteria;
- feel comfortable in cross-cultural academic situations, understanding and respecting various perspectives;
- apply various language learning strategies independently to continue developing English proficiency beyond the course framework.
brief description of the course in Estonian
Teadusartiklite analüüs ja akadeemilise kirjutamise põhimõtted; kriitiline lugemine ja kuulamine; akadeemilised esitlused ja suhtlus akadeemilises kontekstis; akadeemilistes tekstides kasutatav sõnavara ja grammatilised struktuurid.
brief description of the course in English
Analysis of research articles and principles of academic writing; critical reading and listening; academic presentations and communication in the academic context; the vocabulary and grammatical structures used in academic texts.
type of assessment in Estonian
1. Suulised ja kirjalikud iseisvad tööd
2. Analüüsi kirjutamine
3. Akadeemiline ettekanne
4. Veenev ettekanne
5. Akadeemiline vestlus
type of assessment in English
1. Oral and written independent tasks
2. Writing an analysis
3. Academic presentation
4. Persuasive presentation
5. Academic discussion
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
Goodale, M. 1987. The Language of Meetings. Cengage ELT BRE. Marsen, S. 2003. Professional Writing. The Complete Guide for Business, Industry and IT. Palgrave Study Guides. Palgrave MacMillan. Swales, J. M. and Feak, C.B. English in Today's Research van Emden, J. 2001. Effective Communication for Science and Technology. Palgrave. Võrgumaterjalid. Originaaltekstid (teadusartiklid, jms).
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
4.0
practices
32.0