course aims in Estonian
NB! Õppeainet loetakse ainult Virumaa kolledžis.
Kujundada arusaam ettevõtluse olemusest ja protsessidest; anda ülevaade ettevõttest, selle toimimisest ja ettevõtte majandustegevuse erinevatest külgedest ettevõtluskeskkonnas; õpetada tundma olulisemaid seoseid ettevõttes ja omandada ettevõtte igapäevases tegevuses osalemiseks vajaminevaid oskusi. Anda üliõpilastele võimalus valitud idee alusel praktiliselt planeerida ettevõtlusprotsess, koostada ärimudel ja selle alusel äriplaan meeskonnatööna ning interdistsiplinaarse õppena toetamaks üliõpilasi nii nende ettevõtjaks kui ka ettevõtlikuks palgatöötajaks saamisel, omandada kogemusi ettevõtte juhtimis-, finantsjuhtimis- ja turundustegevuse kavandamiseks ettevõttes.
course aims in English
NB! The course is taught only in Virumaa College.
To form comprehensive gist of entrepreneurship and processes; to give overview of an enterprise and its operation, as well as about different points of enterprise economic activity in business environment; to get to know important connections at an enterprise and acquire necessary skills required for daily activity of an enterprise. On the basis of the chosen idea to give possibility to plan business process practically; to compile business model and business plan on its base as a teamwork and as interdisciplinary studies for supporting a student to become an entrepreneur or a venturesome employed man; to acquire experience in enterprise management, financial management and marketing activity planning at an enterprise.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinu:
- selgitab ettevõtluse olemust, ettevõtlusprotsessi etappe ja äri planeerimist ning ettevõtte majandustegevuse olulisemaid külgi;
- oskab teostada lihtsamaid majandusarvestusi;
- hindab ärivõimalusi keemiavaldkonna ettevõtluskeskkonnas ja analüüsib neid lähtuvalt lahendamist vajavatest probleemidest, katmata turuniššidest ja arengutrendidest;
- hindab enda võimeid algatada ja tegutseda äriidee arendamisel reaalses elus ja käsitseda riske;
- tunneb juhtimise põhilisi osategevusi ja saab aru nendevahelistest seostest juhi töös;
- mõistab ja analüüsib ettevõtte kulude ja tulude olemust, kasumi kujunemist; koostab kasumiaruande, rahavoogude ja bilansi prognoosi ning tasuvusanalüüsi;
- tunneb turunduse mõistet ja rolli ettevõtte tegevuses, turunduskompleksi põhielemente; teostab turu- ja konkurentsianalüüsi, koostab kavandatava ettevõtte üld- ja konkurentsistrateegia, kavandab ettevõtte tervikliku turundusmeetmestiku;
- presenteerib ja põhjendab ärimudeli majanduslikku tasuvust (äriplaani).
learning outcomes in the course in Eng.
After the course a student:
- explains the gist of entrepreneurship, stages of business process and business planning, as well as different points of enterprise economic activity;
- is able to carry out the simplest accounting;
- evaluates business prospects in business environment of chemistry entrepreneurial sector and analyzes them proceeding from the problems to be solved, unrequited market niches and trends of development;
- assess his/her potential to start up and to develop business idea in real life and to handle the risks;
- knows the basic kinds of management activity and understands interconnections between them in the work of a manager;
- understands and analyses the nature of enterprise income and expenditure, profit formation; compiles earnings statement, cash flows and balance forecast and cost-volume-profit analyses;
- knows concepts of marketing and its role in enterprise's activity, knows the basic elements of marketing complex; executes market and competition analysis, complies general and competition strategy of the being planned company, plans the complete marketing mix;
- presents and explains economic efficiency of business model (business plan).
brief description of the course in Estonian
Ettevõtluskeskkonna mõjutegurid ning arengutrendid kodu- ja välisturul. Ettevõtlusprotsess, äriidee genereerimine, ärivõimaluste äratundmine, ärivõimaluste arendamine ja rakendamine, mida vaadeldakse indiviidi (ettevõtja omadused, motivatsioon, oskused), grupi (äriideed, meeskonnaliikmete panus) ja ühiskonna (majanduspoliitika, keskkond, tehnoloogia) tasandil. Erinevad kasvuvõimalused, nende tugevad ja nõrgad küljed. Ärimudeli kavandamine (meetodid ja praktiline teostamine), sh lean ärimudeli põhimõtted; äri planeerimise metoodikaküsimused; ettevõtlusvormid; ettevõtte missioon, visioon, eesmärgid, äridefinitsioon; ettevõtluse sise- ja väliskeskkond; vastutustundlik ettevõtlus; ettevõtte strateegiate arendamine, sh rahvusvahelistumise, kasvu ja innovatsioonistrateegiad; juhtimine ja meeskonnatöö; ettevõtte protsesside ja meeskonna planeerimine, äririskide hindamine; ettevõtte finantseerimisallikad; omahinna arvutamine; kulude struktuur ja kuluarvestuse meetodid; majandusarvestus, aruandlus (rahavoogude prognoos, kasumiaruanne, bilanss), kasumilävi; ärirahandus, finantsanalüüs, raha ajaväärtus, investeeringute eelarvestamine ja tasuvushinnang; start-up ettevõtted ja nende tugisüsteem. Vastutustundlik ettevõtlus ja ärieetika. Ettevõtluspoliitika ja ettevõtluse tugisüsteemi poolt pakutavad teenused ettevõtetele.
Turunduse ja müügitaktikad. Turg, sihtrühmad ja nende prognoos. Toode ja turustus. Toote elutsükkel ja selle juhtimine. Konkurents. Konkurentide liigid. Ettevõtte konkurentsivõime mõõtmise võimalused. Hind, hinnakujundus ja –meetodid. Turustus. Müügitoetus.
Keemiavaldkonna ettevõtte juhtimine ja juhtimisfunktsioonid. Juhtimine muutuvas keskkonnas. Organisatsioonikultuur. Juhtimise osategevused: kavandamine, organiseerimine, motiveerimine; otsustamine, kontrollimine.
Õppetöösse kaasatakse ettevõtjaid ja spetsialiste ettevõtluse eri valdkondadest.
brief description of the course in English
Business environment influencing factors and trends of development on local and external markets. Business process, business idea generation, business potentials recognition, business potential development and application, that are considered at the level of individual (businessman characteritics, motivation, skills), group (business ideas, team members contribution) and society (economic policy, environment, technology). Different growth potentials, their strong and weak points. Business model projection (methods and practical implementation), including lean business model principles; methodical questions of business planning; forms of entrepreneurship; enterprise mission, vision, goals, business definition; business internal and external environment; responsible business; development of business strategies, including internationalization, growth and innovation strategies; management and teamwork; enterprise processes and teamwork planning, business risks assessment; enterprise sources of funds; self-cost calculation; cost structure and methods of cost accounting; accounting, reporting (cash flows forecast, earnings statement, balance), break-even point; business finanace, finacial analysis time value of money, investments budgeting and payability assessment; start-up companies and their support system. Responsible business and business ethics. Business policy and services offered to the companies by entrepreneurship support system.
Marketing and sales tactics. Market, target groups and their forecast. Product and marketing. Product life cycle and its management. Competition. Kinds of competitors. Possibilities of enterprise competitiveness measurement. Price, price setting and methods of pricing. Marketing. Sales promotion.
Chemical enterprise management and managerial functions. Management in changing environment. Organization structure. Kinds of management activity: planning organization, motivation; decision making, revision.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Grading
independent study in Estonian
Koostab iseseisvalt keemiaettevõtte ettevõtluskeskkonna ja turu analüüsi.
independent study in English
Compiles independently analysis of chemical enterprise business environment and market.
study literature
1. Kallam H. Ärikorralduse põhiteadmised. Külim, 2003 .
2. B. Hiriyappa. Corporate Strategy. Author House, 2013.
3. Hisrich, P., Kearney, C. Managing Innovation and Entrepreneurship. 1st Edition. SAGE Publications, 2013.
4. H. Igor Ansoff. Strategic Management. Springer, 2016.
5. Peter Drucker on the profession of management / Peter F. Drucker, Boston (Mass.): Harvard Business School, 2003.
6. The essential Drucker: selections from the management works of Peter F. Drucker, Oxford: Butterworth-Heinemann, 2007.
7. Osterwalder, A., Pigneur, Y. Ärimudeli generatsioon, 2014.
8. Hisrich, P., Peters, P., Sheperd, D. Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw-Hill, 2016.
9. Evers, Barringer, B., Ireland, R.D. Entrepreneurship: successfully launching new ventures, Boston: Pearson, 2012.
10. Burns. Entrepreneurship and small business: start-up, growth and maturity, London, New York, N.Y.: Palgrave Macmillan, 2016.
11. Ries, E. Nutikas idufirma, AS Äripäev, 2013.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):