course aims in Estonian
Arendada üliõpilaste õpi- ja meeskonnatööoskusi, toetada rühma õpikogukonna teket.
course aims in English
To develop students' learning abilities and teamwork skills, to support team studying community genesis.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- hindab tööle kuluvat aega, planeerib ja koordineerib sellest lähtuvalt ise oma tegevust ning peab kinni kokkulepitud tööplaanist ja tähtaegadest;
- hindab kriitiliselt ja tõlgendab eri allikate teavet, loob nende vahel seosed ning teeb kokkuvõtte;
- teeb eesmärgi saavutamiseks või ülesande lahendamiseks tõhusat koostööd, täites oma rolli meeskonnas ning käitudes usaldusväärselt ja koostööd soodustavalt;
- analüüsib iseenda omaduste, tunnete, võimete ja käitumise kohta käivat teavet, et paremini mõista iseennast ja oma kogemusi.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- assesses the time required for tasks, plan and coordinate activities accordingly, adhere to agreed-upon work plans, and meet deadlines;
- critically evaluates and interprets information from various sources, establishes connections between them, and summarizes the findings;
- collaborates effectively to achieve goals or solve tasks, fulfilling one's role within the team, and behaving reliably and in a cooperative manner;
- analyzes information about one's own traits, feelings, abilities, and behavior to better understand oneself and personal experiences.
brief description of the course in Estonian
Õppimise olemus. Õpioskused ja –strateegiad. Täiskasvanud õppija eripärad ja mitteformaalne õpe. Õppimine ja motivatsioon. Ajaplaneerimine ja enesejuhtimine. Mälutehnikad. Kriitiline lugemine ja infootsing. Allikatele viitamine. Plagiaadi vältimine. Tõhus õppimine auditooriumis. Üksi ja rühmas õppimine. Eksamiteks ettevalmistumine. Hindamine, tagasiside ja enesehindamine.
brief description of the course in English
Studying gist. Learning skills and strategies. Adult student peculiarities and informal teaching. Studying and motivation. Time planning and self-control. Memory techniques. Critical reading and information retrieval. Refrences to the sources. Plagiarism and its avoidance. Efficient studying in the classroom. Studying alone and in a group. Preparation for examinations. Assessment, feedback and self-evaluation.
type of assessment in Estonian
Mitteeristav hindamine
type of assessment in English
Pass or fail assessment
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
McMillan, K., & Wyers, J. (2011). Õppimine kõrgkoolis. Tudengi käsiraamat. Tallinn: Archimedes.
Hirsjärvi, S, Remes, P, Sajavaara, P. (2010). Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina.
study forms and load
daytime study: weekly hours
2.0
session-based study work load (in a semester):