Design Studio 1: Personal
BASIC DATA
course listing
Y - courses in joint study programmes
course code
ETTÜ71015
course title in Estonian
Disaini stuudio 1: isiklik
course title in English
Design Studio 1: Personal
course volume CP
-
ECTS credits
12.00
to be declared
yes
assessment form
Graded assessment
teaching semester
autumn
language of instruction
Estonian
English
Prerequisite(s)
Prerequisite 1
Human-Centred Design (EMD0010)
Study programmes that contain the course
Structural units teaching the course
EM - Department of Mechanical and Industrial Engineering
Course description link
Timetable link
View the timetable
Version:
VERSION SPECIFIC DATA
course aims in Estonian
Disaini Stuudios 1 mängitakse läbi probleemi põhine inimkesksest disainist juhitud lähenemine. Praktilise kogemuse pakkuv õppeaine toimub paralleelselt inimkeskse disaini teooriale ja uuringu läbiviimisele keskenduva inimkeskse disaini ainega.

Stuudio teemad on inimese lähedalt, temaga vahetus kontaktis olevast maailmast, käsitledes meditsiini, tööd või haridust. Ülesanne püstitatakse kompleksse teema väljakutsena. Ülesande lahendamise suuniseks on püüdlus disaini innovatsiooni poole, mis uurib võimalusi uute tehnoloogiate, toote kategooriate või kasutuse kontekstide väljaarendamiseks. Töö rõhuasetus on tootearendusele eelneval protsessil, toote idee väljatöötamisel ja valideerimisel.

Projekt viiakse läbi meeskonnatööna. Multidistsiplinaarses meeskonnas töötamise oskuste treenimisel on oluline osa õppetööst

Kursuse üldised eesmärgid:
• anda kogemus kasutajakeskse disainiprotsessi metoodikaid rakendavas disainiprotsessis osalemisest, antropoloogiliste uurimismeetodite rakendamisest, mille käigus muuhulgas küsitlekse ja jälgitakse kasutajad ning koosloome meetodite praktiseerimisest;
• praktiliste meetodite kasutamise oskuste ja teadmiste arendamine, mis hõlmab nii visualiseerimist, uuringu tulemuste analüüsi, sünteesi, ideede genereerimist, simulatsiooni, kiirprototüpeerimist ja esitluse tehnikaid;
• kriitilise ja loova mõtlemise, kommunikatsiooni ja koostöö oskuste arendamine multikultuurses arendusmeeskonnas, individuaalse ja organisatoorse loovuse erisususte mõistmine ja omandamine;
• disaini sensitiivsuse arendamine läbi insight-driven ideede genereerimise.
course aims in English
The course Design Studio 1: Personal offers a stage for playing through a problem based human-centric design led development project. Studio offers a hands-on experience to work with people and users and is run parallelly to Human-Centred Design course offering theoretical framework, research skills and knowledge.

The emphasis is on the close interaction of people and object systems in our everyday life, from areas like medicine, work or education. The task is set as a complex challenge. The aim is to work towards design innovations, studying opportunities offered by emerging technologies, new product categories or use contexts. The focus is on the front end of product development, to synthesise, generate and validate innovative product concepts.

Project is carried out in teams.

General objectives of the subject are to:
- gain experience in human-centric design process and practicing anthropological research by organising interviews, observations and co-creation sessions with stakeholders;
- develop practical skills and knowledge for participation in design process including visualisation, analysing research outcomes, synthesising, idea generation, creating simulations and rapid prototypes and developing presentation techniques.
- develop critical and creative thinking, communication and collaboration skills in multicultural developing teams, understanding differences in individual and organisational creativity;
- develop design sensitivity by insight-driven idea generation.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:

• on võimeline edukalt töötama transdistsiplinaarses multikultuurses arendusmeeskonnas, mõistes meeskonna töökorraldust ja juhtimist, tehes koostööd ning täites iseseisvalt enda ülesandeid kogu meeskonna eest vastutades;
• on suuteline tulemuslikke kasutajauuringuid läbi viima, uuringu tulemusi analüüsima ja võimalikke arenduse lähtekohti tuvastama/märkama ja eesmärgipäraselt tõlgendama;
• demonstreerib võimet genereerida loovaid insight-driven lahenduse ideid;
• demonstreerib laiapõhjalisi teadmisi ja võimet läbi viidud kasutajauuringutest pungunud ideid siduda globaalsete sotsiaalsete, kultuuriliste või tehnoloogiliste trendide ja arengutega;
• demonstreerib üldistuse võimet ja suutlikkust mõelda ühtaegu globaalselt ja lokaalselt, osaledes nii suuremate probleemide sõnastamisel ja lahendamisel;
• suudab enesekriitiliselt suhtuda oma esitatud ideedesse ja neid iteratiivselt muuta ning edasi arendada;
• on võimeline disainiprotsessi oma erialaste oskuste ja pädevustega toetama, suudab disaini võimalusi oma erialase arengu kontekstis rakendada;
• demonstreerib empaatiat, mõistes kõikidele osapooltele pakutavat väärtust;
• suudab erinevates projekti faasides oma töö tulemusi põhjendada ja nii verbaalselt kui visuaalselt esitleda.
learning outcomes in the course in Eng.
The student who has completed the course:
• demonstrates ability to work in transdisciplinary multicultural development teams, understanding team organisation principles and management, being able to cooperate and fulfil personal tasks taking responsibility in front of the team;
• can conduct successful user research, analyse results, notice and interpret valuable insights
• demonstrates ability to generate creative insight driven concept ideas;
• demonstrates wide knowledge and abilities to connect insights derived from research to social, cultural or technology trends and development;
• demonstrates generalisation abilities to think globally and locally at the same time participating so in untangling the complex problems current society is facing;
• shows ability of self-criticism towards his/her own ideas and is able to develop them in an iterative process;
• is able to support the design process with his personal professional skills, can employ design for his own professional development;
• demonstrates empathy to all stakeholders;
• can articulate, communicate and visualise his work in different phases of the project.
brief description of the course in Estonian
Projekt algab intensiivse kahe päevase töötoaga, mille käigus tutvustatakse õppekava ideoloogiat, toimimist ja nuusutatakse protsessi. Avava töötoa esmane eesmärk on saada tööle meeskonnatöö ja -vaim.

Projekt viiakse läbi grupitööna, reeglina kolme liikmelistes multidistsiplinaarsetes meeskondades, kus on esindatud erinevate kultuuride ja erialade taustadega tudengid nii disaini kui tehnoloogia poolelt. Projekti läbib meeskonnatöö koolitus ja arendus. Erinevate taustadega tudengid õpivad, kuidas interdistsiplinaarses meeskonnas töötada, kuidas jagada rolle, jõuda ühisele platvormile ühiste ideede arendamises ja teineteise seisukohtade aktsepteerimises, kuidas meeskonnana loovalt ideid genereerida, neid kriitiliselt hinnata ja iteratiivselt edasi arendada. Arendustöö rakendab agiilseid töö meetode ja rikka disaini ruumi kontseptsiooni.

Projekti tunnid toimuvad kahel päeval nädalast. Pikk päev on teema arenduse päev. Selle jooksul toimub töö gruppides, tutvustatakse protsessi hetke faasi sobivaid meetode, mida klassiruumis läbi mängitakse ja arendatakse. Projekt sisaldab ka lühikesi, käsitletavat teemat avavaid teoreetilisi loenguid. Lühikene päev on vahe esitlusteks ja meeskondade konsultatsiooniks. Projekti õppejõud konsulteerivad regulaarselt kõiki arenduse meeskondi. Projekt on jagatud kolme etappi: uuring, kontseptsioon, arendus. Iga etapi lõpus on avalik vaheesitlus.

Iseseisva töö ajal arendavad tudengid oma projekti. Oluline kaal on vahetul suhtlemisel käsitletava teemaga seotud osapooltega reaalsetes kasutuse kontekstides. Kasutajatega viiakse läbi uuringuid, intervjuusid ja jälgimisi, et anda reaalne arusaam kasutuse kogemusest, reaalsetest probleemidest, ootustest, võimalustest ja piirangutest.

Projekti kolmandas pooles valmistatakse kiirprototüüp, mida koos sihtrühmaga testitakse.

Projekt lõpeb avaliku esitlusega.
brief description of the course in English
Project starts with an intensive two-day workshop offering a glimpse of the mindset of the program. The main goal of the event is to create a fluent team and introduce the main principles of the course.

Project is carried out in group work in multidisciplinary and multicultural teams of three. In each team are mixed the students with the background in design and in technology. Learning creative teamwork techniques is practiced throughout the project. Students with different backgrounds study how to work in teams, how to divide roles, generate and assess ideas as a team and run iterative development process. Studio is implementing agile and rich design space methods.

Project classes are held twice a week. Long day is for themes development when suitable methods for particular Project phase are discussed and practiced. Short lectures explain the valid theoretical concepts. Short day is for team consultation and feedback. Project is divided into three phases: Research, Concept, Development. Each phase ends with a public presentation where partners and guests are invited to review the process.

Students develop the work independently. It is critical they involve users and other stakeholders and carry out their research and development work in real use contexts and environments. Users are engaged through interviews and observations in order to gain immediate and first-hand understanding of user experience, understanding real problem statements, notice latent needs, expectations, possibilities and limitations.

Rapid prototypes and mock-up models are developed and tested in the third phase of the project

Project ends with a public presentation.
type of assessment in Estonian
Projekti hinne kujuneb kursuse jooksul sooritatud vahe esitluste (40%) ja projekti lõpliku esitluse (60%) baasil.

Vahe esitluste sooritamine on järgmise etapi läbimise eelduseks.

Kursuse lõpus esitletakse meeskonna poolt läbi viidud disainiprojekt. Esitlus koosneb visuaalsest esitlusest, mille formaat täpsustatakse vastavalt projektile (video, slaidi esitlus, uuringu raport).

Personaalselt kirjutab iga tudeng reflekteeriva essee (ca 2000 – 3000 sõna), milles käsitleb oma osa tehtud grupi töös, analüüsib kriitiliselt loodud lahenduse ideed ja tööprotsessi, ning hindab oma isiklikku tegevust ja arengut õppeaine jooksul.

Loengutes ja seminaridel osalemine on kohustuslik.
type of assessment in English
Grading is based on the performance of the intermediate tasks (40%) ja team project presentation (60%). All intermediate tasks have to be done. During the course, a design project is carried out in teams, starting from the research phase till concept creation and development and validation of ideas with stakeholders. In final exam, the project is presented by the team.
Each student will write a reflective report (ca 2000 – 3000 words) to critically analyse his personal role in the team, design process itself and the results.

Participation in the lectures and seminar is mandatory.
independent study in Estonian
Iseseiseva tööna viiakse grupis läbi probleemivaldkonna põhjalik uuring, luuakse kontakt võimalike kasutajate ja teiste osapooltega, korraldatakse intervjuusid ja kohapealseid jälgimisi. Praktiseeritakse erinevaid tunnis omandatud disainiuuringute ja analüüsi meetode.
Projekti teises faasis töötatakse välja lahenduse kontseptuaalsed ideed, mida valideeritakse kasutajate ja teiste osapooltega.
Kolmanda faasis arendatakse ideed esmase prototüübi tasemele, ehitatakse simulatsioonid või prototüübid, korraldatakse koosloome töötubasid kasutajatega ja testitakse võimalikke lahenduse variante.
Projekti lõpus luuakse põhjalik esitlusmaterjal, mis esitab töö kulgu, langetatud otsuseid ja pakutavat lahendust. Meeskonnana koostatakse projekti raport.
Individuaalselt koostab iga tudeng kirjaliku personaalse raporti oma tegevusest projekti meeskonnas.
Kursusetöö kulgu juhendatakse ja konsulteeritakse tundides.
independent study in English
Design project is done in student teams. Independent work includes research of a given subject. Contacts are created with possible users and other stakeholders of the subject, interviews and observations are organised, different design research methods are practiced.

In a second phase, conceptual ideas are generated and validated with users and stakeholders.

In a third phase, first fast prototypes and simulations are created to test the ideas in co-creation sessions with users.
Final deliverables are project presentation materials as defined during a course and report representing the full process, presents the proposed solutions and augmented decisions.

Each student writes a personal report about his own activities in the team.

Project work is consulted and discussed during the weekly lectures.
study literature
Valik raamatud, artikleid, populaarmeedia allikaid (ajakirjad, blogid, vlogid, viedod) – uuendatakse iga-aastaselt Moodles.

Selection of books, articles, popular media (journals, blogs, vlogs, video clips etc) – annually uploaded and updated on Moodle.
study forms and load
daytime study: weekly hours
8.0
session-based study work load (in a semester):
lectures
1.5
lectures
-
practices
0.0
practices
-
exercises
6.5
exercises
-
lecturer in charge
-
LECTURER SYLLABUS INFO
semester of studies
teaching lecturer / unit
language of instruction
Extended syllabus
2023/2024 autumn
Janno Nõu, EM - Department of Mechanical and Industrial Engineering
English
    Course description in Estonian
    Course description in English