course aims in Estonian
Anda logistikatudengitele ülevaade tarneahela ja selles osalejate juhtimise kvantitatiivsetest meetoditest. Eesmärk on anda oskus mõista andmete olulisust, kogumisvõimalusi, töötlemisviise ja valida probleemi lahendamiseks õige meetod. Meetodid rakendatakse mudeleid luues, tudeng omandab oskuse modelleerimise erinevaid lahendusi kombineerida, mitte ainuüksi neid valmiskujul kopeerides kasutada. Aine eesmärk on anda ülevaade analüütiliste meetodite kogumist, luues nii baasi konkreetsete kaasuste lahendamiseks sügavuti edasi liikumiseks. Kasutatakse tabelarvutustarkvara.
course aims in English
To provide the student with an overview of qualitative and quantitative methods of demand management. To provide the student with an overview of revenue management theories and quantitative methods. The student will learn to recognize various market situations (e.g. by using regression) and react accordingly (by applying linear planning). The goal is also to give an overview of the industry standard spreadsheet software used.
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane:
- mõistab nõudlust ja nõudluse juhtimise olemust;
- tunneb nõudluse prognoosimise protsesse ning mõistab erinevate rollide vastutusi;
- tunneb andmete kogumise võimalusi, andmete töötlemise võimalusi ja suurandmete kaustamist;
- oskab kasutada erinevaid nõudluse prognoosimise mudeleid;
- tunneb nõudluse planeerimiseks, jälgimiseks ja juhtimiseks kasutatavaid mõõdikuid;
- teab koostööl põhinevaid nõudluse juhtimise meetodeid;
- oskab valida analüütiline meetod vastavalt kerkinud olukorrale;
- oskab analüütilisi modelleerimistehnikaid kombineeritult kasutada, mitte vaid valmislahendusi kopeerida.
learning outcomes in the course in Eng.
The student:
- understands the concept of demand planning;
- is familiar with forecasting processes and roles;
- is able to use various demand forecasting models;
- knows the performance indicators used for planning, monitoring and managing demand;
- is familiar with collaborative demand planning models;
- has the ability to to select an analytical method, in accordance with the situation at hand;
- has the ability to use modeling techniques in combination, not just to copy ready-made solutions.
brief description of the course in Estonian
Kursus koosneb järgmistest teemablokkidest:
1. Nõudluse juhtimise olemus
2. Nõudluse planeerimise mudelid ja protsessid
3. Andmemustrid ja nõudluse volatiilsus, andmete olemus, kogumine ja töötlemine
4. Prognoosimise süsteemid — kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed, aegread
5. Võimalused, riskid ja ebakindlus
6. Varude planeerimine ABC/XYZ meetodid
7. Parimad nõudluse prognoosimise praktikad
8. Nõudluse jälgimine ning kontroll
brief description of the course in English
Course consists of the follwoing topic blocks:
1. Basics of demand management
2. Demand planning models and process
3. Andmemustrid ja nõudluse volatiilsus
4. Forecasting systems – quantitative, qualitative, regressioon analysis
5. Options, risks and uncertainity
6. Best demand forecasting practices
7. Demand control
type of assessment in Estonian
Aine lõpphinde kujuneb järgnevatest hinnatavatest osatöödest:
1. vahekontrolltöö (25% aine lõpphindest)
2. rühmatöö ja ettekanne (25% aine lõpphindest)
3. eksam (50% aine lõpphindest)
type of assessment in English
.
independent study in Estonian
Õppejõu poolt jaotatavad ülesanded, kaasused ja/või artiklid
independent study in English
Tasks, cases and/or articles distributed by the lecturer
study literature
1. Demand Management Best Practices: Process, Principles, and Collaboration (Colleen Crum, George E. Palmatier), 2003
2. Fundamentals of Demand Planning and Forecasting
by Chaman L. Jain, Jack Malehorn, 2012
3. C.T. Ragsdale. Spreadsheet modeling and decision analysis: A practical introduction to management science, 6th ed. 2011 South-Western, Cengage Learning.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):