course aims in Estonian
Maakasutuse ja transpordi integreeritud planeerimise põhimõtete ja praktiliste oskuste omandamine ning parima praktika tundmaõppimine. Teadmiste omandamine Eesti, Euroopa Liidu ja teiste riikide transpordipoliitikate alal.
course aims in English
Aqcuisition of fundamentals and practical skills on land use and trnaportation integrated planning. Understanding the best practices. Acquisition of knowledge on transportation policies of Estonia, EU and other countries.
learning outcomes in the course in Est.
Tunneb ja oskab selgitada kaasaegset ruumilist planeerimist kui pidevat protsessi. Tunneb Eesti ja Euroopa planeerimissüsteemi, suudab eristada erinevaid planeeringuliike ning otsustada, millist planeeringut on vaja koostada soovitud eesmärkide saavutamiseks. Omab ülevaadet planeerimisalastest õigusaktidest. Seostab omandatu konkreetse planeeringu vajadustega ning ruumilise keskkonna kavandamise ülesannete lahendamisega, oskab rakendada erinevaid ruumiteooriaid tulenevalt planeeringuala iseloomust ning planeeringu eesmärgist. Suudab kavandada ja läbi viia planeeringu koostamise protsessi, kasutades planeeringu eripärale vastavaid kommunikatsiooni- ja ruumianalüüsi meetodeid. Teab ja tunneb planeerija rolle ja eetikat. Suudab edasi anda planeeringulahenduse olemust, kasutades sihtgrupist lähtuvalt erinevaid visualiseerimisvõtteid ja kommunikatsioonimeetodeid. Omab ülevaadet planeeringu elluviimisega kaasnevatest kultuurilistest, sotsiaalsetest ja majanduslikest ning looduskeskkonnale avalduvatest mõjudest, tunneb keskkonnamõju strateegilise hindamise protsessi. Mõistab transpordipoliitika rolli riikide ja regioonide majandusarengus.Juhindub transpordipoliitika põhiseisukohtadest oma kutsetegevuses.
learning outcomes in the course in Eng.
Understands and can explain the modern spatial planning process as an ongoing development. Understands the planning system of Estonia and Europe, can define the planning levels and decide which is necessary to catch the planning goals. Has overview on planning regulations. Can develop relationship between the goals of certain planning and the goals of spatial planning methods and means. can use different spatial theories, depending on planning site characteristics and planning goals. Can define and mange the planning process using the special methods of communication, and spatial analysis. Knows and understands the role and ethics of the planner. Can present the content of planning , using the visualization and communication methods. Has acknowledged the information about cultural, social and economic as well as environmental impacts, understands the process of environmental impact analysis. Understands the role of transport policies on an economic development of states and regions. Can use the principles of transport policy in its professional work.
brief description of the course in Estonian
Eesti planeerimissüsteemi kujunemise mõjutegurid. Riigi ja kohaliku omavalitsuse rollid ruumilisel planeerimisel. Eesti planeerimissüsteem ja ruumilise planeerimise üldine ideoloogia. Ruumiline planeerimine kui demokraatlik ja avalik protsess. Planeeringute liigid; planeerimissüsteemi hierarhilisus ning paindlikkus. Planeeringute põhiülesanded liikide kaupa. Planeeringute põhieesmärgid. Planeeringu koostamise peamised etapid. Etappide üldised eesmärgid, nende läbiviimise eripärad. Avalikkuse kaasamise põhimõtted etappide kaupa, näited. Planeerija roll ja eetika. Maakasutuspõhimõtted ja ruumilise arengu tingimused planeeringus. transpordiplaneerimise protsessi ülesehituse eripärad. Seosed projekteerimistingimuste ja ehitustegevusega. Planeeringu elluviimisega kaasnevate kultuuriliste, majanduslike, sotsiaalsete ja looduskeskkonnale avalduvate mõjude hindamine. Transpordipoliitika, selle elluviimise vahendid. Õiguslik keskkond, institutsioonid. Üldtunnustatud põhimõtted. Harmoniseerimine ja liberaliseerimine Euroopa Liidu transpordipoliitikas. Strateegilised õigused ja vabadused. Transpordipoliitika regionaalne aspekt. Transpordipoliitika mujal maailmas. Juhtumiuuringud.
brief description of the course in English
Main factors of the development of Estonian planning systems. The role of state and municipality in spatial planning process. Estonian spatial planning system and main ideology of spatial planning. Spatial planning as a democratic and public process. Planning levels, planning hierarchy and flexibility. Main task of planning levels. Main goals of spatial planning. Planning stages, and its specifics. Publicity in spatial planning, examples. Main principles of land use and and its limits in planning process. Special features of transportation planning. Interrelation between planning regulation and construction. Impact evaluation (cultural, economic, social and environmental) of planning. Transport policy, its measures. legal environment, institutions. main principles of transport policy. Harmonization and liberalization in EU transport policies. Strategic rights and freedom. Regional aspects of transport policy. Transport policies of different states. Case studies.
type of assessment in Estonian
Kahe rühmatöö esitamine ja kirjalik eksam.
type of assessment in English
Presentation of two group works and written examination.
independent study in Estonian
Kaks rühmatööd:
1) Ühe transpordiga seonduva õigusakti analüüs ja täiendusettepaneku koostamine
2) Ühe konkreetse planeeringu analüüs ja liikluslahenduse koostamine
independent study in English
2 group works:
1) Analysis and proposal of on legal act connected with transportation
2) Analysis of planning and development of mobility solution
study literature
1. Soovitused planeerimisprotsessi ülesehitamiseks. Siseministeeriumi poolt välja antud metoodiline juhendmaterjal. Hendrikson&Ko, 2004.
2. Kitchen, T. Skills for Planning Practice. Palgrave Macmillan, 2006.
3. Healey, P. Collaborative Planning, Second Edition: Shaping Places in Fragmented Societies. Palgrave Macmillan, 2005.
4. Forester, J. The Deliberative Practitioner: Encouraging Participatory Planning Processes. MIT press, Cambridge, Massachusetts, London, England, 1999.
5. Planning in the Face of Power. University of California Press, 1989.
6. Lisaks õppejõu poolt valitud artiklid ja erinevate riikide/organisatsioonide arengudokumendid.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):