course aims in Estonian
• anda üliõpilasele teadmisi peamistest inimene – töö seostest;
• kujundada arusaamine erinevatest sekkumisvõimalustest töö produktiivsuse ja inimese heaolutunde toetamiseks;
• anda ülevaade eetikast, insenerieetikast ja nende vahekorrast ning tutvustada erinevaid insenerieetika koodekseid;
• tutvustada inseneride eetilisi probleeme tööstuses, juhtimises ja arvutustehnika kasutamisel;
• tutvustada eetilisi väärtushinnanguid erinevates kultuurides.
course aims in English
• To provide students the basic knowledge in the field of work psychology;
• To shape the understanding of intervention methods for improvement of performance and well-being of employee;
• To give and overview of ethics by itself and ethics in engineering, to introduce codes of ethics in engineering;
• To introduce ethical problems in industry and control;
• To give an overview in ethical problems in computing;
• To introduce ethical values in different cultures.
learning outcomes in the course in Est.
Kursuse läbinud üliõpilane:
1. omab teadmisi töö ja töömaailma kaasaegsest käsitlusest;
2. teab inimese ja töö seoste peamisi psühholoogilisi aspekte;
3. seostab töökeskkonna tegureid inimese töömotivatsiooni, töörahulolu ning tööga seotuse ja pühendumise kujunemisega;
4. valib töösoorituse hindamiseks sobivaid meetodeid;
5. määratleb psühhosotsiaalseid stressoreid tööl ning nende ennetamise meetmeid;
6. tunneb inseneri kohustusi looduse ja ühiskonna ees: omab ülevaadet teaduse, tehnika ja eetika vahekorrast ning insenerieetika koodeksitest;
7. lähtub insenerieetikast tehniliste õppeainete õpetamisel, lahendab insenerieetilisi probleeme tööstuses ja juhtimises;
8. lahendab arvutustehnikaga töötamisel esile kerkivaid eetilisi probleeme.
learning outcomes in the course in Eng.
Having passed the course, students:
1. have the basic knowledge in approaches to work and employment in contemporary world;
2. know the main psychological facets of human-work relationship;
3. analyze effects of different work environment factors to work motivation, job satisfaction and commitment;
4. select appropriate performance assessment methods;
5. know psycho-social work stressors and measures to prevent work stress;
6. know the duties of engineers’ in relation to the environment and the Nature, give an overview of the relationship of science, technology and ethics, know the codes of ethics in engineering;
7. originate of ethics and ethics in engineering in teaching engineering, solve ethical problems of engineers in industry;
8. solve ethical problems in computing.
brief description of the course in Estonian
Tööpsühholoogia valdkonnad ja uurimismeetodid. Muutused töö olemuse käsitlustes, töö sisus ja vormides kaasaegses maailmas. Isiksuseomaduste ja individuaalsete erinevuste avaldumine tööl. Loovuse avaldumine tööprotsessis. Taju seaduspärased ja nende arvestamine, tajuvead. Hoiakute avaldumine tööalases käitumises. Töörahulolu, tööga seotus ja pühendumine. Peamised motivatsiooniteooriad ja töömotivatsioon. Töötasu ja töömotivatsioon vahelised seosed. Töösuhted ja tööalased suhted. Positiivsete tööalaste suhete kujundamine. Indiviid ja grupp. Indiviidi asend ja rollid töögrupis. Ennastjuhtivad töögrupid. Meeskondliku tegevuse efektiivsuse tegurid. Töösoorituse juhtimine: töösooritust mõjutavad tegurid, töösoorituse hindamine. Psühholoogiliste tegurite mõju hindamisprotsessis. Rollipõhine ja kompetentsipõhine lähenemine töötajate arendamisel. Kaasaegne lähenemine karjäärijuhtimisele. Piirideta karjäär. Tööelu psühhosotsiaalsed tegurid. Organisatsiooni vastutus tööstressi ennetamisel.
Eetika ja insenerieetika. Teaduse, tehnika ja eetika vahekorrast. Inseneride eetilised probleemid tööstuses ja juhtimises. Diskrimineerimise ebaeetilisus ja ebaseaduslikkus. Eetilised probleemid arvutustehnikaga töötamisel. Inseneri kohustused ühiskonna ja looduse ees; öko-eetika. Insenerikutse valiku eetilised probleemid. Inseneride vastutus oma tegevuse eest teistes riikides. Professionaalne moraal ja eetilised barjäärid. Järelevalve ja kontroll insenerliku tegevuse üle. Insenerikutse ja -eetika. Euroinseneri mõiste. Insenerieetika koodeksid. Eetilised väärtushinnangud erinevates kultuurides. Eetiliste väärtuste suhtelisus. Ajaloo õppetunnid (situatsioonide analüüsid).
brief description of the course in English
Emerging issues in work/occupational psychology and research methods. The changing world of work and of organizations. Personality and individual differences. Perceptions and attitudes at work. Innovative behavior in the workplace. Job satisfaction, job dissatisfaction, and causes. Pay as a motivator in practice. Attitudes and organizational commitment. Relationships in the workplace. Stages of group development. Self-governed workgroups. Managing teamwork. Performance management and performance assessment. Competency based approach to performance assessment. Career management. Boundaryless careers. Occupational stress. Psychosocial stress factors. Organizational responsibility for psychological health.
Ethics by itself and ethics in engineering. On the relationship among science, technology and ethics. Ethical problems of engineers in industry and control. Discrimination. Ethical problems in computing. Engineers' duties in relation to the environment and the Nature. Eco-ethics. Ethical problems of choice in engineering. Responsibilities of engineers in other countries. Professional moral and ethical barriers. Organizational supervision of engineering activities. Engineer's vocation and ethics. Euro-engineer and ethics. Codes of ethics in engineering. Ethical values in different cultures. Relativity of ethical values. Historical case studies.
type of assessment in Estonian
arvestus
type of assessment in English
pass/fail assessment
independent study in Estonian
Iseseisev töö: üliõpilane loeb läbi teemakohased, õppe käigus viidatud artiklid ning valmistub seminarideks.
Kirjaliku iseseisva tööna esitab üliõpilane referaadi ühe tema poolt valitud, aines käsitletud teema kohta. Referaat esitatakse kursuse teises pooles ja see peegeldab üliõpilase suutlikkust sünteesida erinevates allikates kajastatud andmeid konkreetse tööpsühholoogia uurimisobjekti analüüsimisel. Referaadi pikkus on 4-6 lk ja see tugineb vähemalt 3-le asjakohasele allikale. Töö vormistatakse vastavalt kirjalike tööde kirjutamise juhendile.
Kodu- ja rühmatööd.
independent study in English
-
study literature
Michal. J. (2008). Engineering Ethics: Concepts and Cases. 4th Revised edition. Wadsworth Publishing Co Inc, – 336 pp.
Laanemäe, A. (2003). Insenerieetika. TTÜ kirjastus, - 168 lk.
Lewis, R. L. 2007 Kultuuridevahelised erinevused. Tallinn: Tea;
Baura, G. D. (2006). Engineering Ethics: an Industrial Perspective. Boston: Elsevier Academic Press, – 220 pp.
Bower, W. R. (2009). Engineering Ethics. Outline of an Aspirational Approach. Springer-Verlag London Ltd., – 111 pp
Fleddermann, Charles Bryn (2007). Engineering Ethics. 3rd Revised edition. Prentice Hall, - 168 pp.
Arnold, J. (2005).Work Psychology: Understanding Human Behavior in the Workplace
Drenth, Peter J.D., Thierry, H., de Wolff, Charles J. (Eds). (1998). Handbook of Work and Organizational Psychology. Vol.1: Introduction to Work and Organizational Psychology. Psychology Press Ltd.
Drenth, Peter J.D., Thierry, H., de Wolff, Charles J. (Eds). (1998). Handbook of Work and Organizational Psychology. Vol.2:Work Psychology. Psychology Press Ltd.
Hersen, Michel (2004). Comprehensive Handbook of Psychological Assessment. Vol 4, Industrial and Organizational Assessment.
Reitz, H.J. (1987). Behavior in Organizations
Schultz, Duane P., Schultz, Sydney Ellen (2010). Psychology and Work Today. An Introduction to Industrial and Organizational Psychology. Tenth Edition, Pearson.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):