course aims in Estonian
Kursus keskendub peamiselt toimivate korporatsioonide ja ettevõtete äriprotsessidele ja -praktikatele, tõstes esile disaini, disainmõtlemise ja disainiprotsesside rakendamisest tulenevad võimalused ettevõtluse edendamiseks. Vaatluse all on ka kasu ja väljakutsed, mida ettevõtliku ja disaini mõtteviisi ja kultuuri sissetoomine väljakujunenud organisatsioonidesse kaasa toob.
Kursuse läbinud tudengid omavad paremat mõistmist, kuidas:
- luua ja ellu kutsuda disaini juhitud agiilset ja skaleeritavat start-up kultuuri toimivas ja välja kujunenud korporatsioonis;
- strateegiliselt rakendada radikaalset, murrangulist või transformatiivset innovatsiooni uutes ja arenevates sektorites ja valdkondades (Clean Tech, avatud innovatsiooni platvormid, IoT) ning kuidas disain, disainmõtlemine ja disainiprotsessid on seotud ja millist rolli need omavad kaasaegsetes innovatsiooni praktikates.
- platvormipõhine disaini ja äripraktikate süsteemne integreerimine loob konkurentsieeliseid.
course aims in English
CE&D course focuses primarily on entrepreneurial processes and practices within an existing corporation or enterprise and highlights how design, design thinking and design processes can be utilized to enhance entrepreneurial practice, as well as the benefits and challenges of instilling an entrepreneurial mindset and culture within an established organization.
Upon completion of the course participants will have a greater understanding as to:
1) The creation and vitalisation of a design-driven lean and scalable startup culture within an existing or established corporation.
2) The strategic utilisation of breakthrough, radical and transformative types of innovation in new and emerging sectors and factors (ref., Clean Tech, Open Innovation Platforms, the Internet of Things IoT,), including their particular relation to, and emphasis on, design, design-thinking and design processes in contemporary innovation practices.
3) The competitive benefits of a systemically integrated platform approach to design and entrepreneurial practice.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud tudeng:
- suudab veenvalt esitada, empiiriliselt tõestada ja praktiliselt demonstreerida disaini ja disainmõtlemise rolli ja väärtust strateegilise innovatsiooni protsessis ja ettevõtluspraktikates;
- kirjeldab, kuidas disainmõtlemist saab rakendada ettevõtluse tegevuste toetamiseks ja võimendamiseks;
- sõnastab mõjusa ettevõtluse tegevuspõhimõtted;
- tunneb erinevaid innovatsiooni tüüpe ja nende mõju ulatust ettevõtluse tegevuses ning süsteemselt integreeritud platvormipõhise disaini ja äripraktikatest tõusvat strateegilist ja operatiivset kasu;
- tunneb lean startup protsessi ja põhimõtteid ning oskab neid praktikas rakendada;
- suudab rakendada strateegilise mõtlemise ja planeerimise protsesse.
learning outcomes in the course in Eng.
Participants on successful completion of the course will be able to
- persuasively communicate, empirically validate and practically demonstrate the role and value of design and design-thinking in strategic innovation processes and (effectually-driven) entrepreneurial practices;
- describe how design thinking can be utilized to enhance entrepreneurial practice;
- articulate how the principles of effectual entrepreneurship can be utilized;
- identify different innovation types and scope, including the strategic and operative benefits of a systemically integrated platform approach to design and entrepreneurial practice;
- understand the lean startup process and principles in practice;
- apply strategic foresight thinking and planning processes.
brief description of the course in Estonian
Kursuse jooksul õpivad tudengid läbi erinevate õppemeetodite, mis sisaldavad nii teoreetilisi sissevaateid kui praktilisi juhtumi põhiseid analüüse ja uuringud. Õpe toimub nii läbi iseseisva kui rühmatöö kui kursuse käigus ühiselt loodud sisendite käsitlemise.
Õppemeetodid on valitud, et rikastada ja mitmekesistada diskussiooni ja grupitööna läbiviidavaid uurimusi, kaasates erinevaid distsiplinaarseid ja kultuurilisi vaatenurki, võimalusi ja ühiseid huvisid.
Individuaalsed ja grupitöö ülesanded on kombineeritud sellisena, et nad võimaldaksid osalejatele teineteise tähelepanekute ja ideede peale toetuvat õppimiskogemust projekti põhises generatiivses õppekeskkonnas.
Kursuse keskseks lähtekohaks on soov eksperimenteerida disaini uute strateegiate, kontseptsioonide ja ideedega, proovides erinevaid lähenemisi innovatsioonile ja testides erinevate teooriate kasutatavust erinevates praktilistes situatsioonides.
brief description of the course in English
Participants benefit from a range of methods including theoretical insights, practical case-based illumination and exploration through individual and team-based assignments which take advantage of prior and aggregated course inputs.
Working methods are chosen to enrich and diversify discussions and team-based exploration by taking advantage of a range of disciplinary and cultural perspectives, capabilities and joint interests.
Individual and group assignments are seen as an important collaborative vehicle, enabling participants to build on each other’s' insights and ideas in a project-based generative learning environment.
The course is designed on the premise that it's important to experiment with new design strategies, concepts and ideas, try different innovation approaches, and test the utility of different theories through practical application.
type of assessment in Estonian
Kursuse hinne kujuneb meeskonnatöö ja esitluse tulemusel. Samuti sisaldub hinde komponendis iseseisva töö tase ja aktiivne osalus tundides. Tudengitelt eeldatakse iseseisvat tööd, mille jooksul käsitletakse antud ülesandeid, loetakse ja vaadatakse esitatud videomaterjali jne. Tunnis osalemise aktiivsus ja kvaliteet ja grupi suhtlus moodustavad osa hindamise protsessist. Osalemine loengutes ja seminarides on kohustuslik.
type of assessment in English
The grade awarded will be determined on the basis of the quality of a team-based project and presentation, as well as level of preparation for, and active participation in the course.
Participants are expected to prepare for classes by undertaking the assigned, readings, re-viewing video content etc. The quality of class participation and group interaction will be used as a supplementary input to the grading process. Participation in the lectures and seminar is mandatory.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
- Ries, Eric (2017). The Startup Way: Reinventing the Modern Company to Jumpstart Growth and Foster an Entrepreneurial Culture.
- Design in Tech Report 2017 https://designintechreport.wordpress.com/
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):