course aims in Estonian
Kursus keskendub transdistsiplinaarse arenduse praktiseerimisele, kus sünteesitakse ja rakendatakse disaini, süsteemide ja teenuste teoreetilisi mudeleid kohalike kogukondade kontekstis. Kursuse eesmärk on arendada tehniliselt teostatavad ja majanduslikult elujõulised kontseptuaalseid mudeleid, mis lahendaksid kogukondade ees olevaid väljakutseid.
Kursuse üldised eesmärgid on:
- pakkuda tudengitele kriitilist, analüütilist ja terviklikku teadmist ning arusaamist teoreetilisest ja professionaalsest kontekstist, kus teenusesüsteemide disain paikneb;
- anda põhjalik arusaam teenuste süsteemse perspektiivi tähtsusest sotsiaalses, keskkondlikus ja ärilises kontekstis;
- arendada arusaamist kontekstuaalsest teenusesüsteemide disaini praktikate arengust, seostada need kaasaegsete erialaste filosoofiliste käsitluste ning aidata tudengil formuleerida personaalne ja professionaalne disainifilosoofia;
- tutvustada teenusesüsteemi disaini teooriat ja praktikat kui võimalust visualiseerida, analüüsida ning sekkuda kaasaegsetesse komplekssete teemade käsitlemisse;
- praktiseerida transdistsiplinaarset arendusprotsessi, tegeledes kohalike kogukondade ees olevate väljakutsetega;
- praktiseerida kontekstualiseerimist erinevates disainiprotsessi etappides;
- arendada kriitilist ja loovat mõtlemist, kommunikatsiooni- ning koostööoskusi multikultuurses arendusmeeskonnas.
course aims in English
The course is focused on transdisciplinary design practise where theoretical models of design, systems and services are synthesized and applied in the context of local communities. The aim of the course is to develop technically feasible and economically viable conceptual models to tackle different challenges of local communities.
General objectives of the subject are to:
- enable students to acquire a critical, analytical, and comprehensive knowledge and understanding of the theoretical and professional contexts in which Service Systems Design is situated;
- give a deep understanding of the importance of the systemic perspective to services in the societal, environmental and business context and provide a comprehensive understanding of the principles and interrelatedness of micro and macro levels of design;
- develop an understanding of the contextual evolution of service systems design practices and techniques, relate these to current philosophies and best practice in the field, and enable to formulate personal professional design philosophy,
- introduce the theory and practice of service systems design as an approach to visualize, analyse and intervene contemporary complexity issues,
- practice transdisciplinary design process to tackle the challenges of local communities;
- practice contextualising at different steps of design process;
- develop critical and creative thinking, communication and collaboration skills in multicultural developing teams.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- on omandanud kriitilise, analüütilise ja tervikliku teadmise ning arusaamise teoreetilisest ja professionaalsest kontekstist, kus teenusesüsteemide disain paikneb;
- demonstreerib põhjalikku arusaamist teenuste süsteemse perspektiivi tähtsusest sotsiaalses, keskkondlikus ja ärilises kontekstis;
- mõistab kontekstuaalset ja ajaloolist teenusesüsteemide disaini praktikate ja tehnikate arengut, suudab neid seostada kaasaegsete erialaste filosoofiliste käsitluste ja parimate praktikatega ning demonstreerib oma personaalse professionaalse disainifilosoofia formuleerimist;
- demonstreerib oma suutlikkust visualiseerida, analüüsida ja sekkuda teenusesüsteemi disaini vahenditega kaasaegsete komplekssete teemade käsitlemisse;
- on võimeline edukalt transdistsiplinaarses loovas arendusmeeskonnas arendama komplekssete kogukondlike väljakutsete käsitlemiseks sobilikke disainikontseptsioone;
- kontekstualiseerib arenduses olevaid disainilahendusi erinevates disainiprotsessi etappides;
- oskab valida ja kasutada vastavalt ülesande iseloomule sobilikke teenusesüsteemide disaini meetodeid ja tööriistu ning on võimeline neid kasutades looma uusi disainikontseptsioone;
- oskab arenduses disainiotsuste langetamisel arvestada nii tehnoloogiliste kui ärivõimaluste ja -piirangutega;
- arendab loovaid ideid, suudab neid kriitiliselt analüüsida ja eri meediumites kommunikeerida ning oskab oma tugevusi kasutades multikultuurses ja transdistsiplinaarses arendusmeeskonnas töötada.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the course the student:
- has acquired critical, analytical, and comprehensive knowledge and understanding of the theoretical and professional contexts in which Service Systems Design is situated;
- demonstrates an advanced understanding of the importance of the systemic perspective to services in the societal, environmental and business context;
- understands the contextual evolution of service systems design practices and techniques and relates these to current philosophies and best practice in the field and demonstrates the formulation of personal design philosophy;
- demonstrates clear understanding of the methodologies of service systems design and practical skills to visualize, analyse and intervene contemporary complexity issues;
- is able to successfully develop design concepts to tackle the challenges of local communities,
- contextualises design concepts at different steps of design process;
- is able to choose and apply suitable service systems design methods and tools to create new design concepts;
- is able to consider in making design solutions both technological and economic possibilities and constraints;
- develops creative ideas, is able to analyse these critically and communicate them in different mediums and is able to use personal strengths to collaborate with multicultural and transdisciplinary developing teams.
brief description of the course in Estonian
Disaini Stuudio 2 : Kontekst õppeaine tutvustab disaini süsteemi- ja teenuseteooriate perspektiivist ja kui meetodit komplekssete teenusesüsteemide mõistmiseks ja disainimiseks. Süsteemse mõtlemise sidumisel disaini loovate ja visualiseerivate meetoditega uurivad tudengid süsteemi struktuure, organiseerimisprintsiipe, funktsioone ja dünaamilist käitumist. Disaini visualiseerimise ja kaardistamise meetodid (nt GIGAmapping, stsenaariumid jne) aitavad mõista ja nähtavaks teha kontekstide rikkalikkust ja subjektide seostatust ning identifitseerida juhtlõngu muutuste esile kutsumiseks ja võimalusi disaini sekkumisteks. Teenuse ökosüsteemi kaardistamine õpetab süsteemselt analüüsima kihte (nt funktsionaalus, kasutatavus, tähendus) ja osaliste (kasutajad, osapooled) huve, seoseid ja mõju, ning seeläbi kontekstualiseerida disaini sekkumised.
Disaini stuudio: Kontekst kursuse fookuses on kogukondade väljakutseid käsitleva uue disainikontseptsiooni loomine, mille raames arendatakse uusi loovaid ideid, analüüsitakse neid kriitiliselt, visualiseeritakse neid arenduse eri etappides, prototüpeeritakse ning testitakse kogukonnas. Kursuse arendusprotsessis sünteesitakse ja rakendatakse disaini, süsteemide ja teenuste teoreetilisi mudeleid kohalike kogukondade probleemide kontekstis. Kogukondade ökosüsteemi visuaalne kaardistamine õpetab süsteemselt analüüsima kihte (nt funktsionaalus, kasutatavus, tähendus) ja osaliste (kasutajad, osapooled) huve, seoseid ja mõju, ning seeläbi kontekstualiseerima disaini sekkumised. Kursusel analüüsitakse kuidas iga disainiotsus on seotud suuremate kontekstidega ning praktiseeritakse kontekstualiseerimist disainiprotsessi eri etappides. Arendusprotsessis pööratakse erilist tähelepanu tehnoloogia pakutavatele (uutele) võimalustele ja tehnoloogiast tulenevatele piirangutele.
brief description of the course in English
The service systems design course introduces design from the perspective of systems and service theories and as a method to understand and design complex service systems. Applying systems thinking with design’s creative and visualising methods, students explore system structures, organizing principles, functions and dynamic behaviour of systems. Design visualisation and mapping methods (like GIGAmapping, scenarios etc) help to understand and expose to view the richness of contexts and relatedness of the subjects; and identify drivers for change and possibilities for design interventions. Service ecosystem mapping teaches to systemically analyse layers (eg functionality, usability, meaning) and players (users and stakeholders) interests, relations and impact; and contextualise design interventions.
Design Studio 2: Context course focuses on developing new design concept for tackling challenges of local communities. This process includes developing new creative ideas, analysing these critically, visualising the ideas at different development stages, prototyping and testing in communities. Theoretical models of design, systems and services are synthesized and applied in the context of local communities. Communities’ ecosystem mapping teaches to systemically analyse layers (eg functionality, usability, meaning) and players (users and stakeholders) interests, relations and impact; and contextualise design interventions. The course analyses how every design decision is related with bigger contexts and practices contextualising at different steps of design process. The (new) technological possibilities and constraints are analysed in parallel with the designing the concept.
type of assessment in Estonian
Kursuse hinne kujuneb kirjutatud essee (10%), vaheülesannete ja -etappide esitluste (30%), projekti lõppraporti ja lõpuesitluse (60%) baasil.
Vahe esitluste ja ülesannete sooritamine on järgmise etapi läbimise eelduseks ehk kõik vaheülesanded peavad olema sooritatud..
Kursuse lõpus esitletakse meeskonna poolt läbi viidud disainiprojekt nii raporti kui esitlusena. Esitlus koosneb visuaalsest (formaat täpsustatakse vastavalt projektile, nt video, slaidi esitlus, plakat, näitus), ja vahetust verbaalsest projekti tutvustamisest.
Personaalselt kirjutab iga tudeng reflekteeriva essee (ca 2000 – 3000 sõna), milles demonstreerib oma personaalse disainifilosoofia formuleerimist kursusel käsitletavatel teemadel ning milles käsitleb oma osa tehtud grupi töös, analüüsib kriitiliselt loodud lahenduse ideed ja tööprotsessi, ning hindab oma isiklikku tegevust ja arengut õppeaine jooksul.
Loengutes ja seminaridel osalemine on kohustuslik.
type of assessment in English
Grading is based on the individual essay (10%), the performance of the intermediate tasks (30%) and team project report and presentation (60%). All intermediate tasks are mandatory, meaning that all the mid-term assignments must be completed to continue with the course. During the course service system design project is carried out in teams.
At the end of the course the collaborative development project is presented in the form of final written report and presentation. The final presentation consists of visuals (the format is specified at course and it is eg a video, slide show, poster, exhibition etc) and oral presentation.
Each student will write an individual reflective essay (ca 2000 – 3000 words) to demonstrate the formulation of personal professional design philosophy and to critically analyse his/her personal role in the team, design process itself and the results.
Participation in the lectures and seminar is mandatory.
independent study in Estonian
Suuremaid iseseisvaid töid on kaks:
1. Personaalselt kirjutab iga tudeng reflekteeriva essee (ca ca 2000 – 3000 sõna), milles demonstreerib oma personaalse disainifilosoofia formuleerimist kursusel käsitletavatel teemadel ning milles käsitleb oma osa tehtud grupi töös, analüüsib kriitiliselt loodud lahenduse ideed ja tööprotsessi, ning hindab oma isiklikku tegevust ja arengut õppeaine jooksul.
2. Kursuse jooksul viiakse rühmatööna läbi teenusesüsteemi disaini projekt, mille visualiseeritud tulemusi meeskond esitleb nii esitluse kui raporti vormis kursuse lõpus.
independent study in English
There are two major independent assignments:
1. Students write an individual reflective essay (ca 2000 – 3000 words) to demonstrate the formulation of personal professional design philosophy and to critically analyse his/her personal role in the team, design process itself and the results.
2. During the course service system design research project is carried out by teams, the visualised results of the research are to be presented both as a written report and a class presentation.
study literature
Kirjanduse valik uueneb perioodiliselt.
The selection of literature is periodically refreshed.
study forms and load
daytime study: weekly hours
8.0
session-based study work load (in a semester):