course aims in Estonian
Disaini stuudio 3 kursus keskendub süsteemidele orienteeritud disaini (Systems Oriented Design) oskuste praktiseerimisele ja arendamisele ühendades disaineri isikliku kogemuse ja tõlgenduse süsteemsest mõtlemisest disainmõtlemise praktikatega. Kursuse käigus sünteesitakse ja rakendatakse disaini ja disainmõtlemist suurte süsteemide käsitlemisel ühiskonna tasandil.
Disruptiivne tehnoloogia areng (IoT, 3D printimine, Big Data, AI) loob täiesti uusi käitumise mudeleid ja ühiskonna toimimise strateegiaid. Kursuse eesmärk on mõista nende arengute mõju ja ulatust ning leida neile mõtestatud rakendusi tänapäevaste reaalsete probleemide ja situatsioonide käsitlemisel, tehniliselt teostatavate ning majanduslikult elujõuliste kontseptuaalsete ideede kujundamisel, liikudes sotsiaalse elu-olu parendamise ja kestliku elamise poole.
Iga uus lahendus loob eelduse harjumuspärase käitumise või toimimisprintsiipide muutusteks. Kursuse fookuses on uue lahenduse abil süsteemse konteksti redefineerimine ehk eesmärk on lisaks uue disainikontseptsiooni loomisele mõista ja suunata uue arenduse võimaldatavat ja põhjustatavat süsteemset muutust.
Kursuse üldised eesmärgid on:
• Süvendada transdistsiplinaarse arendusprotsessi oskusi globaalsete ühiskondlike väljakutsete käsitlemise raames.
• Praktiseerida konteksti süsteemset redefineerimist disruptiivse tehnoloogia rakendamisel.
• Diskuteerida ja praktiseerida süsteemidele orienteeritud disaini meetodeid ja tööriistu kujutledes, analüüsides, arendades ja visualiseerides uusi kontseptsioone mikro- ja makrotasandi disaini perspektiive integreerides.
Süvendada kriitilist ja loovat mõtlemist, kommunikatsiooni ja koostöö oskusi multikultuurses arendusmeeskonnas.
course aims in English
The course Design Studio 3: System is focussed on practicing and developing skills of Systems Oriented Design where designers are building their own interpretation and implementation of combining systems thinking with design thinking.
Disruptive development of emerging technologies (IoT, 3D printing, Big Data, AI) create totally new behavioural models and societal strategies. The aim of the course is to discuss and study the impact of promising technologies, create technically feasible and economically viable conceptual models offering real value and change for people and envision so possibilities for social change and movement towards more sustainable living.
Every new concept provides a premise to transform habitual behaviour or functional principals. This course focuses on redefining the systemic context with the new solution. The aim is to comprehend and direct the transformation of the system which is enabled and caused by the creation of the new design concept.
General objectives of the subject are to:
- Deepen transdisciplinary development process to tackle the global societal challenges.
- Practice redefining of systemic context while disruptive technologies are applied.
- Discuss and practice systems oriented design methods and tools through visioning, analysing, developing and visualizing new concepts by integrating the perspectives of micro and macro levels in design.
- Develop critical and creative thinking, communication and collaboration skills in multicultural developing teams.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud tudeng:
- On võimeline edukalt transdistsiplinaarses loovas arendusmeeskonnas analüüsima ja arendama komplekssete ühiskondlike väljakutsete käsitlemiseks sobilikke disainikontseptsioone.
- Redefineerib disruptiivse tehnoloogia rakendamisel konteksti süsteemselt.
- Tunneb süsteemi teooriat ja suudab seda disainmõtlemise ja disainipraktikatega ühendada.
- Oskab valida ja kasutada vastavalt ülesande iseloomule sobilikke süsteemidele orienteeritud disaini meetodeid ja tööriistu ja on võimeline neid kasutades looma uusi disainikontseptsioone, mis arvestavad nii mikro- kui makrotasandi disaini perspektiive.
- Oskab arenduses disainiotsuste langetamisel arvestada nii tehnoloogiliste kui ärivõimaluste ja -piirangutega.
Arendab loovaid ideid, suudab neid kriitiliselt analüüsida ja eri meediumites kommunikeerida ning oskab oma tugevusi kasutades multikultuurses ja transdistsiplinaarses arendusmeeskonnas töötada.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- Is able to successfully develop with transdisciplinary development team suitable design concepts to tackle the global challenges of societies.
- Redefines contexts systemically while disruptive technologies are applied.
- Knows systems theory and can effectively combine it with design thinking and design practices.
- Is able to choose and apply suitable systems oriented design methods and tools to create new design concepts which consider the perspectives of micro and macro levels in design.
- Is able to consider in making design solutions both technological and economic possibilities and constraints.
- Develops creative ideas, is able to analyse these critically and communicate them in different mediums and is able to use persona strengths to collaborate with multicultural and transdisciplinary developing teams.
brief description of the course in Estonian
Disaini stuudio 3: Süsteemi kursus käsitleb globaalseid ühiskondlikke ja tehnoloogilisi arengusuundumusi ja see algab etteantud teema konteksti kaardistamise ning selle siseste suhete analüüsiga uute arendusvõimaluste leidmiseks. Kursuse keskmes on olemasolevate lahenduste ja käitumiste kriitiline analüüs, sotsiaal-kultuuriliste paradigmade küsimuse alla seadmine ja teise raamistuse otsimine. Disruptiivse tehnoloogia arengusuundade ja –võimaluste rakendatavuse kaardistamine ja nende rakenduste sotsiaalse ja kultuurilise mõju analüüsi eesmärk on luua uusi tähendusi ja seeläbi tähenduslikke disainilahendusi.
Kursusel käsitletakse süsteemi teooriat, arendatakse süsteemide nägemise, käsitlemise ja mõistmise oskusi läbi süsteemi muutvate uute loovate ideede ja nende simulatsioonide genereerimise ning kriitilise analüüsi. Visualiseerimise oskusi arenduse eri etappides lihvitakse kui loovat tööriista, mis õpetab süsteemselt analüüsima kihte (nt funktsionaalus, kasutatavus, tähendus) ja osaliste (kasutajad, osapooled) huve, seoseid ja mõju, ning seeläbi kontekstualiseerida disaini sekkumised.
Kursusel praktiseeritakse uue arendusega seotud konteksti redefineerimist ja arendatakse strateegilise ettenägelikkuse võimet. Arendusprotsessis pööratakse erilist tähelepanu tehnoloogia pakutavatele (uutele) võimalustele ja tehnoloogiast tulenevatele piirangutele ühiskonna oluliste mehhanismide toimimisel ning arendatakse välja süsteeme käsitlevaid disainikontseptsioone.
brief description of the course in English
Design Studio 3: System course deals with global societal challenges and development trends of disruptive technologies. The course starts with mapping the context of the given topic and analyse of the inner relations to notice new development opportunities. The course critically analyses the existing solutions and behaviours, questions the sociological-cultural paradigms and looks for new framing. Mapping the applicability of disruptive technology’s development directions and possibilities and analysing the socio-cultural impact of these applications leads to creation of new meanings and therefore meaningful design cncepts.
Systems Theory is studied and the abilities to see, handle and comprehend the systems are developed by creating envisioning ideas to change the systems web, carrying out their simulations and critical analyses. Systems mapping is further developed as a creative tool to systemically analyse layers (eg functionality, usability, meaning) and players (users and stakeholders) interests, relations and impact; and contextualise design interventions.
The course practices redefining the context of new concept and develops strategic foresight abilities. The (new) technological possibilities and constraints are highlighted and analysed in order to recognise the central mechanisms guiding behaviour in society and envision new systems oriented design solution concepts.
type of assessment in Estonian
Kursuse hinne kujuneb kirjutatud essee (10%), vahe-etappide esitluste (30%), projekti lõppraporti ja lõpuesitluse (60%) baasil.
Vahe esitluste sooritamine on järgmise etapi läbimise eelduseks.
Kursuse lõpus esitletakse meeskonna poolt läbi viidud disainiprojekt nii raporti kui esitlusena. Esitlus koosneb visuaalsest (formaat täpsustatakse vastavalt projektile, nt video, slaidi esitlus, plakat), ja vahetust verbaalsest projekti tutvustamisest.
Personaalselt kirjutab iga tudeng reflekteeriva essee (ca 2000 – 3000 sõna), milles käsitleb oma osa tehtud grupitöös, analüüsib kriitiliselt loodud lahenduse ideed ja tööprotsessi, ning hindab oma isiklikku tegevust ja arengut õppeaine jooksul.
Loengutes ja seminaridel osalemine on kohustuslik.
type of assessment in English
Grading is based on the individual essay (10%), the performance of the intermediate tasks (30%) and team project report and presentation (60%). All intermediate tasks are mandatory. At the end of the course the collaborative development project is presented in the form of final report and presentation. The final presentation consists of visuals (the format is specified at course and it is eg a video, slide show, poster etc) and oral presentation.
Each student will write a reflective report (ca 2000 – 3000 words) to critically analyse his personal role in the team, design process itself and the results.
Participation in the lectures and seminar is mandatory.
independent study in Estonian
Grupitööna disainiprojekt ja individuaalne essee
independent study in English
Design Project as a group work and individually written essay
study literature
E. B. Skjelten, Complexity & other beasts.
AHO, Practicing Systems Oriented Design
study forms and load
daytime study: weekly hours
8.0
session-based study work load (in a semester):