course aims in Estonian
Õppeaine keskseks teemaks on anda arusaam, et kõige olulisem ei ole mitte see, mida disainitakse, vaid miks disaintakse, arusaam kuidas antud lahendus loob väärtust inimese poolt vaadatuna, nii lahenduse kasutaja kui teiste kaasatud osapoolte vaatevinklist, nii et see ei riiva ühiskonna teisi huvisid ega kestlikkust.
Inimkeskne disain on lähenemine, mis seab inimese, nii vahetu kasutaja kui teised, suuremal või vähemal määral seotud osapooled, muudatuste väljatöötamise protsessi keskmesse, hoolitsedes ühtaegu lahendusvälja sotsiaalse, keskkondliku ja majandusliku kestlikkuse eest (flourishing). Selline lähenemine saavutatakse läbi kasutajate ja teiste osapoolte kaasamise arendusprotsessi alates probleemivaldkonna analüüsist ja uuringutest kuni koosloomeni ja lahenduse ideede testimiseni võimalike kasutajate või kasu saajatega.
Eesmärgid:
- anda teadmised inimkeskse disaini kontseptsiooni peamistest printsiipidest ja meetoditest, kinnistades arusaama disaini väärtuslikkusest kasutajatele tähenduslike ja sobilike lahenduste loojana;
- anda oskused disaini antropoloogia rakendamisest sisendi saamiseks arendustegevusse, keskendudes eelkõige etnograafilistele meetoditele - protseduurid, põhimõtted ja olulised aspektid (näiteks uurimustöö eetika);
- anda praktiliste ülesannete käigus kogemus kasutajauuringute ja -intervjuude ning koosloome protsesside läbiviimisest, kaasates erinevaid osapooli ideede genereerimise, lahenduse variantide prototüpeerimise ja edasiarendamise faasides, arendades samas tudengi empaatia võimet;
- anda praktiline, loovas interdistsiplinaarses arendusprotsessis osalemise kogemus.
course aims in English
The central theme of the course is to understand that most important is not what we design but why we design. This acknowledgement creates an understanding how the proposed solution is creating meaningful value for the people, for the users as well as for the other stakeholders so that it does not harm society or environment.
Human-Centred Design is an approach where users and stakeholders are set in the centre of the change process, keeping at the same time in mind social, environmental and economical sustainability, also understood as Flourishing. Such an approach is achieved by involving users and stakeholders in a co-designing process starting from the study of a problem ground till co-creation and iterative testing of early prototypes with the possible users and stakeholders.
Aims of the course are:
- to provide an overview of the principles and methods of Human-Centred Design and explain design’s ability to compose value for users in creating useful and meaningful solutions;
- to give an overview of design anthropology focusing mostly on ethnographic method - the principles, procedures and important aspects (e.g. research ethics);
- to give hands on experience in practical research tasks of carrying out interviewing, observation, user research and co-creation process; involving stakeholders in an idea generation, concept testing and iterative development process in order to understand users, gain empathy and be able to create meaningful solutions;
- to give practical experience of participating in interdisciplinary development process.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- väärtustab ühiskonna kestlikkuse printsiipe, suutes mõelda nii lahenduse kasutajate kui teiste seotud osapoolte huvides, kujundades sotsiaalselt ja keskkondlikult kestlikke muudatusi (flourishing);
- on empaatia võimeline, suutes mõista inimeste peidetud soove, vajadusi ja väärtusi;
- tunneb antropoloogia peamisi kontseptsioone ja on võimeline neid oma uurimustöös rakendama;
- suudab kasutajauuringuid planeerida, rakendades eesmärgipäraselt kvalitatiivseid ja kvantitatiivseid uurimismeetodeid kasutajate ja kasutuse konteksti mõistmiseks;
- suudab kaasata erinevad osapooled partneritena loovasse arendusprotsessi selle erinevates faasides teema uurimisest kuni lahenduste prototüpeerimiseni;
- suudab probleemivälja analüüsi tulemusi sünteesida ja rakendada loova arendusprotsessi lähtekohtadena;
- on võimeline kriitiliselt analüüsima iseenda tegevust ja kasutajate tagasisidet iteratiivse arendusprotsessi käigus.
learning outcomes in the course in Eng.
The student who has completed the course:
- understands the concept of sustainability and is able to consider the solutions from the viewpoint of users and other stakeholders and design towards social and environmental sustainability, known as Flourishing;
- is able to notice and acknowledge people’s latent needs, wishes and values as a starting point for design intervention;
- knows the main principles and has hands-on experience of anthropology, is able to practice (participant) observation, interviewing techniques and user research;
- can plan user research studies and carry out qualitative and quantitative research in order to gain empathy and understanding of context;
- can involve different stakeholders as partners during the flow of creative development from research till prototyping of solution ideas;
- is able to synthesise the research findings, form creative development briefs and create new solution concepts;
- is able to critically analyse his own concepts and user feedback in iterative development process.
brief description of the course in Estonian
Kursuse jooksul käsitletakse loengutes disainiprotsessi olemust ja disainerlikku lähenemisest probleemilahendusele, mida tuntakse ka disainmõtlemise nime all. Vahetu õpikogemuse saamiseks viiakse tunnis läbi lühikesi praktilisi harjutustöid. Kursuse jooksul sooritatakse ette antud teemal grupitööna üks kasutajaid kaasa haarav disainiprojekt.
Loengutes käsitletakse järgmisi teemasid ja arendusprotsessi etappe:
- disainerlik lähenemine ja disainmõtlemine;
- disainiprotsess ja selle elemendid;
- kasutajauuringute läbiviimine:
- kuidas valida uuringumetoodikaid,
- kuidas koostada ja korraldada uuringuid,
- kuidas koguda, analüüsida ja sünteesida informatsiooni, kaardistada probleemi välja;
- disainikontseptsiooni väljatöötamine:
- insight / võimaluse märkamine, väärtuspakkumise sõnastamine,
- raamistamine ja lahenduse lähtekohtade sõnastamine,
- disainikontseptsiooni sisu, olemus ja eesmärk,
- ideede kiirprototüpeerimine ja testimine:
- võimalike lahendusvariantide visandamine,
- koosloome meetodite rakendamine arendustegevuses.
brief description of the course in English
The lectures of the course open up the contemporary design process and the designerly way of approaching the problem known as design thinking. Short exercises are carried out to gain hands-on experience of the use of design tools. During a course, a brief human-centred design project is carried out in a team.
Following themes and design process phases are discussed in the lectures:
- design thinking and the designerly way of acting;
- design process and its elements;
- user research:
- how to choose research methods?
- how to plan and run research?
- how to gather, analyse and synthetize information and visualise the issue map
- developing design concept:
- insight / recognising opportunities, articulating value offer;
- framing and defining design drivers;
- design concept, the content and the aim
- rapid prototyping and testing:
- sketching possible solutions
- practicing co-creating methods in development process
type of assessment in Estonian
Hinne kujuneb kursuse jooksul sooritatud vaheülesannete (40%) ja projekti esitluse (60%) baasil. Kõik antud vaheülesanded peavad olema sooritatud. Kursuse jooksul viiakse läbitakse grupitööna disainiprojekt uuringu staadiumist kontseptsiooni väljatöötamise ja osapooli kaasava lahendusvariantide arendamiseni. Kursuse lõpus esitletakse meeskonna poolt läbi viidud disainiprojekt. Personaalselt kirjutab iga tudeng reflekteeriva essee (ca 2000 - 3000 sõna), milles käsitleb oma osa töös ja õpitut protsessis, analüüsib kriitiliselt pakutud lahenduse ideed ning planeerib nn ideaalse disainiprojekti (protsess, tööriistad, meeskond, aeg, ressursid) antud ülesande lahendamiseks.
Loengutes ja seminaridel osalemine on kohustuslik.
type of assessment in English
Grading is based on the performance of the intermediate tasks (40%) ja team project presentation (60%). All intermediate homework tasks have to be done. During the course a design project is carried out in teams, starting from the research phase till concept creation and development and validation of ideas with stakeholders. In final exam, the project is presented by the team. Each student will write a reflective report (ca 2000 - 3000 words) to critically analyse his part in the work, design process itself and the results. In the second part of the report student will plan and propose an ideal design project plan to solve the same task (process, tools, team, time, other resources).
Participation in the lectures and seminar is mandatory.
independent study in Estonian
Iseseisev töö on grupitööna läbi viidav disainiprojekt, mille eesmärgiks on praktiseerida ja arendada kasutajaid ja teisi osapooli kaasavat ja mõistvat disaini keskset arendusprotsessi. Projekti jooksul viiakse läbi kasutaja ja konteksti uuringud ja analüüs, kirjeldatakse probleemi võimaluste väli, sõnastatakse väärtustpakkumine kontseptsiooni väljatöötamiseks ning praktiseeritakse koosloome protsessi kasutajaid prototüüpide testimisse kaasates.
Iseseisva töö peamised eesmärgid on kogemuse saamine interdistsiplinaarsest arendusprotsessist ja disaini rolli mõistva maailmavaate arendamine ja kinnistamine, mitte niivõrd projekti käigus välja töötatav disainlahendus ise.
Kursusetöö kulgu juhendatakse ja analüüsitakse tundides.
independent study in English
Design project is done in student teams. The goal of the coursework is to allow students to practice a human centred and co-creative design process. During the project students carry out user and context studies and analyses, they define the problem and value offer and create a concept proposal. At the end co-creation sessions are held with possible users or stakeholders to validate and develop the proposal.
The main aim of the project is to get a hands-on experience from the interdisciplinary development project and understand the way design is involved in value creation. The focus is first of all on the process itself and not so much on the design outcome of the project.
Project work is consulted and discussed during the weekly lectures.
study literature
Valik raamatud, artikleid, populaarmeedia allikaid (ajakirjad, blogid, vlogid, viedod) - uuendatakse iga-aastaselt Moodles.
Selection of books, articles, popular media (journals, blogs, vlogs, video clips etc) - annually uploaded and updated on Moodle.
Kohustuslik/ Soovituslik
1. D. Norman. The design of everyday things.
2. I. Koskinen, K. Battarbee, T. Mattelmäki. Empathic design.
3. T. Mattelmäki. Design Probes, 2006.
4. B. Buxton. Sketching User Experiences. Getting the design right and the right design, 2007.
5. ed. R. C. Smith. Design Anthropological Futures, 2016.
6. B. Lawson, K. Dorst. Design Expertise, 2009.
7. I. Young. Mental Models, 2008.
8. B. Martin, B. Hanington. Universal Methods of Design, 2012.
9. M. Kuniavsky. Observing the user experience: a practitioner guide to user research.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.5
exercises
26.0