course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- omandada teadmised asjaomastest regulatsioonidest;
- arendada keskkonna-, energia- ja keemiatehnoloogia protsesside modelleerimise ja optimeerimise oskust;
- tutvustada valdkonnas kasutatavaid põhilisi tarkvarapakette ja sobiva paketi valikut;
- luua tehnoloogilise protsessi füüsikaline ja matemaatiline mudel ning teostada arvutused tarkvarapaketi abil;
- arendada erialase info ja kirjanduse otsimise oskust;
- arendada analüüsioskust, et leida lahendusi keskkonnamõjude vähendamiseks;
- arendada arvutuslike tulemuste interpreteerimise ning aruannete koostamise oskust;
- arendada iseseisva ja meeskonnatöö oskusi;
- arendada esitlusoskust.
course aims in English
The aim of this course is to:
- acquire knowledge of relevant regulations;
- develop the skills in the field of environmental, energy, and chemical engineering process modeling and optimisation;
- introduce the basic software packages used in the field and the selection of a suitable package;
- create a physical and mathematical model of the technological process and perform calculations using a software package;
- develop the skill of searching for professional information and literature;
- develop analytical skills to find solutions to reduce environmental impacts;
- develop the ability to interpret calculated results and prepare reports;
- develop independent and teamwork skills;
- develop presentation skills.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- tunneb valdkonnaga seotud regulatsioone;
- tunneb modelleerimise põhiprintsiipe ja oskab neid rakendada;
- oskab analüüsida keskkonna-, energia- ja keemiatehnoloogia protsesse ning koostada neid kirjeldavaid lihtsamaid mudeleid;
- tunneb valdkonnas kasutatavaid põhilisi tarkvarapakette ja oskab valida sobivat paketti;
- tunneb ja oskab kasutada keskkonnamõju analüüsi vahendeid;
- oskab kirjeldada loodud mudelit ning analüüsida ja esitleda modelleerimise tulemusi;
- tuvastab negatiivse keskkonnamõju allikaid ja pakub välja põhjendatud tehnilisi lahendusi nende vähendamiseks.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- knows the regulations related to the field;
- knows the basic principles of modeling and can apply them;
- can analyze environmental, energy, and chemical technology processes and prepare simpler models describing them;
- knows the basic software packages used in the field and knows how to choose a suitable package;
- knows and uses environmental impact analysis tools;
- can describe the created model and analyze and present modeling results;
- identifies sources of negative environmental impact and proposes reasonable technical options for reducing them.
brief description of the course in Estonian
Vastavalt lähteülesandele koostatakse keskkonna-, energia- ja keemiatehnoloogia protsessi mudel, lähtudes teoreetilistest teadmistest protsessi kohta ja simuleeritakse protsessi tarkvarapaketi abil. Analüüsitakse uuritavat protsessi lähtuvalt energia ja materjalide kasutusest. Pakutakse põhjendatud/optimeeritud tehniline lahendus süsteemi keskkonnamõju vähendamiseks. Töö tulemused formuleeritakse aruandeks ning esitletakse.
brief description of the course in English
According to the initial task, a model of the environmental, energy, and chemical technology process is created, based on theoretical knowledge. The process is simulated using a software package. The process under study is analysed based on the use of energy and materials. A justified/optimised technical solution is proposed to reduce the environmental impact of the system. The results of the work are formulated into a report and presented.
type of assessment in Estonian
Eristav
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
R.K.Sinnott. Coulson and Richardson's Chemical Engineering. Volume 6. Chemical Engineering Design. Pergamon Press, 1993.
Täiendavaid õppematerjale tutvustab õppejõud esimesel kohtumisel.
Study literature will be introduced during the first meeting.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):