course aims in Estonian
Õppeaine eesmärk on:
- arendada loogilist, analüütilist ja algoritmilist mõtlemist ning süsteemset lähenemist andmetöötlusele;
- anda baasteadmised algoritmimisest ja programmeerimisest;
- harjutada koodisilumist, loetava ja veakindla koodi koostamist.
course aims in English
The aim of this course is to:
- develop logical, analytical, and algorithmic thinking, and a systematic approach to data processing;
- provide basic knowledge of algorithms and programming;
- practice debugging, and writing readable and robust code.
learning outcomes in the course in Est.
Aine läbinud üliõpilane:
- valib andmete töötlemiseks sobiva programmeerimiskeele ja -teegid;
- kirjeldab programmi soovitavat funktsionaalsust;
- vormistab andmed masinloetavale kujule;
- järjestab vajalikud osad, millest programm peab koosnema;
- kirjeldab etteantud andmetöötlusprogrammi toimimist kommentaaride abil;
- tuvastab ja kõrvaldab koodis lihtsamaid vigu.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course the student:
- chooses a suitable programming language and libraries for data processing;
- describes the desired functionality of the program;
- formats data into machine-readable form;
- sequences the necessary parts that the program should consist of;
- describes the operation of a given data processing program using comments;
- identifies and eliminates simpler errors in the code.
brief description of the course in Estonian
Programmeerimise mõisted ja põhimõtted. Arvusüsteemid ja algoritmid, lausearvutus.
Programmeerija töökeskkond. Programmi struktuur.
Andmete deklareerimine, tehted, töö massiividega. Sisend ja väljund. Tekstavaldised. Standardfunktsioonid.
Vookontroll (tingimuslaused, korduslaused).
Programmide kasutajasõbralikkus. Veatöötlus. Programmide standardsed silumisvahendid.
brief description of the course in English
Programmeerimise mõisted ja põhimõtted. Arvusüsteemid ja algoritmid, lausearvutus.
Programmeerija töökeskkond. Programmi struktuur.
Andmete deklareerimine, tehted, töö massiividega. Sisend ja väljund. Tekstavaldised. Standardfunktsioonid.
Vookontroll (tingimuslaused, korduslaused).
Programmide kasutajasõbralikkus. Lihtsa programmi analüüs. Veatöötlus. Programmide standardsed silumisvahendid.
type of assessment in Estonian
Introduction into programming, main concepts and terms. Numeral systems, algorithms, language semantics. Integrated development environment. Program structure.
Declaring data, calculations, array operations. Input and output. Standard expressions and functions.
Flow control (conditional statements, loop expressions).
User-friendly programs. Analysis of a simple program. Error handling. Standard tools for program debugging.
type of assessment in English
Hindamise eelduseks on nelja iseseisva töö esitamine vähemalt rahuldavale hindele. Lõpphinne arvutatakse keskmise väärtusena kõigi kontrolltööde järgi.
Soovi korral saab lõpphinnet parandada kirjalikul arvestusel (programmeerimisülesanne ja teoreetilised küsimused) ühe palli võrra.
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
The prerequisite for grading is the submission of 4 independent study reports with at least a satisfactory grade. The final grade is calculated as the average value of all control works.
If desired, the final mark can be improved by one grade through a written assessment (programming task and theoretical questions).
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.0
exercises
16.0
lecturer in charge
Kaarel Koppel, insener (ET - Tartu Kolledž)