course aims in Estonian
Aine eesmärk on valmistada õppureid ette iseseisvaks uurimistööks ja kujundada algteadmised erinevatest uurimismeetoditest, turu-uuringute planeerimisest ning läbiviimisest. Kursus arendab erinevate uuringuandmete kasutamise, töötlemise ja seostamise oskusi.
course aims in English
The aim of this course is to prepare students for independent research, providing basic theoretical knowledge, practical skills and experience of/for application of different research methods, and to further skills of using, processing and linking of various data in combination with research planning.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- kirjeldab erinevaid teaduslikke uurimusmeetodeid ja nende rakenduspõhimõtteid;
- eristab teadlikku andmekogumist ja juhuslikult kogutud infot;
- sõnastab uurimistöö keskseid uurimusprobleeme ja uurimuse eesmärke, uurimusküsimusi ja hüpoteese probleemi kontrollimiseks;
- viib iseseisvalt läbi väiksemamahulise turu-uuringu, kasutades sobivaid uurimusmeetodeid;
- koostab uurimusküsimustikke uurimusprobleemist lähtuvalt;
- kasutab kliendirühmaga samastumise olulisemaid kvalitatiivseid uurimusmeetodeid;
- on omandanud esmased andmetöötlusoskused, analüüsib tulemusi ja teeb tähenduslikke järeldusi;
- vormistab oma uurimistulemusi nii kirjaliku teksti kui ka suulise ettekandena;
- kirjeldab teadustöö eetika põhimõtteid.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- describes primary and secondary research methods and their application;
- differentiates the information obtained by means of selective and purposeful data collection and data obtained accidentally;
- formulates main research problems and objectives, research questions and hypothesis for problem testing;
- carries out a small-scale research surveys/polls using suitable research methods;
- prepares survey questionnaires considering and depending on the research problem;
- applies main methods of qualitative research for identification with a customer group.
- has obtained basic skills of data processing; analyses research results and validates conclusions based on it;
- is able to introduce research results as a written paper and in an oral presentation;
- describes the principles of ethics of scientific research.
brief description of the course in Estonian
Kursus annab ülevaate teadustöö olemusest, põhietappidest, sisulistest ja vormistuslikest nõuetest.
Kursuse käigus käsitletakse järgmiseid teemasid: uurimistöö eesmärk, ülesehitus; teadusliku meetodi kirjeldus (hüpoteeside falsifitseerimine jms metodoloogia), teadustöö eetika, teaduskirjandusega töötamise õpetus ja kirjanduse analüüs; uuringute metodoloogia ja meetodid; andmeanalüüs; kirjeldav statistika; statistilised testid.
brief description of the course in English
Essence, purpose and stages of research work, requirements of writing a research paper. The aim of the research, the structure of the scientific research, description of scientific method (falsification of hypothesis's etc), the ethics of scientific research. Analysis of literature; selection of research methodology and methods; data analysis; descriptive statistics; statistical tests.
type of assessment in Estonian
eristav hindamine
type of assessment in English
graded assesment
independent study in Estonian
Üliõpilastelt oodatakse põhjalikku valmistumist seminarideks kasutades soovituslikku õppekirjandust. Loengutele vastav elektrooniline lugemismaterjal (artiklid ja elektroonilised loengud) ja iseseisvad harjutusülesanded peavad olema omandatud/sooritatud enne järgneva teema algust. Kursuse käigus üliõpilane viib iseseisvalt läbi rea empiirilisi mini-uuringuid (vaatlus, küsitlus, intervjuu) ja analüüsib tulemusi sobivaid statistlisi meetodeid kasutades. Kursus eeldab üliõpilastelt seniõpitu ja kursuse käigus omandatu integreeritud kasutamist pilootuuringuna teostatud empiirilise uurimustöö teostamisel sobivaid uurimus- ja statistilis meetodeid kasutades ja tulemuste mõtestatud analüüsi.
independent study in English
Regular preparation for seminars and practical classes using electronic resources, textbooks and additional readings. Practical exercises to be completed and submitted prior to each class/new theme. Integrated application and combination of previous and new knowledge is expected in conducting an empirical research task.
study literature
Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed method approaches. (2nd ed.): Sage Publications Inc
Niglas, K. (n.d.) Kirjeldav statistika, http://www.cs.tlu.ee/~katrin/wp/wp-content/uploads/2013/11/Kirjeldav_statistika.pdf
Sauga, A. (n.d.) Kvantitatiivsed uurimusmeetodid majanduses. Konspekt lk. 1-50. http://www.sauga.pri.ee/audentes/download/kvantmeetodid.pdf
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
exercises
2.5
exercises
16.0