course aims in Estonian
(1) arendada ruumikujutlusvõimet ja graafilise modelleerimise oskust
(2) anda teoreetilised ja praktilised baasteadmised jooniste valmistamiseks ja lugemiseks
(3) arendada objekti geomeetriliste vormide tundmaõppimisega mõtlemisoskust
(4) õpetada kasutama erialaseid normdokumente ja teatmeteoseid
(5) tutvustada arvutijoonestamise eripära ning anda algteadmised kahemõõtmeliste jooniste koostamiseks
course aims in English
(1) to develop the ability of conception of space and graphic modelling skills
(2) to give theoretical and practical knowledge of making and reading drawings
(3) to develop the ability of thinking by geometrical forms of objects
(4) to give practical knowledge of using standards and reference books
(5) to introduce the specificity of CAD drawings and provide basic knowledge for producing two-dimensional drawings
learning outcomes in the course in Est.
Üliõpilane, läbinud nimetatud kursuse, teab ja oskab:
- kujutava geomeetria ja tehnilise joonestamise alaseid mõisteid ning nende rakendusi;
- kasutada loogilist ja analüütilist mõtlemist ning süsteemsust;
- tuletada ruumiobjektidest tasapinnalisi kujutisi ja lahendada ruumigeomeetrilisi ülesandeid kujutiste/jooniste abil;
- vormistada ja lugeda jooniseid;
- kasutada erialaseid teatmeteoseid ja õppekirjandust;
- analüüsida ja modelleerida tehismaailmas ja looduses esinevaid ruumilis- mahulisi vorme;
- koostada lihtsamaid kahemõõtmelisi jooniseid CAD-is;
- väljenduda täpselt, lühidalt ja argumenteeritult nii kirjalikult kui suuliselt kasutades insenerigraafika mõisteid.
learning outcomes in the course in Eng.
Having passed the course, the student can do and knows how to:
- explain and apply descriptive geometry and technical drawing notions;
- use logical, analytical thinking and systematic solutions;
- derive plane images of spatial objects and solve spatial geometrical problems with the help of images/drawings;
- format and read drawings;
- use professional reference books and learning materials;
- analyse and model special volume forms existing in artificial and natural environment;
- produce simple two-dimensional CAD drawings;
- express ideas precisely, laconically and argumentatively using notions of engineering graphics both orally and in writing.
brief description of the course in Estonian
Kujutava geomeetria sisu ja eesmärk. Projekteerimine, projektsioonide liigid. Monge'i meetod. Lisaprojektsioonide tuletamine ja kasutamine. Hulktahukad. Kõverjooned ja kõverpinnad. Kõverpindade lõikumised. Kõverpindade laotused. Aksonomeetria meetod. Aksonomeetria liigid. Tehnilise joonestamise nõuded joonistele: standardid, formaadid, joonte liigid. Kujutised: vaated, lõiked, ristlõiked, väljatoodud element. Lihtsustused joonisel. Lõikepindade viirutamine, keermete kujutamine ja tähistamine. Mõõtmestamine. Eskiis. Detaili joonis. Koostejoonis ja tükitabel. Ehitusjoonis: plaan, lõige, detailid. CADi graafilised objektid. Põhilised redigeerimisvõtted. Plottimine
Probleemülesannete lahendamine ja tehniliste jooniste tegemine toimub loengus, praktikumis ja iseseisva tööna kodus.
brief description of the course in English
The subject and purpose of descriptive geometry. Projection, classification of projections. The Method of Monge. Derivation and using of auxiliary projections. Polyhedrons. Curved lines and curved surfaces. Intersections of curved surfaces. Developments of curved surfaces. Types of Axonometry. Derivation orthogonal projection of rectangular coordinate axes.
Requirements to technical drawings: standards, format of drawing sheets, standard lettering and lines. Images: views, cuts, sections, elements at a larger scale. Simplifications in drawings hatching of sections, representing and marking of a threads. Dimensioning. Sketch, drawing of detail, assembly drawing and list of parts. Building drawing: plan, section, details. Graphic objects of CAD. Basic editing techniques. Plotting
Solving the problemtasks and doing technical drawings in the lecture, practice lesson and as independent work at home.
type of assessment in Estonian
Eristav hindamine
type of assessment in English
Grading
independent study in Estonian
Koduste graafiliste ülesannete lahendamine vihikus; koduste graafiliste tööde lahendamine ja väljatrükk formaatidel A4, A3 ja A2; kordamisküsimustele vastamine.
independent study in English
Doing home assignments in workbook; doing and plotting graphical home assignments on formats A4, A3 ja A2; answering revision questions.
study literature
1. Rünk, O., Paluver, N., Talvik, A. Kujutav geomeetria – Tln., Valgus, 1986 – 276 lk; või selle raamatu varasemad väljaanded aastatest 1961, 1969 ja 1977 (autorid O. Rünk ja N. Paluver)
2. E.Kogermann kujutava geomeetria üldkursus. Abimaterjal loengu kuulamiseks. Tallinn, TTÜ, 2002, – 36 lk
3. J. Riives, A. Teaste, R. Mägi. Tehniline joonis. Õppeotstarbeline käsiraamat. Tallinn, Valgus, 1996 – 176 lk
4. Golin H. Simmons, Dennis E. Maguire. Manual of Engineering Drawing. Brutterworth. Heiemann, 2002 – p.
5. U. Fischer, R.Gomeringer, R. Kilgus, jt. Mehaanikainseneri käsiraamat. Tallinn, TTÜ Kirjastus, 2012 – lk
6. Leo Türn. AutoCAD-käsiraamat. Kirjastus Ehitame. Tallinn, 2006 - 608 lk
7. B.F.Tarassov. Natšertatelnaja geomeetria – Izd. Lan, 2001 – str
8. Новичихина Л. И. Справочник по техническоу черчению. Минск. Книжный Дом, 2008, 320c.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):
practices
3.0
practices
33.0