course aims in Estonian
Õppeaine üldeesmärgid on anda üliõpilastele teadmised:
- äriinfosüsteemidest, nende seostest info strateegia ja äristrateegiaga nii teoreetilisel kui ka praktilisel tasandil;
- äriprotsesside mudelitest ja tsüklitest;
- Ettevõtte Arhitektuurist ning erinevatest infomudelitest;
- ennustavast ja kirjeldavast andmekaevest ning samuti analüütika tehnikatest.
course aims in English
General objectives of the subject are to provide insights into:
- business information systems, its relation to information strategy and business strategy on both theoretical and practical levels;
- business process models and cycles;
- Enterprise Architecture and various information models;
- predictive and descriptive data mining as well as analytics techniques.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine edukalt läbinud üliõpilane:
- mõistab äristrateegia ja infostrateegia suhestatust ja nende kahe operatsionaliseerimist infosüsteemides;
- oskab võrrelda infostrateegiat ja äristrateegiat ja otsustada, kas need on omavahel kooskõlas;
- selgitab infosüsteemide rolli sisemises ja välises kontrollis infosüsteemide valitsemise kontekstis;
- teab tähtsamaid tehnoloogia aktsepteerimise teoreetilisi raamistikke ja infosüsteemide väärtust ning suudab neid rakendada praktiliste näidete varal; üliõpilane mõistab ka nende raamistike erinevaid dimensioone ja kuidas neid saab mõõta;
- selgitab Ettevõtte Arhitektuuri eesmärki ja väärtust ning on võimeline selgitama EA raamistikke konkreetsete näidetega;
- suudab lugeda ja mõista BPMN-i (Business Process Model and Notation);
- nimetab äriprotsesside juhtimise tsükli etapid ja suudab rakendada põhilisi äriprotsesside juhtimise põhimõtted lihtsate näidete näol;
- suudab lugeda ja mõista ER, EER ja suhtelisi infomudeleid;
- orienteerub suhtelistes andmebaasides SQL-iga;
- selgitab infosüsteemide rolli otsuste toetamiseks, samuti kuidas ärianalüüsi süsteeme saab projekteerida ja kasutada;
- selgitab ennustava ja kirjeldava andmekaeve erinevusi ja mõistab, kuidas põhilised analüütika tehnikad töötavad;
- mõistab erinevaid aspekte, tehnoloogiaid ja ärimudeleid e-äri kontekstis.
learning outcomes in the course in Eng.
After successfully passing the subject the student:
- understands the relationship between business strategy, information strategy and the operationalization of the two in information systems;
- is able to compare the information strategy and the business strategy and decide whether these are aligned;
- explains the role of information systems for internal and external control in the context of IS governance frameworks;
- knows the most important theoretical frameworks of technology acceptance and value of IS and is able to apply them in practical examples; student also understands the different dimensions of these frameworks and how they can be measured;
- explains the purpose and value of Enterprise Architecture and is able to explain EA frameworks with concrete examples;
- can read and understand Business Process Model and Notation;
- names the key steps of the business process management cycle and is able to apply fundamental BPM principles to simple examples;
- can read and understand ER, EER, and relational information models;
- can query relational databases with SQL;
- explains the role of information systems for decision support as well as how business intelligence systems can be designed and used;
- explains the difference between predictive and descriptive data mining and understands how basic analytics techniques work;
- understands different aspects, technologies, and business models in an e-business context.
brief description of the course in Estonian
Kursuse lühikirjeldus:
1. Infosüsteemid, strateegia ja juhtimine: Mis on IS ?, IS strateegia, IS juhtimise
2. Väärtuse loomise IT-ga: IT väärtuse teooriad, DeLone & McLean IS Eduteooria, tehnoloogia aktsepteerimine, andmete kvaliteet, Ettevõtte Arhitektuur
3. Äriprotsesside juhtimise põhialused: BPM tsükkel, äriprotsesside tüpoloogia, Äriprotsesside modelleerimise alused, BPMN, äritegevuse reeglid ja ontoloogia
4. Infohaldus: (E) ER modelleerimine, suhteline modelleerimine, SQL
5. Kliendisuhete haldus (CRM)
6. Ärianalüüs ja andmete analüütika: Ärianalüüs, ennustav analüüs, kirjeldav analüüs.
7. E-äri: Majanduslik mõju, mõju väärtusahelale, ärimudelid veebis, B2B tehnoloogiad, internetireklaam, veebianalüütika.
brief description of the course in English
Course outline:
1. Information systems, strategy and governance: What is an IS? IS strategy, IS governance
2. Creating Value with IT: Theories on Value of IT, DeLone & McLean IS Success theory, technology acceptance, data quality, Enterprise Architecture
3. Fundamentals of Business process management: the BPM cycle, typology of Business Processes, essentials of Business process modelling, BPMN, business rules and ontologies
4. Information management: (E)ER modelling, relational modelling, SQL
5. Customer Relationship Management (CRM)
6. Business Intelligence and Data Analytics: Business Intelligence, predictive analytics, descriptive analytics.
7. E-business: Economic impact, impact on value chain, business models on the web, B2B technologies, online advertising, web analytics.
type of assessment in Estonian
Jooksev hindamine annab 2 punkti 20st.
Lõpueksam annab 18 punkti 20st.
Jooksev hindamine
• Jooksev hindamine koosneb kodutöödest (1 punkt) ja klassis esitatud küsimustele antud vastustest (1 punkt). Klassis antud vastuste osas peab üliõpilane vastama korrektselt miinimum arvule küsimustele, et saada 1 punkti. Kui üliõpilane ei vasta miinimum arvule küsimustele õigesti, on tulemuseks 0.
• Täpsem info edastatakse õppejõu poolt läbi Toledo.
Lõpueksam
• Kirjalik eksam koosneb mitmest valikvastusega küsimusest (tavaliselt 30).
• Täiendavad üksikasjad edastatakse Toledo kaudu.
• Eksamitulemuseks on hinne skaalal 0-18.
• Individuaaltöö ja -eksami korral võib eksamivorm erineda sellest vormist.
Lõpptulemus arvutatakse ja väljendatakse täisarvuga skaalal 0-20.
type of assessment in English
Permanent evaluation will account for 2 points out of 20.
The final exam will count for 18 out of 20 points.
Permanent evaluation
• The permanent evaluation consists of take home assignments (total score rescaled to 1 point) and in-class questions (1 point). A take home assignment is scored out of 10 (non-submitted assignments yield a score of 0), and the average score is rescaled to a non-rounded score out of 1. For the in-class questions, the student should answer a minimum number of questions correctly throughout the year to obtain a score of 1. If the student fails to answer a minimum number of questions correctly, the score is 0.
• Further details will be communicated by the lecturer via Toledo.
Final exam
• The (written) exam consists of a number of multiple-choice questions (typically 30).
• A correction is applied for guessing by means of the "multiple choice using elimination" method. Further details are communicated via Toledo.
• The result is rescaled to a score on a scale of 18.
• In case of an individual move of an examination, the form of the examination may differ from this form.
The final result is calculated and expressed as a round number out of 20.
independent study in Estonian
Semestri jooksul on üliõpilastele ette nähtud mitmed kodutööd, mis tuleb ka esitada. Lisaks peavad õpilased olema tutvunud lugemikuga ja teadma selle sisu.
independent study in English
During the semester, students have to undertake and submit take home assignments. In addition, students need to be acquainted with the reader.
study literature
A reader; available at Ekonomika Kursusdienst.
Slides and additional readings (scientific papers) are made available through Toledo.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):