õppeaine eesmärgid eesti k
Arendada loovat mõtlemist, algatusvõimet, arukat tegutsemist ja vastutustundlikkust ettevõtjana. Tutvustada äriidee genereerimise võimalusi ja anda teadmisi äriidee analüüsimiseks. Õppida tundma töökorralduse põhimõtteid ettevõttes ning anda ülevaade turunduse põhikontseptsioonidest ja organisatsiooni juhtimisest. Tutvustada kehtivaid maksuseaduseid ja ettevõtlusega kaasnevaid riske.
õppeaine eesmärgid inglise k
To develop logical thinking, initiative, common sense and responsibility for the activity of an entrepreneur. To introduce the possibilities of generating a business idea and give knowledge for the analysis of a business idea. To get acquainted with the organisation of work in an enterprise and give an overview of marketing basic concepts and organisation management. To introduce valid tax laws and accompanying risks related to entrepreneurship.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- pakub uusi ja innovaatilisi mõtteid (nt uute toodete või teenuste arendamiseks, protsesside tõhustamiseks) või märkab võimalusi, probleeme ja vajakajäämisi ning pakub nende lahendamiseks uusi viise;
- selgitab välja sihtrühma vajadused ja soovid ning pakub selle põhjal toodet, teenust;
- hindab konkurentide tugevusi ja nõrkusi;
- analüüsib, hindab ja kasutab otsuste tegemisel majanduslikku teavet ning finantsilist otstarbekust;
- hindab ettevõtlusega kaasnevaid riske;
- teeb otsuse, mis puudutab ressursside (nt raha, materjal, personal, ruumid, aeg) kasutamist ettevõtte tegevuses, võttes arvesse võimalikke kulusid, kasu, riske jms;
- hindab eri ideede väärtust sotsiaalses, kultuurilises ja majanduslikus mõttes, tunneb ära, kui ideel on potentsiaali luua uut väärtust, ning näeb võimalusi ideed ellu viia.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing the course, the student:
- provides new and innovative ideas (e.g., for the development of new products or services, process improvement) or identifies opportunities, problems, and shortcomings, offering new ways to address them;
- determines the needs and desires of the target audience and offers a product or service based on that information;
- assesses the strengths and weaknesses of competitors;
- analyzes, evaluates, and utilizes economic information and financial feasibility in decision-making;
- assesses accompanying risks related to entrepreneurship;
- makes decisions regarding the allocation of resources (such as money, materials, personnel, space, time) in the company's operations, considering potential costs, benefits, risks, etc.;
- evaluates the value of various ideas in social, cultural, and economic terms. Recognizes the potential of an idea to create new value and identifies opportunities to implement the idea.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Ettevõtlikkus, ettevõtluse olemus, ettevõtja isiksuse omadused, äriseadustiku nõuded. Äriidee genereerimine ja analüüs. Ettevõtjale olulised infokanalid. Äriplaan, selle koostamise põhimõtted. Ettevõtte rajamine ja sellega kaasnevad valikud. Ettevõtlusvormid ja nende erinevused. Turunduse olemus. Ettevõtluskeskkond. Turg, sihtrühmad ja nende prognoos. Toode ja turustus. Konkurents. Konkurentide liigid. Müügioskuste arendamine teenuste/toodete pakkumisel. Riskid ettevõtluses. Riskid ettevõtluses, nende maandamise võimalused. Risk ja tasuvus. Tasuvuspunkti arvutus. Tööõigussuhe. Erinevad lepingute tüübid, nende sõlmimine. Poolte õigused, kohustused ja vastutus. Töösuhte lõpetamise erinevad vormid. Töö ja puhkeaja planeerimine. Töötervishoiu ja tööohutuse korraldus ettevõttes. Raamatupidamise põhialused. Ettevõtlusega seotud maksud ja nende arvestamine. Finantsplaneerimine. Juhtimise olemus ja funktsioonid. Omaniku ja juhi rolli erinevused. Organisatsioonikultuuri olemus, kultuurilised erinevused. Personalijuhtimine, meeskonna moodustamine, motiveerimine. Ajajuhtimine. Enesemotivatsioon.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Enterprise, the nature of entreprenurship, personal qualities of an entrepreneur, requirements of business code. The generation and analysis of a business idea. Information channels essential to an entrepreneur. A business plan and the principles of creating a business plan. The foundation of a company and accompanying risks. Types of entrepreneurship and differences between them. The nature of marketing.
Business environment. Market, target groups and their prognosis. A product and product marketing. Competition. Types of competition. The development of sales skills of a product /service. Business risks, possibilities for risk diminishment. Risk and profitability. Calculation of profitability points. Labour law relations. Different types of contracts, concluding a contract. Legal rights, obligations and responsibilities of parties. Different forms of the termination labour relations. The planning of work and holiday time. The organisation of occupational health and safety at an enterprise.
Basics of accounting. Entrepreneurship and taxes, the calculation of taxes. Financial planning. The nature and functions of management. Different roles of the owner and a manager. The nature and cultural differences of organisation culture. Human resource development, the formation and motivating of the team. Time management. Self-motivation.
hindamisviis eesti k
vt fail
hindamisviis ingl k
see attachment
iseseisev töö eesti k
Äriidee leidmine ja äriplaani koostamiseks vajaliku informatsiooni kogumine, arvutuste tegemine ja äriidee analüüs Osterwalderi ärimudeli alusel.
iseseisev töö ingl k
Working out of a business idea, the creation of a business plan: information search, making calculations and the analysis of a business idea on the basis of Osterwalder business model.
õppekirjandus
Kallam H. Ärikorralduse põhiteadmised. Külim 2003
Ettevõtja infovärav www.eas.ee
Kuura A. Väikeettevõtlus. Tartu Ülikool, 2001
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
3.0
harjutusi
20.0