õppeaine eesmärgid eesti k
Arvutijoonestusprogrammide kasutamise oskuste omandamine nii tasapinnaliste kui ka ruumiliste objektide jooniste koostamiseks (Blender, Solid Works või teised joonestusprogrammid). Teadmiste andmine objekti jooniste koostamiseks ja redigeerimiseks; ruumiliste liitkehade ja kolmemõõtmeliste mudelite moodustamiseks ja redigeerimiseks ning visualiseerimiseks materjalide ning valgustusega; jooniste vormistamiseks ja printimiseks ettevalmistamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
Acquisition of skills necessary to use computer drawing software for drawing both 2-d and 3-d objects (Blender, Solid Works, and other drawing software). Giving knowledge necessary for the compilation and editing of drawings of an object, 3-d compound bodies and three-dimensional models; drawing formatting and preparation for printing to visualizate with lighting and materials.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane tunneb arvutijoonestusprogrammide vahendeid, mooduseid ja võimalusi joonise koostamiseks, vormistamiseks ja joonise printimiseks; oskab koostada, redigeerida, mõõtmestada ja vormistada kahemõõtmelisi ja kolmemõõtmelisi jooniseid, objekte ja stseene.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student knows computer drawing software tools, modes and possibilities for drawing compilation, formatting and printing; can compile, edit, mark and format two- and three-dimensional drawings, objects and scenes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Arvutijoonestustarkvara arengu ülevaade. Koordinaatsüsteem, absoluutsed ja suhtelised koordinaadid. Graafilised objektid - jooned, polüjooned, kaared, ringjooned, ellipsid, splainid, hulknurgad, tekstid jne. Liitekohtade nihutamine, kopeerimine, trimmimine, ümardamine, faasimine, kontuuride viirutamine, massiivid. Värvid, joonetüübid. Mõõtmestamise üldpõhimõtted. Kihtide moodustamine ja kasutamine. Plokkide moodustamine ja kasutamine. Plokkide atribuudid. Joonise plottimine. Blender kui kolmemõõtmeliste objektide modelleerimisvahend. Ülevaade võrkpindadest ja Solid-objektidest. Solid-objektide moodustamise meetodid, nende omadused. Võrk- ja Solid-objektide redigeerimine. Kasutaja koordinaatsüsteemid. Paralleel- ja perspektiivprojektsioon. Layout´id ja nende kasutamine. Materjalide kasutamine; keeruliste materjalide loomine; kaamerad, valgustamise tehnikad, stseeni renderdamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Overview of the computer drawing software development. System of coordinates, absolute and relative coordinates. Graphical objects - lines, polylines, arches, circles, ellipses, polygons, splainid, texts, etc. Moving, copying, trimming, rounding, and phasing splices; rounding off the outlines; arrays. Colors, types of lines. General principles of marking. Formation and usage of layers. Formation and use of blocks. Properties of blocks. Plotting of a drawing. Blender as a three-dimensional objects' modelling tool. An overview of meshes and solid objects. The methods of solid object formation, properties of solid objects. Editing meshes and solid objects. The user coordinate systems. Parallel and perspective projection. Formation and usage of layers. Materials editor; complex materials creation; cameras, lighting devices, scene rendering.)
hindamisviis eesti k
mitteeristav hindamine
hindamisviis ingl k
pass or fail assessment
iseseisev töö eesti k
Iseseisva ainetöö koostamine, vormistamine ja printimine. Ettevalmistus kaheks kontrolltööks.
iseseisev töö ingl k
Compiling an independent course work, its formatting and printing. Preparing for two tests.
õppekirjandus
https://help.solidworks.com/2024/English/SolidWorks/sldworks/r_welcome_sw_online_help.htm
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
4.0
praktikume
24.0