Keskkonnakaitse (SKK0230)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
SKK0230
õppeaine nimetus eesti k
Keskkonnakaitse
õppeaine nimetus inglise k
Environmental Protection
õppeaine maht AP
2.00
õppeaine maht EAP
3.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
SDSR10/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EC - Kuressaare Kolledž
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
- Selgitada elus ja eluta looduse toimimise põhilisi seaduspärasusi, tutvustada kaasaja keskkonnakaitse aluseid ja põhimõisteid, looduse ja ühiskonna vahelisi seoseid; teadvustada globaalprobleeme ja anda teadmisi nende lahendamise teedest
- Selgitada säästva arengu kohase käitumise võimalusi indiviidi, organisatsiooni ja ühiskonna tasemel
õppeaine eesmärgid inglise k
- To give students knowledge of the fundamentals and basic terms of environmental protection, to analyse relations between nature and society, to discuss global problems and the ways for their solution
- To introduce ways of sustainable development oriented behaviour and action at an individual, organisational and society level
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- saab aru elusa ja eluta looduse vahelistest suhetest ning inimtegevuse mõjust loodusele;
- mõistab tänapäeva keskkonnaprobleeme;
- tunneb keskkonnakaitse ja säästva arengu põhimõtteid ning oskab teha keskkonnasõbralikke valikuid oma isiklikus ja tööelus;
- mõistab inimese vastutust looduskeskkonna kasutamisel ja muutmisel ning oskab leida lahendusvõimalusi inimtegevuse negatiivse mõju vähendamiseks oma erialal;
- on võimeline selgitama keskkonnakaitse, majanduse ja ühiskonna vahelisi seoseid, vastuolusid ja nende lahendamise teid säästva arengu kontekstis.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
A student:
- is aware of and understands the existing environmental problems;
- knows principles of the environmental protection and is able to make environment-friendly choices in their personal life and at work;
- perceives man’s responsibility for making use of and changing the natural environment and is able to find solutions for minimization of the negative human impact caused in their field of activity;
- is able to analyse relations and conflicts between environmental protection, economy and society and to suggest solutions in the context of sustainable development.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Keskkonnakaitse ajalugu. Inimtegevuse mõju keskkonnale ja ühiskonna areng. Keskkonnaökoloogia, ökoloogia alused, füüsikaline ja keemiline keskkond, keskkonnamuutuste tagajärjed. Taastuvad ja taastumatud loodusvarad. Keskkonnamürgid. Keskkonnakaitse põhiprintsiibid. Vähejäätmeline ja jäätmevaba tehnoloogia. Veekaitse, atmosfäärikaitse, jäätmemajandus. Keskkonnakaitse tööstuses, tooraine- ja energiabilansid. Keskkonnakaitsealane seadusandlus, standardimine ja kontroll. Keskkonnakaitse majandusalused. Läänemere regiooni keskkonnakaitse korraldamine.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
History of environmental protection. Human impact on the environment and development of the society. Environmental ecology, fundamentals of ecology, physical and chemical environments, results of environmental changes. Renewable and non-renewable natural resources. Ecotoxic substances. Principles of environmental protection. Waste-free technologies and technologies with a reduced waste-level. Water protection, air protection, waste management. Measures of environmental protection in industry, raw material and energy balances. Environmental protection legislation, standardization and inspection. Economic basis of environmental protection. Organization of the environmental protection in the Baltic Sea region.
hindamisviis eesti k
- Aktiivne osalemine loengutes ja seminarides - 20%
- Valitud teemal referaadi koostamine ja selle ettekandmine - 50%
- Kursuse vältel sooritatavad kirjalikud tööd - 30%
hindamisviis ingl k
- Active participation in lectures and seminars - 20 %
- Writing of a paper on a chosen topic and its presentation in the class - 50 %
- Tests and written assignments during the course - 30 %
iseseisev töö eesti k
- Referaat valitud teemal ja selle ettekanne kaaslastele
- Foorumiarutelud
- Ökoloogilise jalajälje mõõtmine
- Loengutel esitatud materjalide läbitöötamine ja omandamine
iseseisev töö ingl k
- Writing of a paper on a chosen topic; an oral presentation to other students
- Measuring of the ecological footprint
- Independent learning of topics covered in lectures
õppekirjandus
E. Petrone. Roheliseks kasvamine. Petrone Print, 2011, 224 lk.
H. Karik, K.K. Kuiv. Keskkond ja keemia. Ohud ja hüved. Koolibri, 2007, 104 lk.
V. Keppart. Keskkonnakaitse. Looduskaitse. Kirjastus Ilo, 2006, 264 lk
Maailm aastal 1999. Brown, L. et Al SEI Tallinn, 2000
Maailm aastal 2000 Brown,L et. Al SEI Tallinn 2002
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
2.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
0.0
praktikume
0.0
praktikume
0.0
harjutusi
1.0
harjutusi
6.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 sügis
Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
eesti keel
    SKK0230_ek.docx.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
    eesti keel
      SKK0230_ek.docx.pdf 
      2022/2023 kevad
      Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
      eesti keel
        2021/2022 sügis
        Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
        eesti keel
          2020/2021 sügis
          Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
          eesti keel
            2019/2020 sügis
            Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
            eesti keel
              2018/2019 sügis
              Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
              eesti keel
                2017/2018 sügis
                Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
                eesti keel
                  2016/2017 kevad
                  Liina Tabri, EC - Kuressaare Kolledž
                  eesti keel
                    2016/2017 sügis
                    Katrin Koppel, V - Eesti Mereakadeemia
                    eesti keel
                      Ainekaart eesti keeles
                      Ainekaart inglise keeles